Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ رضایی با بیان اینکه طرح نگاره های جدید لانه جاسوسی برای انتقال مفاهیم در سطح جهانی تلاش می کند، گفت: این دیوارنگاره ها اشتراکاتی با هنر کاریکاتور و تصویرسازی داشته و هدف ان ارایه تصویر جدید در موضوع استکبار ستیزی است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- فرزانه تهجا: دیوارنگاره ها یا به زبان ساده تر نقاشی بر روی دیوار استفاده از نمادها، علایم ، نشانه ها ، کلمه ها و الگوها بر روی دیوار هستند که می توانند در امکان عمومی به عنوان هنر عمومی در معرض دید عموم قرار بگیرند و در مواردی نیز تا حد زیادی سیاستها و خط مشی یک کشور را در ارتباط با موضوعات مختلف مانند استکبار ، ارتباط با امریکا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به نمایش بگذارند در این رابطه گفتگویی با «محمدصابر شیخ رضایی» طراح دیوارنگاره های لانه جاسوسی  به شرح زیر ارایه می شود: 

 

در مورد دیوارنگاره های جدید لانه جاسوسی  توضیح دهید؟
 این دیوارنگاره ها اشتراکاتی با هنر کاریکاتور و تصویرسازی و هم ارتباطی هنرهای همچون خوشنویسی دارد. این قالب های نقاشی بیشتر گرافیکی است و کاریکاتور و کارتون محسوب نمی شود.

 

طراح دیوارنگاره های لانه جاسوسی با چه هدفی در قالب جدید طراحی شدند؟
هدف از این دیوارنگاره های جدید باز طراحی جدید برگرفته از مفاهیم و مضامین قبلی با هدف ارایه تصویر جدیدتر در موضوع استکبارستیزی است. ما در چهل سال اخیر بسیاری از مضامین دستخوش تغییر بوده است اما در ابراز ورود آن همچنان به شیوه های قدیم رجوع کردیم. 

 

دیوارنگاره های قدیم لانه جاسوسی را چگونه توصیف می کنید؟
دیوارنگاره های قدیمی محتوای قدیمی داشته و در اجرا و بیان با تصویرسازی دنیا همراه نبوده است و نسل جدید سهمی از دیوارنگاره های قبلی نداشتند و حتی بازدیدکنندگان خارجی نیز ارتباطی با این دیوارنگاره ها با روابط و شرایط کشور ایجاد نمی کردند. 

 

دیوارنگاره های جدید چه ارتباطی با مخاطبان برقرار می کند؟
این دیوارنگاره ها مربوط به 30 تا 40 سال گذشته بودند و این نقیصه ای بزرگ بود. در حال حاضر تصویرسازی روز دنیا مطرح است تا هر یک از توریست های خارجی که وارد کشور می شوند، احساس کنند که این طرح نگاره ها هم اکنون در کشور آنها طراحی شده و به روز است. 


یقین می دانم که دیوارنگاره های جدید در شرایط امروز از باغ موزه های کشور نیز استقبال کننده بیشتری خواهد داشت. 

 

آیا دیوارنگاره های قدیمی در ارتباط با مخاطب موفق بودند؟
ادبیاتی که توریست های خارجی از دیوارنگاره های قدیمی به کشور خود منتقل می کردند، تصویر چهل سال پیش ایران را انتقال می دادند در حالی که ما هیچ یک از ابتکارات گرافیکی و هنری خود را بر این دیوارنگاره ها اعمال نکرده بودیم. آثار گذشته شعارزده و متن محور بودند و به دلیل اختلاف زبان نمی توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. 

 

چه مدت زمان برای طراحی دیوارنگاره های جدید صرف شده است؟
برای طراحی این دیوارنگارها 3 ماه زمان صرف شده است دیوارنگاره های جدید در تصویر با مخاطب صحبت می کنند و از هیچ عبارتی در این دیوارنگاره ها استفاده نشده است اما کدهای زیادی در ذهن ما وجود دارد که به راحتی می توانیم با مضامین تصویری به روز این مفاهیم را به خارجی ها انتقال دهیم. تصاویری که در رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی دیده می شود یا مضامینی که از شکل دلار در اذهان عمومی وجود دارد، بهترین وسیله برای آن بود تا بتوانیم مفاهیم مورد نظر خود را در قالب مفاهیم بصری در طراحی ها در شکل و قالب جهانی به دیگران انتقال دهیم. طرح نگاره های جدید با انتقال مفاهیم در سطح جهانی تلاش می کند تا مفاهیم جدیدی را به مخاطبان انتقال دهیم.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیوارنگاره لانه جاسوسی دیوارنگاره های جدید دیوارنگاره ها انتقال دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مجید رستگاری در تشریح این خبر گفت: در  این مرحله   ، نخست بخشی ازحقابه   از دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین رها سازی می شود  و در ادامه  از ذخایر پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست  ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و درمرحله بعدی    پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه     از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه  روانه می شود.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر   رهاسازی شده بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • دیوارنگاره‌ای به یاد «ماسا»
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا