Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آستارا روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم در فرمانداری این شهرستان گفت: مردم این دیار به فرهنگ و ادب مشهور هستند و باید با تلاش جمعی، از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود.

حسن رستم زاد افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم و عملکرد مدیران بر فضای آن تاثیرگذار است و مسئولان باید با بی طرفی، برای افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تخلفات احتمالی از سوی هر شخص حقیقی یا حقوقی، توسط ستاد انتخابات شهرستان رصد و پیگیری می شود و با موارد نقض قانون، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری آستارا نیز در این جلسه تسلط مدیر بر مقررات اداری مربوطه را، در افزایش نظارت بر زیر مجموعه مهم دانست و حساسیت بیشتر مسئولان به حوزه تحت مدیریت را خواستار شد.

احمد عبادی گفت: دادگستری اغلب در حوزه بررسی معلول قضایا وارد میدان می شود، اما دقت نظر سایر دستگاه ها در حوزه علت جرائم، می تواند از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آگاهی یک مدیر از وقوع یک تخلف، برای او تکلیف می آورد تا  آن را به موقع به مراجع ذیصلاح گزارش کند و امتناع از انعکاس آن، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: جوانان در معرض تهدیدها و انحرافات مختلف قرار دارند و متاسفانه سن ارتکاب به برخی جرائم رو به کاهش است و باید والدین و مسئولان، حساسیت بیشتری به مراقبت از جوانان داشته باشند.

وی ضرورت حفظ آرامش فضای انتخابات، حضور پر رنگ و بی طرف مسئولان برای افزایش مشارکت مردم و مراقبت مدیران از تخلیه اطلاعاتی از طریق تلفن را متذکر شد.

عباس جاذب دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این جلسه گفت: این شهرستان از مردمی با پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است و میزان خشونت حتی در افراد خلافکار نیز، نسبت به سایر شهرستان ها کم است.

وی از مدیران دستگاه ها و نهادها خواست، با اشرافیت بیشتر به حوزه کار خود، مسائل و مشکلات مرتبط را در شورای پیشگیری از جرم مطرح و از بیان موضوعات مربوط به دستگاه های دیگر خودداری کنند.

وی اظهار کرد: آمار کشفیات مشروبات الکی بیانگر ضرورت کار فرهنگی جهت مقابله با آن قبیل جرائم و انحرافات است و دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابن رابطه وارد عمل شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا فرمانداری آستارا جرم سیاسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا فرمانداری آستارا جرم سیاسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آستارا فرمانداری آستارا جرم سیاسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شورای پیشگیری از جرم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج