Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:46:48 GMT

زنان جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۴۱۸

زنان جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تأکید بر لزوم حضور بانوان و مادران در کنار فرزندان خود در انتخابات، افزود: زنان با حضور خود در انتخابات جامعه‌پذیری اجتماعی و سیاسی را به فرزندان آموزش دهند.

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، امروز دوشنبه، ۲۸ بهمن، در دیدار بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، اظهارکرد: در طول تاریخ زنان فراز و فرودهای مختلفی داشتند زنان در دوران ‌جاهلیت ارزش و مقامی نداشتند و رسم و آیین زنده به گور کردن زنان مرسوم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که حتی اگر دختری به دور از چشم پدر زنده می‌ماند پدر خانواده بعد از متوجه شدن او را زنده به گور می‌کرد، افزود: در دوران جاهلیت زنان حق اجتماعی و سیاسی نداشتند.

پرویزپور با اشاره به این‌که زنان در حوزه اقتصادی حق تملک دارایی نداشتند و حتی جز املاک مرد به‌شمار می‌آمدند، ادامه داد: زنان هیچ جایگاهی نداشتند اما ظهور اسلام برای زنان برکات فراوانی داشت چراکه خداوند متعال در قرآن یاد کرد که در زن و مرد مساوی هستند و اوج کرامت بخشی به مقام زن را می‌توان در ولادت حضرت فاطمه(س) مشاهده کرد که خداوند سوره کوثر را در شان ایشان نازل می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به این‌که فاطمه‌زهرا(س) تداوم بخش نسل پیامبر اکرم می‌شود و ابعاد شخصیتی آن حضرت در نوع خود منحصر به فرد است، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) بر تمام زنان عالم برتری دارد به همین دلیل است که پیامبر می‌فرماید فاطمه میوه دل، نور چشم و پاره تن من است.

وی حضرت زهرا(س) را معلم و الگوی زنان بشریت توصیف کرد و با یادآوری این مطلب که حضرت زهرا(س) مادر بزرگ‌مردی چون حسین(ع) و بزرگ زنی چون زینب(س) است که راوی کربلا می‌شود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت است در کنار نقش مادری از فعالیت‌های سیاسی دور نمی‌ماند به‌طوری‌که به‌عنوان یک زن سیاست‌مدا‌ر است با خطبه‌های آتشین از دین دفاع می‌کند. 

پرویزپور با اشاره به این‌که مشی سیاسی حضرت زهرا(س) مبتنی‌بر عقیده و ایمان است، اضافه کرد: زنان مسلمان سیره علمی و عملی زهرا را به‌عنوان‌ مشی زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تاکید بر این‌که امروز زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته و در نهضت‌های مختلف نقش آفرین هستند، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب نیز بانوان با حفظ حجاب نقش پررنگی در اجتماع داشتند. 

وی با ذکر این مطلب که در بیانیه گام دوم انقلاب، زنان بسترساز تمدن‌سازی هستند و می‌توانند سیاست‌های گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند، خاطرنشان کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و باید در بحث انتخابات به‌عنوان جلوه مشارکت با حضور اگاهانه و مطالبه گرانه از امنیت و اقتدار ملی دفاع کنند و به همراه فرزندان، جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دیدار بانوان روز زن نماینده ولی فقیه شاهرخی جامعه پذیری حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان