Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از تشکیل شورای عالی امور مساجد در استان خبر داد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین معارفه قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، اظهار داشت: بعد از انقلاب برای بهتر شدن بازخورد مساجد در جامعه، مدیریت امور مساجد شکل گرفت که این کار کمک شایانی به رشد و تأثیر آن در جامعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام عمل نزد خداوند از اعتکاف در مسجد پیامبر محبوب‌تر است؟بیش از 6000 هزار خادم افتخاری در مسجد مقدس جمکران خدمت‌رسانی می‌کنند‌ثبت نام اعتکاف در مسجد مقدس جمکران از 27 بهمن ماه آغاز می شود

وی افزود: امور مربوط به مساجد بعد از انقلاب ساماندهی شد به‌گونه‌ای که مرکز مدیریت مساجد تأسیس و استان خراسان بزرگ هم از این نعمت برخوردار شد و بعد از تأسیس استان‌های سه‌گانه خراسان هم این سیاست تداوم یافت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به مدیریت پیوسته مساجد در استان‌های سه‌گانه خراسان، خاطرنشان کرد: اگرچه گاهی پیشنهاد می‌شود که می‌توانید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان را تفکیک کنید و در خراسان شمالی مستقل شوید اما ما همان پوشش امام رضا (ع) از استقلال را  زیباتر می‌دانستیم و می‌دانیم و اصراری هم بر استقلال نداریم زیرا خود را منفک نمی‌دانیم.

یعقوبی در ادامه اظهار کرد: تاکنون زحمات زیادی در امور مساجد کشیده شده و ارتباطات با مرکز هم مناسب و باصفا است؛ اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: باید مساجد از حالت خمودگی که در برخی جاها دیده می‌شود، خارج شوند؛ زیرا وضعیت فعلی شایسته و بایسته مسجد تراز انقلاب و نظام اسلامی نیست.

یعقوبی در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام معلم به سمت قائم‌مقامی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، هم در حوزه تبلیغ کار کرده و با روحانیان انس دارد و هم در کار میدانی چابک و پای کار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: برای بهتر و قوی شدن امور مساجد در استان تصمیم گرفته‌ایم شورای عالی امور مساجد را در خراسان شمالی تأسیس کنیم تا این شورا بتواند از مدیریت جدید پشتیبانی کرده و برنامه‌های موردنظر به‌صورت مطلوبی اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، در این آئین حجت الاسلام محمد معلم به عنوان قائم مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی معارفه شد.

انتهای پیام/311/ز

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی امور مساجد نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی خراسان شمالی مساجد در استان حجت الاسلام قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود