Web Analytics Made Easy - Statcounter

  حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی درباره خروج ال جی و سامسونگ از بازار ایران ، گفت: علیرغم اینکه این برندها از دو سال پیش بازار ایران را ترک کردند اما به صورت سازمان یافته و از طریق قاچاق محصولات خود را وارد ایران می‌کنند، در اثر این امر تولیدکنندگان داخلی زمین‌گیر می‌شوند، زیرا توان رقابت با لوازم خانگی قاچاق که حقوق ورودی، عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌کنند، را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه ال جی و سامسونگ علیرغم اینکه طی دو سال گذشته از ارائه محصولات خود به ایران سرباز زدند اما هزینه بسیاری برای تبلیغات  انجام می دهند، افزود: تحریم‌ها آزمونی بود که دوست از دشمن جدا شده و مشخص شود کدام شرکت‌ها در شرایط سخت در کنار ایران و ایرانیان هستند.

سرمایه گذاری برای تولید لوازم خانگی سه برابر نیاز کشور

غزنوی با بیان اینکه رفتن برندهایی مانند ال جی و سامسونگ موجب رونق اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری برای تولید لوازم خانگی سه برابر نیاز کشور است و باید شرایطی فراهم شود که بازار ایران در اختیار برندهای ایرانی قرار گیرد تا زمینه اشتغالزایی و... فراهم شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی اضافه کرد: در حال حاضر لوازم خانگی داخلی می‌توانند از نظر کیفیت با محصولاتی که در فروشگاه‌های خارجی و آمریکایی عرضه می‌شوند، رقابت کنند.

وی برندسازی را یکی از اصلی ترین اقدامات موردنیاز برای شناسایی لوازم خانگی ایرانی برشمرد و تاکید کرد: محصولات ایرانی نه تنها از همتایان خارجی خود از نظر کیفی چیزی کم ندارند بلکه در بسیاری از موارد بهتر از آنها نیز هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لوازم خانگی بازار ایران قاچاق قاچاق لوازم خانگی ال جی و سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟