Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@02:28:29 GMT

صادقی: انتخابات تنها مسیر اراده مردم بوده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۱۱۵

صادقی: انتخابات تنها مسیر اراده مردم بوده است

نماینده مردم تهران گفت: انتخابات تنها مسیر اراده مردم بوده و احزاب اصلاح طلب همیشه از حداقل موجودی‌های خود در انتخابات استفاده کردند.

محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مشارکت در انتخابات اظهار کرد: طبق اصل ششم قانون اساسی همه امور در نظام جمهوری اسلامی باید با اتکا به آرا عمومی و انتخابات انجام شود؛ بنابراین از نظر قانون اساسی، رکن سازنده نظام جمهوری اسلامی اراده مردم است و مسیر تجلی این اراده، انتخابات است، اگرچه همواره در مسیر تنگناها و محدودیت‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم اقداماتی به در خواست‌های عمومی انجام شد، اما این تصمیمات به ثمر نرسید و در بسیاری از امور نیز برخی از نهادها مانع اثر گذاری مجلس و نمایندگانی که به دنبال عبور از موانع بودند از عرصه انتخابات حذف شدند. لیست‌هایی که امروز ارائه می‌شود چندان مطلوب مردم نیست، اما مردم باید صندوق رأی را به عنوان یک فرصت غنیمت بشمارند.

صادقی با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر حضور لیست‌های اصلاح طلب در انتخابات گفت: در مدت گذشته نا ملایماتی که کشور با آن روبرو بوده است از طرف وزیر کشور بود و در این دور از بررسی صلاحیت‌ها نیز همسویی برخی از هیئت‌های اجرای با هیئت‌های نظارت را در حذف کاندیداهای شاخص شاهد بودیم. رحمانی فضلی به خوبی می‌داند اصلاح طلبان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند. اصولگرایان برای حضور در لیست‌هایشان اختلاف دارند و اصلاح طلبان هنوز برای ارائه لیست از نیروهای قرضی استفاده می‌کنند که برخلاف نظر شورای سیاست گذاری است. انتخابات تنها مسیر اراده مردم بوده و احزاب اصلاح طلب همیشه از حداقل موجودی‌های خود در انتخابات استفاده کردند.

کد خبر 410980

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 مشارکت اراده ملت اصلاح طلبان اصلاح طلب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیأت اجرایی این تشکل و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛ فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

اسامی به ترتیب بالاترین آرا مأخوذه در دور اول عبارتند از:

۱- احمد نادری

۲- سمیه رفیعی

۳- حسین نجابت

۴- عبدالحسین روح الامینی

۵- ابوالقاسم جراره

۶- زهره سادات لاجوردی

۷- علیرضا سلیمی

۸- صالح اسکندری

۹- محمدحسین حسین زاده بحرینی

۱۰- سمیه گلپور چمرکوهی

۱۱- علی اصغر پورمحمدی

۱۲- علی طهرانی مقدم

۱۳- سید نظام الدین موسوی

۱۴- مجتبی رحماندوست

۱۵- مهدی شریفیان

۱۶- غلامحسین رضوانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229463 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس