Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@03:15:12 GMT

پیام وزیر ارشاد به جشنواره تجسمی فجر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۳۵۴

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیامی را صادر کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - در متن پیام وزیر چنین آمده است:

«هنرهای تجسمی، در روزگار شتابناک و پر تب و تاب امروز، مأمنی برای اندیشیدن، ماندگاری و مانایی است.

خانواده بزرگ هنرهای تجسمی، گروهی پرشور و شورانگیز از هنرهاست که توان برقراری گفت و گو دارد، در نگاه معاصر و در مباحث میان رشته­ای، فرصت­های جذابی برای آفرینش متفاوت ایجاد شده و هنرمندان را به سمتی سوق داده است که از دل هنرها، گفت و گویی پرمایه و جان­دار خلق می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، اگرچه نسبت به سایر جشنواره ­های فجر انقلاب اسلامی جوان است اما فرصتی بی­ بدیل از جنس خلاقیت و نوآوری را پیش پای هنرمندان و دست­اندرکاران قرار داده که در بستر موقعیت­ها و فرصت های تازه، به توفیقاتی دست یافته ­اند. در این سال­ها هنرمندان عرصه تجسمی با قدرت تمام، آثار خود را در معرض داوری قرارداده ­اند و به فراخور جهان معاصر، آثار چندرسانه ­ای خلق کرده ­اند که توصیف جهان امروز است. این آثار در جهان نیز، به خوبی عرضه و شناخته شده است. از این منظر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر، می تواند، فرصت برابری را برای همه هنرمندان فراهم سازد تا توانمندی ­های خود را نمایش دهند. 

این جشنواره، از دوره پیش با اقدامی در خور و شایسته، فضای مناسبی برای رونق بازار هنر و اقتصاد هنرهای تجسمی ایجاد کرده است. حضور نگارخانه­ های کشور در دوره گذشته موجب شد تا در این دوره نیز نگارخانه­ داران کشور با حضور خود، این پنجره تازه را برای ایجاد بازارهای تازه در هنرهای تجسمی گشوده نگه دارند.

هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی همواره در قبال مسائل اجتماعی برخوردی متعهدانه داشته و در این ایام با احترام و سوگواری شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین جانباختگان فاجعه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری و همراهی با داغدیدگان سیل سیستان و بلوچستان، نشان دادند که تعهد اجتماعی آنها بخش مهمی از بروز و ظهور هنرشان بوده و این دغدغه ­مندی شایسته ارج نهادن است.

آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به هنرمندان این عرصه، همکاران اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و دبیرخانه جشنواره و همچنین دبیران و داوران این دوره  جشنواره تبریک می گویم و توفیق ایشان را از درگاه خداوندی آرزومندم.

سید عباس صالحی»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنرهای تجسمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی جشنواره هنرهای تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب