Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، «خداداد غریب پور» امروز در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ اظهار داشت: ذینفعان و تصمیم گیرندگان برای همراهی با سازمان ایمیدرو به منظور رفع مشکلات پیش روی این صنعت، استقبال کرده اند.

نقشه راه گوهر سنگ برای دو دوره زمانی

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، گفت: براساس راهبرد تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذینفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه، نهایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای دو دوره زمانی تدوین می شود، اضافه کرد: نخست ۱۴۰۵- ۱۳۹۹ و سپس ۱۴۱۰- ۱۴۰۵ که در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.

غریب پور اضافه کرد: براساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، رییس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیش از این در دی‌ماه گفته بود، جزیره‌ای عمل کردن بخش های مختلف در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دلیل نبود طرح جامع در این حوزه است و ایمیدرو به عنوان متولی این امر در کنار فعالان این حوزه قرار دارد و بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید کرد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو،  این سازمان نقش سیاست‌گذاری و تسهیل شرایط فعالیت در معدن و صنایع معدنی را بر عهده دارد و زمینه لازم را برای بخش خصوصی به منظور تقویت و توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراهم می کند.

وی یادآور شد: دستیابی به نقشه راه نهایی در این حوزه نیازمند همفکری و تجمیع اطلاعات سازمان های زمین شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو به همراه  مجموعه های خانه معدن ایران و اتاق بازرگانی است.

غریب پور پیرامون بازار بین المللی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خاطرنشان کرد: ایجاد بازار اختصاصی در این حوزه رونق ایجاد خواهد کرد و رونق صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی منجر به ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی و گردش مالی بالا خواهد شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: وجود موانع قانونی یکی از دغدغه های فعالان این حوزه است که انتظار می رود با طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس، بتواند به رونق کسب و کار در این حوزه کمک کند.

برچسب‌ها ایمیدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو ایمیدرو صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هیات عامل ایمیدرو رییس هیات عامل صنعت گوهر سنگ خواهد شد غریب پور نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر اینکه حرکت بزرگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در بالادست صنعت نفت در تاریخ ثبت می‌شود، گفت: قدردان وزیر نفت برای جهاد و تحول انقلابی در کوتاه‌کردن فرآیند مجوزها در وزارت نفت هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مهدوی‌ابهری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری ایران افزود: باید از این نعمت به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که شاهکاری برای کشور بود و بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید.

مهدوی‌ابهری با اشاره به توانایی‌های بالای صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

وی با قدردانی از دولت سیزدهم برای ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بالادست نفت که در این دولت کلید خورد، بیان کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر ۲ راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به اختیاراتی که رئیس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت، به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها داد، تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر اینکه این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد، افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

وی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند افزون بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

مهدوی‌ابهری در پایان، با اشاره به اینکه آغاز این حرکت بزرگ در تاریخ ثبت می‌شود، تأکید کرد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»