Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:08:04 GMT

«از فرانکلین تا لاله‌زار» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۶۹۸

«از فرانکلین تا لاله‌زار» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «از فرانکلین تا لاله‌زار» شامل زندگی همایون صنعتی‌زاده که توسط سیروس علی‌نژاد تهیه و تدوین شده، روز پنجشنبه اول اسفند در کافه‌کتاب ققنوس نقد و بررسی می‌شود.

همایون صنعتی‌زاده متولد ۱۳۰۴ در تهران بنیان‌گذار چندین موسسه فرهنگی و اقتصادی در ایران است. انتشارات فرانکلین، شرکت سهامی افست، چاپخانه ۲۵ شهریور، سازمان کتاب‌های جیبی، کاغذسازی پارس، کشت مروارید کیش و گلاب زهرا از شرکت‌ها و موسساتی است که او در برپایی آن‌ها نقش مؤثر داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین بنیانگذار شهرک خزرشهر و  اولین فردی است که کشاورزی ارگانیک را به‌صورت کاربردی در ایران پایه‌ریزی کرد.

صنعتی‌زاده در سال ۱۳۳۴ نمایندگی بنگاه فرانکلین نیویورک را پذیرفت. این‌بنگاه به ترجمه و انتشار آثار آمریکایی و اروپایی روی آورد و برای اولین‌بار در صنعت نشر ایران حق کپی رایت بین‌المللی را رعایت کرد. صنعتی‌زاده برای چاپ ترجمه کتاب‌هایی که انجام می‌داد، با ناشر اصلی تماس می‌گرفت و با پرداخت مبلغ کمی به‌عنوان کپی رایت حق ترجمه آن کتاب را در ایران به دست می‌آورد. او همچنین در سال ۱۳۳۷ کتاب‌های درسی افغانستان را چاپ و نخستین دانشنامه فارسی را به سبک جدید منتشر کرد. این‌چهره صنعت نشر ایران، روز چهارشنبه ۴ شهریور ۸۸ پس از یک‌دوره بیماری در کرمان درگذشت.

کتاب زندگی‌نامه او باعنوان «از فرانکلین تا لاله‌زار» به‌تازگی به چاپ پنجم رسیده و نشست نقد و بررسی این‌اثر به‌بهانه این‌نوبت از چاپ اثر مذکور برگزار می‌شود. مراسم مورد اشاره با حضور و سخنرانی محمود آموزگار، نصرالله حدادی، زهره حسین‌زادگان و نویسنده اثر همراه است.

این‌برنامه روز پنجشنبه اول اسفند از ساعت ۱۷ در کافه کتاب ققنوس واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان وصال، نرسیده به خیابان آیت‌الله طالقانی، کوچه شفیعی، جنب خانه سینما، شماره یک برگزار می‌شود.

کد خبر 4856201 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب صنعت چاپ انتشارات ققنوس انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات مد و لباس ترجمه سردار سلیمانی گردشگری جایزه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میراث فرهنگی دهه فجر ادبیات جهان نقد و بررسی صنعتی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)

گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)

دیگر خبرها

  • تصاویر| دشت لاله های واژگون آستانه دهاقان
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • (تصاویر) دشت لاله‌های واژگون در دهاقان