Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کارکردهای دفتر خدمات کسب‌وکار راه‌اندازی شده در شهرک صنعتی شمس‌آباد اظهار کرد: از یک سال گذشته جلسات و اقدامات متعددی با مدیران شهرک‌های صنعتی برای انتقال تجارب صنعت به دانشگاه و انتقال دانش کاربردی به صنعت صورت گرفته تا ارتباط دانشگاه و صنعت متحول و بازتعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکات بسیاری در اثنای این جلسات مطرح و افقی برای ترمیم ارتباط صنعت و دانشگاه ترسیم شد. پس از بررسی‌ها معلوم شد که صنعت نیازمند آموزش‌هایی است که باید دانشگاه پاسخگوی آن باشد و دانشگاه نیز نیازمند تجارب و آموزش‌های مهارتی و کاربردی است که هم‌افزایی صنعت را می‌طلبد.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: در گام نخست نیازهای آموزشی هر دو ساختار با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های کاربردی تا حد قابل‌قبولی رفع شد و این روند تاکنون نیز ادامه دارد. گام دوم همکاری‌ها و ارتباطات دانشگاه و صنعت تأسیس و راه‌اندازی کلینیک تخصصی کسب‌وکار بود تا بدین واسطه نیازهای صنعت از نزدیک شناسایی شود.

نجف‌پور با اشاره به لزوم بازتعریف در رشته‌های تحصیلی و راه‌اندازی رشته‌های و دوره‌های مورد نیاز صنعت، عنوان کرد: از چالش‌های اصلی که باید در کلینیک کسب‌وکار واحد یادگار امام خمینی(ره) پیگیری شود، بازنگری در رشته‌های تحصیلی و تربیت دانش‌آموختگانی با اولویت صنعت و خلاء‌های کشور است.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی به دلایل مالی و بعضاً به دلیل مقیاس کاری کوچک، فاقد دفاتر تحقیق و توسعه هستند. کلینیک کسب‌وکار واحد یادگار امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی متخصص و مشارکت صاحبان صنایع، خدمات تحقیق و توسعه متناسب با مقیاس کاری واحدهای صنعتی ارائه خواهد داد.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) دفتر کلینیک کسب‌وکار را پلی میان چالش‌های صنعت و توانمندی‌های دانشگاه تلقی کرد و گفت: واحدهای فناور و ایده‌پردازان دانشگاه نیز دستاوردهای مطلوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند که می‌توان به کمک این دفتر و به پشتوانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه به فکر تجاری‌سازی و ارائه آن به صنایع بود.

نجف‌پور با اشاره به تسریع تعاملات دانشگاه و صنعت ذیل کلینیک کسب‌وکار، تصریح کرد: شناسایی و ورود به چالش‌های آموزشی و پژوهشی صنایع، ارائه مشاوره‌های کسب‌وکار و تولید ازجمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دفتر به‌شمار می‌رود.

وی درباره لزوم توانمندسازی دانشجویان و زمینه‌سازی اشتغال آن‌ها از طریق دفتر کلینیک کسب‌وکار، خاطرنشان کرد: از این پس دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی خود به این دفتر مراجه خواهند کرد و براساس تفاهم‌های شکل گرفته با شهرک صنعتی شمس‌آباد دانشجویان این دوره را در واحدهای صنعتی شهرک سپری می‌کنند. در اثنای بازدیدها و جلسات با مدیران صنایع، موضوع معرفی دانشجویان برتر به صنعت جهت به‌کارگیری و جذب آنها نیز مطرح شده و این مقوله در دفتر کلینیک کسب‌وکار پیگیری می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فناوری و استارت‌آپ ویکند با مشارکت صنایع و شناسایی دانشجویان خلاق و ایده‌پرداز یکی از مهم‌ترین کارکردها و مأموریت‌های کلینیک کسب‌وکار است. باتوجه به کارنامه درخشان واحد یادگار امام خمینی(ره) در برگزاری رویدادهای فناوری در حوزه مختلف به‌ویژه حمل‌ونقل، این آمادگی وجود دارد تا از ایم پس رویدادهای چالشی مشترک با صنایع نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

358 / 167 کلینیک کسب و کار دانشگاه آزاد یادگار امام کلینیک کسب و کار شمس آباد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کلینیک کسب و کار دانشگاه آزاد یادگار امام برگزاری رویدادهای فناوری شهرک های صنعتی دانشگاه و صنعت واحدهای صنعتی راه اندازی کسب وکار شمس آباد نجف پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در نخستین همایش ملی صنعت سنگ (اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی) که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد:‌ صنعت سنگ می‌تواند یکی از محرک‌های رشد و جهش در اقتصاد کشور باشد. رشد با کار بیشتر و کار جهادی قابل دستیابی بوده؛ اما جهش نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است از این‌رو واحد خمینی‌شهر همه توان و امکانات خود را به میدان آورده تا رشد و جهش در این صنعت شکل گیرد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های مرکز تحقیقات سنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر افزود: این واحد دانشگاهی می‌تواند بسترساز تبدیل دانایی به توانایی و تبدیل دانایی و توانایی فردی به دانایی و توانایی گروهی و اجتماعی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با برشمردن گوشه‌ای از امکانات و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی در راستای کمک به صنعت بزرگ سنگ کشور عنوان کرد: فراهم کردن بستر راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد سنگ، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، در اختیار قرار دادن تحقیقات و نتایج محققان جهان در خدمت صنعت سنگ ایران، تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، ایجاد ارتباط یکپارچه در جهت بازاریابی، طراحی استراتژی فروش، تحلیل بازار، برندسازی، فروش و صادرات و بهینه‌سازی فرآیند‌ها و روش‌ها در راستای افزایش بازدهی و بهره‌وری ازجمله امکانات و اقداماتی بوده که واحد خمینی‌شهر برای رشد و جهش صنعت سنگ کشور قرار خواهد داد.

 حیدری مدیریت پسماند سنگ، جهت بخشیدن به اقتصاد کشور با محور صادرات محصولات صنعت سنگ به‌عنوان صادرات غیرنفتی، در اختیار قرار دادن فناوری‌های نو و تکنولوژی‌های نوین ازجمله اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خدمت صنعت سنگ، استفاده از فناوری‌های پاک و توجه به محیط‌زیست و کمک در حل مسائل حقوقی، سرمایه‌گذاری، تجارت بین‌الملل و مدیریت بازرگانی بخشی از دیگر امکانات و اقداماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در جهت رشد و جهش صنعت سنگ کشور عنوان کرد.

پذیرش ۳۹ مقاله در همایش ملی صنعت سنگ

دبیر و رئیس شورای سیاست گذاری این همایش نیز به بیان جزئیاتی از این همایش پرداخت و گفت: مجوز اولیه این همایش در خردادماه ۱۴۰۲ دریافت و در مجموع تعداد ۵۴ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۳۹ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که نشان از نرخ ۷۲ درصدی در پذیرش بوده است.

مهدی نصری اضافه کرد: محور‌های این همایش شامل صنعت سنگ‌های ساختمانی، مکانیک سنگ، مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی انرژی، مهندسی معماری، حقوق و سایر محور‌های مرتبط بوده است.

نقش دانشگاه در ایجاد ارزش‌افزوده برای صنعت سنگ

شهردار شهرستان خمینی‌شهر نیز با قدردانی از حرکت ارزشمند و بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در برگزاری این همایش بیان کرد: در این شهرستان صنعت سنگ با هنر دست از دیرباز عجین بوده و آثار به‌جای مانده از نیاکان نشان از سخت‌کوشی و هنر مثال‌زدنی مردمان شهر دارد.

علی‌اصغر حاج حیدری با اشاره به نقش دانشگاه در ایجاد ارزش‌افزوده در صنعت سنگ ادامه داد: دانشگاه با انتقال تجارب و تکنولوژی‌های نوین علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده در صنعت سنگ می‌تواند در امر بازاریابی و صادرات به کمک این صنعت بیاید.

دانشگاه در راستای توسعه کیفی صنعت سنگ گام بردارد

رئیس انجمن سنگ ایران و رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران نیز مطرح کرد: ایران در رتبه اول کشور‌های جهان ازلحاظ تنوع سنگ، دومین کشور جهان در تولید سنگ مرمریت و پنجمین تولیدکننده بزرگ سنگ در جهان پس از کشور‌های چین، ایتالیا، هند و ترکیه است.

بهرام شکوری با بیان وضعیت معادن سنگ کشور توضیح داد: در ایران تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ معدن سنگ وجود دارد که اکنون فقط ۸۰۰ معدن در حال فعالیت بوده و یک هزار و ۴۰۰ معدن سنگ دیگر غیرفعال است؛ بنابراین انتظار می‌رود همانند سایر کشور‌های پیشرو در این صنعت، علاوه بر توسعه کمی بر توسعه کیفی و ایجاد ارزش‌افزوده در این صنعت با همراهی صنعت و دانشگاه گام برداشت.

ابوالقاسم سرتیپی از پیشکسوتان صنعت سنگ نیز با اشاره به نقش و جایگاه شهرستان خمینی‌شهر در رشد و شکوفایی صنعت سنگ عنوان کرد: این شهرستان با مردمانی سخت‌کوش و هنرمند از دوران صفویه و عباسیان از دل کوه آثاری فاخر و تماشایی تقدیم ایران و جهان کرده و در سالیان متمادی با ارسال سنگ، خلق آثار و مرمت بنا‌های تاریخی ازجمله برج آزادی تهران، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه افشار، برج‌های دوقلوی مالزی، کاخ کرملین روسیه و ده‌ها بنای تاریخی دیگر در ایران و جهان خوش درخشیده است.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با افتتاح نمایشگاه صنعت سنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر از فعالان برتر این حوزه و حامیان مادی و معنوی این همایش قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده