Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@03:14:40 GMT

تغییرسیاست فرانسه درقبال مساجد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۰۷۵

رئیس‌جمهوری فرانسه علاوه بر امتناع از پذیرش امامان جماعت خارجی، از افزایش نظارت بر منابع خارجی مساجد و سازمان‌های غیردولتی اسلامی خبر داد. ناطقان: به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، امروز چهارشنبه مدعی مبارزه با تهدیدی به نام «جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه» شد و شماری از برنامه‌های دولت برای مقابله با دخالت‌های خارجی بر مسلمانان این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است پایان تدریجی فعالیت امامان جماعت خارجی و محدودیت تامین مالی مساجد از سوی دولت‌های بیگانه از جمله بندهای این طرح دولتی است.

البته وی مدعی شد این برنامه مسلمانان فرانسه را هدف نمی‌گیرد بلکه با کسانی مقابله می‌کند که قوانین این کشور را نقض می‌کنند.

ماکرون در تشریح برنامه خود گفت: فرانسه به پذیرش امامان جماعت فرستاده شده از سوی دیگر کشورها از جمله ترکیه و الجزایر پایان و به جای آن شمار امامان تربیت شده در داخل کشور را افزایش می‌دهد.

وی افزود: امامان خارجی فعلی مساجد فرانسه پس از پایان دوره، این کشور را ترک خواهند کرد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین خواستار افزایش نظارت دولت بر منابع خارجی مساجد و سازمان‌های غیردولتی اسلامی فعال در فرانسه شد.

اداره بسیاری از مساجد در فرانسه از سوی گروه‌های قومی متفاوت انجام می‌شود؛ در شهرهایی که مسلمانان آن عمدتاً از مستعمرات شمال آفریقا (یا نسل‌های بعدی آن‌ها) می‌آیند، مساجد در اختیار امامان جماعت الجزایری یا مراکشی است. اما در شهرهای شرقی‌تر که شمار بیشتری مسلمان ترک‌تبار دارند، اداره بسیاری از مساجد در اختیار ترک‌ها است.

گفتنی است افزایش قدرت ترکیه در ۲ دهه گذشته و تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برای جهت‌دهی به مسلمانان اروپا، نقش مساجد و امامان جماعت وابسته به ترکیه در کشورهای اروپایی و به‌ ویژه فرانسه را افزایش داده و همین امر موجب نگرانی پاریس شده است.
منبع: مهر برچسب ها: سیاست ، ناطقان ، فرانسه ، مساجد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیاست ناطقان فرانسه مساجد رئیس جمهوری فرانسه امامان جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین