Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:40:41 GMT

‌درخواست مدیر گروه پزشکی هسته‌ای یزد از استاندار‌

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۲۹۲

‌درخواست مدیر گروه پزشکی هسته‌ای یزد از استاندار‌

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد از استاندار خواست با توجه به گذشت یک سال از درخواست خرید دستگاه پت اسکن، به این موضوع ورود کند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدکاظم رضوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه نخستین خدمات پزشکی هسته ای ایران در سال 1356 در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروه به کار کرد گفت: برای پزشکی هسته ای در استان یزد تا سال 93 هیچگونه دستگاه و بخشی نداشتیم و نخستین دستگاه ما در این سال در بیمارستان شهید صدوقی(ره) مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال 94 با توجه به نیاز استان در پزشکی هسته ای و افزایش بیماران، مرکز تخصصی قلب و عروق در زمینه پزشکی هسته ای در بیمارستان افشار یزد افتتاح شد و همچنان در حال خدمت رسانی است و بعد از آن بحث درمان پزشکی هسته ای در یزد شروع به کار کرد.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای با بیان اینکه مرکز یددرمانی و پزشکی هسته‌ای بیمارستان افشار هم همین هفته آغاز به کار کرد گفت: در طول 5 سال از 93 تاکنون، به جایگاه نهم کشور در ارائه خدمات پزشکی هسته ای رسیده‌ایم و جای خوشحالی است که از مجموع خدمات این رشته، در استان یزد تنها یک عرصه را ارائه نمی کنیم و مابقی عرصه ها را به صورت کامل در یزد داریم.

رضوی با تاکید بر اینکه تمام توان استان یزد به کار گرفته شده که بتوانیم این عرصه را هم در استان یزد داشته باشیم تصریح کرد: هزینه ایجاد این خدمت بسیار بالاست به همین دلیل سختی بسیار زیادی در این مسیر داریم.

وی گفت: زمینه‌های لازم برای این موضوع انجام شده و تامین بودجه آن هم انجام شده و تنها در بروکراسی اداری برخی واحدهای تابعه وزارتخانه مشکل وجود دارد که این مهم با همراهی مدیران استانی برطرف می‌شود و وقتی که این بخش پت اسکن در استان راه اندازی شود ما می‌توانیم تمام خدمات پزشکی هسته‌ای روز دنیا را به بیمارانمان ارائه کنیم.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای عنوان کرد: تا زمانی که این مرکز افتتاح نشده بود بیماران ما برای دریافت این خدمات مجبور بودند به تهران یا اصفهان بروند و حداقل یک یا دو هفته معطلی در آن استان داشتند و هزینه‌های سفر و اسکان هم به هزینه‌های درمان آنها اضافه می‌شد.

رضوی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان افشار، بیماران ما در شهر خودشان با کمترین هزینه در حال مداوا هستند و واقعا کار بسیار بزرگی در استان یزد انجام شده است.

وی افزود: داشتن بخش درمانی پزشکی هسته‌ای و پت اسکن جزو آرزوهای دست نیافتنی ما بود و اینکه امروز این مرکز راه‌اندازی شده واقعا یکی از آرزوهای بزرگ ما را محقق کرده است.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای تشخیص و پیگیری بیمارانی که سرطان دارند را یکی از خدماتی دانست که با پت اسکن در استان یزد ارائه می‌شود گفت: نبود این دستگاه در استان یزد سبب شده که بیماران ما با سختی‌های بسیاری روبرو باشند؛ علاوه بر این دستگاه پت اسکن در تشخیص بیماری‌های قلب و عروق هم کمک زیادی می‌کند.

رضوی این دستگاه در حال حاضر تنها در استان‌های تهران، خراسان رضوی، شیراز و آذربایجان غربی داریم بیان کرد: اگر همکاری لازم را برخی از واحدهای وزارت بهداشت با ما انجام می‌دادند تاکنون با توجه به گذشت زمان زیادی از ارسال درخواست استان، این دستگاه راه‌اندازی شده بود.

وی با بیان اینکه در زمینه نیروی انسانی این خدمت در استان هیچ کمبودی نداریم، حداقل هزینه راه‌اندازی دستگاه و تجهیزات جانبی پت اسکن را 20 میلیارد تومان دانست و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه دارای محدودیت‌های مالی زیادی است، دستگاه‌های پزشکی هسته‌ای موجود و این دستگاه با کمک خیرین و پزشکان استان تامین شده است.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای افزود: برای راه‌اندازی این خدمت در استان یزد تمام اقدامات لازم در استان انجام شده و تامین اعتبار هم به صورت کامل صورت گرفته و اصلا درخواست حمایت مالی از وزارت بهداشت نداریم و درخواست ما این است که مراحل خریداری و راه‌اندازی دستگاه را تسریع کنند.

رضوی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه بارها و بارها به وزارت‌خانه مراجعه کرده و پیگیر این موضوع بودند تصریح کرد: درخواست داریم که مسئولان ارشد استانی به ویژه استاندار به این موضوع ورود کرده و پیگیری لازم برای تسریع خریداری این دستگاه را انجام دهند.

وی گفت: در حال حاضر دو بخش دانشگاهی در بیمارستان‌های افشار و شهید صدوقی و یک بخش درمانی در بیمارستان افشار داریم و پنج پزشک به صورت کامل و پاره وقت در حال فعالیت در این حوزه هستند و 10 تکنسین هم در یزد مشغول به فعالیت در بحث پزشکی هسته‌ای یزدند و به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای ادامه داد: در حوزه تشخیصی، سالانه به حدود هشت هزار بیمار در استان یزد ارائه خدمات می‌شود و در زمینه بخش درمانی بیمارستان افشار، ماهانه 30 بیمار امکان پذیرش داریم و با این ظرفیت هم به دلیل ضوابط بسیار خاصی است که باید برای رعایت مسائل پرتوی پیگیری کنیم.

عضو هیئت علمی گروه رادیولوژی در ارتباط با اینکه برخی مردم فعالیت دستگاه‌های عکس برداری پزشکی را عامل افزایش سرطان در استان می‌دانند، با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در این حوزه در یزد فعالیت می کند کاملا به روز هستند و به هیچ عنوان این مدعا درست نیست که این دستگاه ها عامل سرطان بشوند و ام آر آی هم اصلا اشعه ایکس ندارد که بخواهد سرطان زا باشد.

رضوی افزود: دستگاه‌هایی که وارد کشور می‌شوند باید مجوزهای لازم را داشته باشند و علاوه بر این وقتی وارد کشور می‌شوند بررسی‌های لازم برای استاندارد بودن انجام می‌شود و پس از آن در استان یزد هم دومرتبه این بررسی‌ها انجام می‌شود و به هیچ عنوان عامل این بیماری نیستند.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد و متخصص پزشکی هسته‌ای افزود: این که افزایش سرطان به چنین دستگاه‌هایی مرتبط باشد به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین ادعایی را صد در صد رد می‌کنیم.

جاوید اتابکی با اشاره به اینکه پزشکی هسته‌ای از سال 1391 در استان یزد آغاز شده اظهار داشت: تا به امروز استان یزد یپشرفت چشمگیری در این حوزه داشته است.

این متخصص پزشکی هسته‌ای وی در ارتباط با صدور مجوز فعالیت این مرکز گفت: وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در پروسه صدور مجوز دخیل هستند و نسبت به صدور مجوز سختگیری‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد و دلیل این موضوع هم حساسیت‌های بسیار بالایی است که این خدمات دارند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان افشار استان یزد راه اندازی انجام شده پت اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت