Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فروند پهپاد ناشناس حین پرواز هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه بر فراز حریم هوایی کوزوو به آن نزدیک شد اما لحظاتی بعد با اقدام به موقع جنگنده‌های «میگ-29» ارتش صربستان مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه روس زبان با استناد به منابع نظامی و دیپلماتیک صربستان گزارش داد که یک فروند پهپاد ناشناس به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه حین پرواز بر فراز اروپا نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از روزنامه «ایزوستیا» در حالی که هواپیمای حامل «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در زمان این حادثه در حریم هوایی کوزوو در حال پرواز بود، این پهپاد به فاصله 150 کیلومتری این هواپیما نزدیک شد.

به دنبال این حادثه، نیروی هوایی صربستان چند فروند جنگنده «میگ-29» خود را برای رهگیری این  پهپاد  مزاحم به پرواز درآورد. این پهپاد در امتداد مرز بین صربستان و کوزوو پرواز کرد.

به نوشته ایزوستیا، این پهپاد احتمالا از نوع  «ام کیو- 9» یا «آرکیو -4 گلوبال هاوک» بود. چنین هواپیماهای بدون سرنشین به ویژه در حریم هوایی اوکراین و بر فراز دریای بالتیک، نزدیک مرزهای روسیه دیده می‌شوند. پهپادهای آرکیو-4 گلوبال هاوک در اروپا متعلق به ارتش آمریکا هستند. این هواپیماهای بدون سرنشین تا 400 کیلومتر برد پروازی دارند و قادر به رهگیری ارتباطات هوایی هستند.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده «اف-18» نیروی هوایی سوئیس به شکلی خطرناک به هواپیمای حامل مقامات پارلمانی روسیه نزدیک شد و آن‌ها را در معرض خطر قرار داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه پهپاد هواپیما وزیر دفاع وزیر دفاع روسیه هواپیمای حامل نزدیک شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای ارتش این کشور در میدان نبرد با اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای این کشور و ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک، اوکراین ۲۰ نظامی خود را از دست داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، واحدهای یگان «وستوک» ارتش روسیه موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند. در درگیری در این منطقه ۹۵ نظامی اوکراینی کشته یا زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۶ موشک هیمارس و ۱۰۴ پهپاد ارتش اوکراین را هم سرنگون کرد.

کد خبر 6086814

دیگر خبرها

  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد