Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) ضمن تأیید نشست سه‌‌جانبه ایران ، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه تأکید کرد که سه کشور در حال رایزنی در خصوص زمان برگزاری این نشست سه‌جانبه هستند.

اخبار سیاسی- بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت خارجه ترکیه در این خصوص گفت: «سه طرف در تلاش بری توافق در خصوص تاریخ نشست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به محصل حصول توافق میان سه کشور، تاریخ نشست به اطلاع عموم می‌رسد».

پیزش از این روز گذشته (چهارشنبه)، «میخائیل بوگدانوف»، معاون رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و معاون وزیر خارجه این کشور از نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی اوضاع سوریه در روزهای آینده خبر داده بود و گفت که تهران ماه مارس (اسفند ماه) میزبان این نشست خواهد بود و در این نشست، رؤسای جمهور سه کشور یادشده شرکت خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد که در صورت موافقت ریاست جمهوری ترکیه، این نشست ابتدای ماه مارس (۲۰ روز دیگر) برگزار خواهد شد.

اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت‌های آن متشنج است. این تنش‌ها بعد از آن افزایش یافت که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفت‌وگوهای آستانه، گفته است که ارتش سوریه ۹۰ درصد خاک این کشور را آزاد کرده و پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم کرده است. این پیشروی‌ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه‌های مسلح است، خشمگین کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه ایران روسیه سوریه ایران ترکیه سوریه مسکو نشست سه جانبه سه کشور نشست سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

کد خبر 6095330

دیگر خبرها

  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد