Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایتالیا، کمیته ملی المپیک این کشور برای متوقف شدن برگزاری مسابقات ورزشی در ایالت لومباردی، مرکز شیوع کرونا در ایتالیا درخواست داده است اما در راستای لغو برگزاری مسابقات ورزشی در ایران، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

اختصاصی طرفداری- از ماه دسامبر 2019 بود که ویروسی مرگبار به نام کرونا که به طور دقیق‌تر COVID-19 خوانده‌ می‌شود، در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این ویروس از ووهان به تدریج به تمام استان‌های چین منتقل شد و در ادامه به سایر کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکا و کانادا رسید.

ویروس کرونا هم‌اکنون در ایران نیز منتشر شده و ایران پس از چین، بیش‌ترین تلفات این بیماری در دنیا را داده است (4 کشته طبق اعلام وزارت بهداشت تا زمان نگارش این خبر). ویروس کرونا در ایتالیا نیز شیوع یافته و مسابقاتی در لیگ‌های دسته پایین و سطح جوانان این کشور، لغو شده‌اند. کمیته ملی المپیک ایتالیا نیز در حال بررسی لغو مسابقات ورزشی در ایالت لومباردی، مرکز شیوع کرونا در این کشور است اما با وجود گسترده‌تر بودن شیوع این ویروس در ایران، هنوز مقامات ارشد ورزش کشور تصمیمی در خصوص لغو یا حداقل بدون تماشاگر برگزار کردن مسابقات، به ویژه مسابقات فوتبال نگرفته‌اند. روز یکشنبه تیم‌های سپاهان-پرسپولیس و استقلال-ذوب‌آهن به مصاف هم خواهند رفت. سهیل مهدی، سرپرست مسابقات لیگ فوتبال ایران در راستای پیشگیری از کرونا اعلام کرده بازیکنان پیش از شروع بازی، با یکدیگر دست نخواهند داد و به جای این حرکت، با مشت به مشت یکدیگر خواهند کوبید. با این حال، این راه حل چندان هوشمندانه نیست زیرا بازیکنان در طول بازی، با یکدیگر یارگیری و نبردهای تن به تن خواهند داشت و همچنین پس از شادی گل، با یکدیگر تماس خواهند داشت. 

از نظر کنترل شیوع ویروس کرونا، منطقی است تمام مسابقات ورزشی تا اطلاع ثانوی در شهرهایی که وجود ویروس کرونا در آن به تایید رسیده لغو گردد اما گفته شده که امکان لغو مسابقات وجود ندارد و اگر از حضور تماشاچیان در لیگ بهره نبریم لیگ ساکتی خواهیم داشت. اگر مورد اول را بپذیریم، مورد دوم قطعا منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا سلامتی انسان‌ها مشخصا ارجح‌تر از جذابیت یک مسابقه فوتبال است. استادیوم فوتبال، مکانی عمومی با حضور هزاران نفر است و اگر حتی یک نفر ناقل بیماری باشد، ممکن است فاجعه رقم بخورد زیرا ویروس کرونا علاوه بر قابلیت انتقال سریع به شخصی دیگر، می‌تواند به مدت دو هفته حالت نهفته داشته باشد و در این صورت ممکن است شخص ناقل، از ناقل بودن خود اطلاع نداشته باشد و ویروس را به شخصی دیگر منتقل کند. کاش مقامات فوتبال ایران، جانب بیش‌ترین احتیاط را در نظر بگیرند و اگر به هر دلیلی لغو مسابقات ممکن نیست، حداقل آن‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنند.

گفته می‌شود در خصوص بدون تماشاگر برگزار شدن مسابقات، شورای تامین در حال تصمیم گیری است اما باشگاه سپاهان که فردا میزبان پرسپولیس است به این مسئله اعتراض دارد. سپاهانی‌ها می‌خواهند یا بازی به طور کلی لغو شود یا این که همراه با تماشاگران برگزار شود زیرا سپاهان نمی‌خواهد در این بازی حساس از حمایت هوادارانش محروم باشد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بدون تماشاگر برگزار مسابقات ورزشی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور با تساوی بدون گل به پایان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در چارچوب دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۰۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

رقابت حساس و نزدیک میان دو تیم استقلال و تراکتور با تساوی بدون گل به پایان رسید و هیچ‌یک از دو تیم از موقعیت‌های خلق شده خود به خوبی استفاده نکردند.

خلاصه بازی استقلال و تراکتور کد خبر 749853

دیگر خبرها

  • جلالی - آلوز: یک جنگ بدون برنده
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • مرگ بر این فوتبال زشت/ افتضاحی زائیده ترس
  • اصلانیان: بازی پرسپولیس و سپاهان فقط حاشیه داشت/ اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند
  • سیزدهمین بازی بدون شکست مس رفسنجان
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان + فیلم
  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند