Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@06:31:07 GMT

منبع تغذیه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۸۰۳

منبع تغذیه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن

امتداد- مدیر عامل بانک مسکن نحوه تامین منابع برای پرداخت تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، ‌ ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان اینکه این بانک عملیات پرداخت تسهیلات ساخت برای احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را برعهده دارد، افزود: بانک مسکن از همه توان و منابع در اختیار برای تأمین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن حمایتی و ارزان قیمت در طرح اقدام ملی استفاده می کند و مطابق تفاهمات و توافقات انجام شده با نهادهای مسوول ساخت در این طرح، آماده پرداخت سری اول این نوع تسهیلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه بخش اعظم تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن همچون دوره های قبل و طرح های قبلی تأمین مسکن بر عهده بانک مسکن است گفت: خوشبختانه مدیران و کارشناسان بانک مسکن از ماه ها قبل در پی اطلاع از طرح دولت برای ساخت و عرضه مسکن ارزان، مطالعات لازم برای دستیابی به مدل مشخص تأمین مالی تسهیلات ساخت را انجام دادند و اکنون بانک آماده پرداخت است.

بخشی از این تسهیلات از محل منابع داخلی و بخشی نیز از طریق بهره گیری از ابزارها و نهادهای نوین فعال و در دسترس در بازار سرمایه همچون انتشار اوراق، تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و … تأمین و به سازنده ها پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که با ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعریف شده در بافت های فرسوده به عرضه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، در شهرهای جدید به عرضه ۲۰۰ هزار واحد و در سایر شهرها نیز به ساخت ۱۰۰ هزار واحد منجر خواهد شد.

 در این بین، توسط بانک مسکن حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حدود ۲۵ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حدود ۳۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های شهرهای جدید، حدود ۳۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات ساخت نیز به پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک با هر یک از نهادهای مسوول ساخت و عرضه در طرح اقدام ملی مسکن متناسب با شرایط مربوطه، توافق لازم برای نحوه پرداخت تسهیلات ساخت را انجام داده است گفت: در پروژه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آنها را مدیریت می کند، اولین مرحله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۰ درصدی پروژه، به سازندگان پرداخت می شود.

 میزان واریز معادل ۱۰ درصد کل تسهیلات خواهد بود. تسهیلات در نظر گرفته برای این دسته از پروژه ها ۱۰۰ میلیون تومان است. در پروژه های مربوط به شهرهای جدید نیز اولین مرحله از تسهیلات ساخت مسکن مختص طرح اقدام ملی بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل ۳۰ درصدی پروژه ها به سازنده پرداخت می شود و همچنین در پروژه های بنیاد مسکن بعد از اتمام فونداسیون و پرداخت ۳۰ میلیون تومان آورده نقدی توسط متقاضیان واجد شرایط، مرحله اول تسهیلات ساخت مسکن به سازنده پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن تاکید کرد: بانک مسکن در مسیر تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن مطابق ضوابط و مقررات عمل می کند اما با حداکثر سرعت و در کمترین زمان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد. 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات ساخت مدیر عامل بانک مسکن طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی پرداخت می شود هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم