Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای امنیت ملی افغانستان به دنبال شیوع کرونا در ایران تصمیماتی را در این رابطه اتخاذ کرد. تاریخ انتشار: 13:16 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۸۲۸

به گزارش خبرگزاری میزان، جهت جلوگیری ورود ویروس کرونا به افغانستان، دولت این کشور تمام رفت‌وآمدهای زمینی و هوایی با ایران را بطور «موقت» ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در جلسه‌ای اتخاذ شد که به ریاست «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا برگزار شده بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، واردات مرغ و تخم مرغ نیز بطور موقت از ایران و پاکستان متوقف شده است.

در این جلسه درباره دیگر اقدامات پیشگیرانه نیز تبادل‌نظر صورت گرفت و «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان نیز تصریح کرد که آمادگی‌های لازم برای تشخیص بیماران، قرنطینه و درمان آن‌ها در پایتخت افغانستان و دیگر ولایت‌های این کشور اتخاذ شده است.

در این جلسه همچنین از وزارت کشور و وزارت دارایی افغانستان خواسته شد تا از قاچاق ماسک به دیگر کشورها جلوگیری کنند و از وزارت خارجه نیز درخواست شد تا فعالیتش را در ایران محدود کند.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر "ویروس کرونا" بر اقتصاد هند شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان؛ موارد تلفات و ابتلا در چین کاهش یافت  دهلی، پکن را متهم به اهمال‌کاری برای خروج شهروندان هندی کرد

مقامات وزارت بهداشت افغانستان پیش از این نیز برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا مرزهایش با کشور چین و تاجیکستان را مسدود کرده بود.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟