Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:05:36 GMT

نی قلیان یکی از سطوح زنده ماندن ویروس کروناست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۴۳۶۹

نی قلیان یکی از سطوح زنده ماندن ویروس کروناست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یکی از موارد می تواند این بیماری را انتقال دهد قلیان است چراکه تا ۹ روز بیماری کروناویروس زنده می ماند. نی قلیان یکی از سطوح زنده ماندن ویروس این بیماری است.

"مهدی بانشی " روز دوشنبه پنجم اسفند ماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه کرونا ویروس ۱۴ روز دوره کمون دارد، علامت مشخصی ندارد و مشابه سرماخوردگی است، افزود: این بیماری قدرت سرایت بالای دارد اما کمترین کشندگی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد:  ۸۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری بدون نیاز به پزشک بهبود می یابند،۲۰ درصد از افراد درگیر نیاز به پزشک دارند و ۲ درصد از این افراد در معرض خطرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری زمینه ای از جمله چاقی بالا، مبتلا به بیماری دیابت، قلبی و عروقی، تنفسی، پیوند کلیه و افراد تحت شیمی درمانی و افراد سن بالا و دارای ایمنی پایین بدن در معرض خطر بیماری کرونا ویروس هستند.

بانشی با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال این بیماری ارتباط است، تصریح کرد: مهمترین راه ارتباط ما دست‌هاست بنابراین تا می توانیم دست‌ها را با آب و صابون بشوییم.

وی ادامه داد: تجمع‌ها، جشن‌ها، همایش‌ها، جلسات، سالن‌های ورزشی، استخر شنا تعطیل و کنسل شوند. مردم ملاقات‌های بیماران بستری در بیمارستان‌ها را حذف کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: یکی از موارد می تواند این بیماری را انتقال دهد قلیان است چراکه تا ۹ روز بیماری کروناویروس زنده می ماند. نی قلیان یکی از سطوح زنده ماندن ویروس این بیماری است.

بانشی از دستور تعطیلی قلیان سراها در سطح استان در راستای کنترل سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خبر داد و تاکید کرد: دستورات قضائی نیز در این راستا داده شده است، اما خود این مراکز باید پیشگام فرهنگ سلامت در این محور باشند.

وی اظهارکرد: یکی دیگر از مواردی که می تواند در ضدعفونی این بیماری موثر باشند، وای‌تکس است که مردم می توانند با مخلوط کردن با آب(یک پیمانه وای‌تکس به ۹ تا ۵۰ پیمانه آب) استفاده کنند. مردم مرتب دستگیره درب ها را ضدعفونی کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: توصیه می شود مردم استان تا اطلاع ثانوی از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند.

بانشی با بیان اینکه رسانه‌ها همراه و همگام مجموعه بهداشت و درمان در شفاف سازی هستند، تصریح کرد: در سیستم بهداشت، پایه اطلاع رسانی کافی بوده و هرجایی کمبودی به وجود آمده، از اطلاع رسانی ناکافی بوده است.

وی با بیان اینکه هر سال، نیم سال امید به زندگی و در ۴۰ سال ۲۰ سال به عمر مردم کشور افزوده شده است، افزود: سیستم سلامت ما از کارآمدترین سیستم‌ها در جهان محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این شاخص بهبود عمر، تحقق شاخص‌های مختلف و در بخش‌های مختلف مورد تاکید است.

بانشی با بیان اینکه در حوزه واکسیناسیون‌ها به ویژه در حوزه فلج اطفال پوشش ۱۰۰ درصدی در مدت یکماه رقم خورد، ادامه داد: استان در محور کمپین فشار خون نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های شهری و حاشیه شهری با پایگاه‌های دایر شده اجرایی شده و در ۸ ماه اخیر تعداد مراقبت ما در حاشیه شهر، بالای دو برابر شده است. در بحث پزشک خانواده روستایی نیز مراقبت‌های بسیار خوبی شکل گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در بحث مناطق سخت گذر نیز با محوریت نجات جان مادران باردار، اقدامات مطلوبی شکل گرفت.

بانشی از اجرای حداقل ۵۲۰ برنامه در سیستم بهداشتی استان خبر داد و اظهارکرد: یکی از چابک ترین سیستم‌های بهداشتی کشور در استان ما قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد مرکز بهداشت کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بسکتبال NBA | دوراهی لیکرز، زنده ماندن یا حذف تحقیرآمیز؟
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!