Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@06:40:35 GMT

برقراری آتش‌بس بین غزه و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۴۲۰۵

برقراری آتش‌بس بین غزه و رژیم صهیونیستی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از سایت خبریT  "The Star" به نظر می‌رسد آتش‌بس موقتی بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه اجرا شده است و به موج بزرگی از خشونت‌های دو روزه پایان داد که برای انتخابات سراسری اسرائیل تهدیدی به حساب می‌آمد.

مصعب البریم، سخنگوی جهاد اسلامی در نوار غزه گفت: این آتش‌بس قرار بود ساعت ۱۱:۳۰ بعد از ظهر به مرحله اجرا درآید اما چند ساعت پس از آن آتش‌بس اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد که میانجی‌های مصر و اتحادیه اروپا در مورد توافقی جدید مذاکره کردند و تقریباً یک ساعت بعد اوضاع آرام شد و از شدت درگیری‌ها کاسته شد.

طی دو روز درگیری، جنگنده‌های اسرائیلی ده‌ها موضع نیروهای مقاومت در نوار غزه را مورد حمله قرار دادند، در حالی که اعضای جهاد اسلامی، جنوب اسرائیل را با شلیک موشک‌های خود بمباران کردند.

اسرائیل طی یک حمله هوایی شبانه، درست قبل از نیمه شب دو عضو جهاد اسلامی را به شهادت رساند.

اما سرانجام به نظر می رسد که آتش‌بس اعلام شده است.به گفته منابع فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی با پیشنهاد مصر در زمینه آتش‌بس از اواخر شب دوشنبه و شروع بامداد سه‌شنبه موافقت کرد.

پیشتر جنبش جهاد اسلامی از تماس‌های میانجی‌گران (که آنها را مشخص نکرد) برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه پرده برداشته بود.

وزارت بهداشت مستقر در غزه نیز اعلام کرده است، هشت تن در سطوح مختلف در اثر حملات اخیر اشغالگران زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد، شلیک ۵۰ خمپاره و راکت از غزه رصد کرده که به ادعای آن حدود ۹۰ درصد این راکت‌ها توسط سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین رهگیری شده‌اند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی جهاد اسلامی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 خودرو «حیم زیتون» وزیر آموزش رژیم اسراییل دچار حادثه شد. گفته شده پدر این وزیر مجروح شده است. روز جمعه هم «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل با خودرو خود دچار حادثه و مجروح شد. تصاویر خودروی این وزیر پس از تصادف را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل