Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: لغو سفرهای نوروزی به‌ منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از توصیه‌های وزارت بهداشت است و امیدواریم میزان شیوع این بیماری تا ایام نوروز کاهش یابد تا آسیب کمتری به گردشگری استان وارد شود.
وی با بیان اینکه استان قزوین از وضعیت خوبی به لحاظ میزان شیوع این بیماری برخوردار است، اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا به نظر می‌رسد که سفر به استان‌های شمالی در ایام نوروز انجام می‌شود بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در استان صورت گیرد و برنامه‌های نوروزی با توجه به دستورالعمل‌های کنترل این ویروس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخزاد ادامه داد: همچنین باید موضوع بهداشت نمازخانه‌ها و مراکز پذیرای گردشگران به ویژه در بین راه‌ها با نظارت دستگاه‌های مربوط انجام شود تا کمترین میزان شیوع این بیماری را در ایام تعطیلات نوروزی در استان داشته باشیم.
رییس ستاد سفر استان قزوین تاکید کرد: نقاط خاص گردشگری استان از جمله دریاچه اوان، روستای گازرخان، تپه سگزآباد و... توسط میراث فرهنگی مدیریت شده و برای حضور گردشگران آماده شود.
وی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه دیگر ستاد خدمات سفر نوروزی تا پایان سال، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود مجموعه تفریحی تله سی‌یژ و سافاری پارک شهر قزوین در ایام نوروز مهیای حضور گردشگران باشد که در این صورت به ظرفیت‌های گردشگری استان اضافه خواهد شد.
۴۰ لوح هخامنشی در موزه‌های قزوین به نمایش گذاشته می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با دستور رییس جمهوری از هفته آینده، وضعیت کشور به روال عادی باز خواهد گشت مگر در موارد خاص که وزارت بهداشت و درمان و مسوولان ذیربط در سطح استان در خصوص آن تصمیم گیری و ابلاغ کنند.
علیرضا خزایلی افزود: ویژه برنامه‌های نوروزی به جز جشنواره‌ها و همایش‌هایی که تجمع مردمی داشته باشد به صورت عادی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: در نوروز امسال ۴۰ لوح هخامنشی که وارد ایران شده است به موزه شهر قزوین منتقل می‌شود و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
خزایلی افزود: بازدید از موزه‌های شهر به صورت دسته جمعی از روز شنبه ممنوع خواهد بود و تنها افراد می‌توانند به صورت انفرادی از مکان‌های تاریخی و موزه‌های سطح شهر بازدید کنند.

شهرداری‌ها برای برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در ایام نوروز اقدام کنند
رییس کمیته هماهنگی شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین نیز در این نشست، گفت: برنامه‌های نوروزی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و باید ۲ موضوع بارندگی‌ها و شیوع بیماری کرونا در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
مصطفی صالحی افزود: پرهیز از ایجاد هراس و نگرانی در بین آحاد جامعه با برگزاری برنامه‌های شاد و با نشاط در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد و تمامی امکان عمومی و پرتردد ضدعفونی و پاکسازی شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ جایگاه سوخت سی ان جی در تملک شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: مجموعه مدیریت شهری از یک ماه گذشته برنامه ریزی لازم را برای ایام نوروز انجام داده که بخشی از آنها اجرا شده است
حکمت الله داودی افزود: با توجه به اولویت حفظ سلامت شهروندان، جشنواره‌های نوروز ۹۹ اجرا نمی‌شود، اما اقدامات لازم برای حضور گردشگران در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی و جا به جایی گردشگران و شهروندان در قزوین برنامه ریزی‌های لازم در حوزه حمل و نقل صورت گرفته و تاکسی‌های ویژه‌ای در سازمان مدیریت تاکسیرانی در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دارد.

برچسب‌ها شهرداری قزوین استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی شهرداری قزوین استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری استان میراث فرهنگی استان قزوین شهرداری ها ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 6096830

دیگر خبرها

  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • گره اندر گره
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز