Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به ادامه تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری و کارکنان به یک سوم در ادارات و سازمان ها  افزود: از مردم   می خواهم  تا  به غیر از شرایط  اضطرار و نیاز  از منزل خارج نشوند؛ چرا که مهمترین مولفه پیشگیری از این بیماری مراقبت های شخصی است.

وی با اشاره به تاکیداتش در  یک ماه قبل  برای راه اندازی بیمارستان های تالش و لنگرود  تصریح کرد:  در ماه گذشته پیشنهاداتی برای تجهیز این دو ساختمان دادم که رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتبار برآورد شده برای تجهیز آن موافقت و دستور داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی یادآور شد: وعده ای که در گذشته نیز برای تامین ملزومات و مایحتاج دانشگاه علوم پزشکی از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شد، به موقع پرداخت شده است.

زارع یکی از در خواست های خود در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری را   تسویه بدهی های پرسنلی دانشگاه عنوان و تصریح کرد: مقرر شد طی روزهای آتی این بدهی ها  پرداخت شود ؛ چرا که  کادر درمان خط مقدم مقابله با این بیماری هستند که لازم است به انواع مختلف حمایت های معنوی و پاداش های مادی جبران ایثارگرانه آنها را داشته باشیم .

وی اضافه کرد: ضمن اینکه درخواست های دیگری برای ارسال کیت های تشخیصی برای آزمایشگاهها و ملزومات محافظت شخصی داشتیم که قرار شد که تا امشب ارسال شود و  از فردا تست های مان در همین استان انجام می شود .

 زارع به گندزدایی شهرهای استان نیز اشاره و بیان کرد: تقسیم کار و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و از امشب گندزدایی شهرستان های استان آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد و بنا به ضرورتی که نیاز است به ویژه اماکن عمومی گندزدایی می شوند .

استاندار گیلان گفت: مسئولان سطح ملی و استانی همه تلاش خود را به کار  گرفته اند  تا آسیب پذیری مردم در برابر این ویروس کمتر شود .

وی از همکاری مردم و از تمامی کادر درمان برای همکاری در مقابله با این ویروس قدردانی کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی درمان سازمان برنامه و بودجه معاون اول انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: مفهوم کیفیت، وام‌دار کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی است. هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی به رغم تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

کد خبر 6093877 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور