Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا در ایران و تعطیلات اعلام شده برای پیشگیری از گسترش این بیماری برخی از هموطنان را ترغیب به سفر به چابهار کرده که نایاب شدن ماسک و موادضدعفونی کننده از یک طرف و حضور شمار زیادی از هموطنان از سوی دیگر مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان را نگران کرده است بطوریکه فرمانداری و مسوولان حوزه گردشگری از مردم درخواست کردند به چابهار سفر نکنند تا شرایط برای شیوع بیماری کرونا تشدید نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است، و وقتی امکانات اولیه مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان چابهار نایاب شده و شرایط را سخت کرده ضروریست فرمانداری و دستگاه‌های دست‌اندرکار حداقل در اداراتی که ارباب رجوع دارند ماسک و مواد ضدعفونی کننده توزیع کنند.

ادارات و نهادها در حالت آماده باش قرار دارند و در حد توان با محلولهای دست ساز در حال ضدعفونی محیط هستند ولی کمبودها شدید و نیازمند توجه بیشتر است.

پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌های  فرهنگی، هنری و سینمایی و اجتماعات غیرضروری در چابهار تعطیل شده که قدم خوبی برای سلامت مردم است اما حضور شمار زیادی از هموطنان خطر گسترش بیماری را مضاعف کرده است.

اقدامات و تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در چابهار انجام شده است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسات مختلف و هماهنگی ها لازم با تمامی دستگاههای اجرایی در سطح این شهرستان انجام شده است و کاملا برای مقابله با بیماری کرونا آمادگی لازم را داریم.

رحمدل بامری افزود: چندین تیم بهداشتی در فرودگاه کنارک، پلیس راه، ورودی های شهر، ترمینال مسافری، منطقه آزاد و سطح شهر مستقر و نسبت به ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط اقدام کرده اند و فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد:  شهرداری چابهار و شبکه بهداشت و درمان نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان های پرجمعیت و ادارات مختلف اقدام و اطلاع رسانی لازم با نصب بنرهای هشدار دهنده و راههای مقابله و پیشگیری ها در نقاط پرجمعیت سطح شهر انجام شده است.

وی به چاپ و توزیع بروشور در سطح شهرستان چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: براساس رعایت موازین بهداشتی محیط های پرتردد ورزشی، تفریحی و گردشگری و بازارهای غیرضروری، مراکز پر ازدحام، همایش ها و جشنواره ها و مدارس تعطیل شده است و تمامی تاکسی های درون شهری، آژانس ها و جایگاه های سوخت و نهادهای خدمات رسانی دولتی و خصوصی ضدعفونی شده است.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: جلسه شورای اداری نیز با هدف بررسی و ارائه گزارش از اقدامات ستاد تسهیلات سفر و  پیشگیری و اقدامات بایسته در خصوص ویروس کرونا برگزار شده و همه دستگاههای اجرایی هماهنگ و آماده باش هستند.

تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری چابهار جهت ضدعفونی کردن مکانهای عمومی شهر

شهردار چابهار نیز اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا در حال انجام است و با تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای آتش نشانی کوچه ها و پیاده روهای محدوده بازار بمنظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.

محمدیونس حقانی افزود: با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ ترین مکانهای شهر چابهار است و مردم برای تامین مایحتاج خود مجبورند به بازار مراجعه کنند شهرداری چابهار ضدعفونی کردن بازار را در دستور کار قرار داده است. 

وی تصریح کرد: ورود حجم بالای مسافر به شهر شدیدا نگران کننده شده، از هموطنان درخواست می شود تا عادی شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری به چابهار خودداری کنند.

اماکن ورزشی چابهار تعطیل شدند
رییس اداره ورزش و جوانان چابهار نیز گفت: هماهنگی های لازم با متصدیان اماکن ورزشی و مربیان و مسوولان هیات های ورزشی انجام شده و همه آنها برای جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

عمر بلوچ افزود: از همراهی و همکاری ورزشکاران و مدیران باشگاههای ورزشی در تعهد ملی مبارزه با بیماری کرونا یا کویید۱۹ قدردانی می کنیم و امیدواریم بعد از شکست این ویروس با قدرت تمام در میادین ورزشی بدرخشید. 

وی ادامه داد: شایسته است باشگاههای فعال شهرستان وضعیت تعطیلی یا فعالیت باشگاهها را از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان استعلام کنند چون طبق اعلام وزارت بهداشت پیک اصلی بیماری در روزهای آینده خواهد بود و هفته سختی خواهیم داشت با این وجود سلامتی برای همه جوانان و ورزشکاران و زحمتکشان این عرصه را از درگاه خداوند خواستاریم.

هیچ مورد مثبتی از کرونا در چابهار گزارش نشده است

مدیرشبکه بهداشت ودرمان چابهار نیز اظهار داشت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در این شهرستان گزارش نشده است و در بیمارستان بخش ویژه کرونا آماده شده  تا برای موارد مثبتی که مشاهده شد در آنجا ایزوله شوند.

دکتر محمود حسین‌بر افزود: در شهرستان چابهار مرکز مراجعه اختصاصی‌ برای بیماران در نظر گرفته شده و آزمایشات تشخیصی برای موارد مشکوک کرونا انجام و به انستیتو پاستور ارسال می شود و تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش، افراد مشکوک در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه بنرهای آموزشی در سطح شهر در مکان های مختلف و استندهای اختصاصی برای تمامی مساجد سطح شهر نصب شده، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آموزش بصورت پمفلت و تراکت هم صورت گرفته و پایش با اسکنر و ترمومتر دیجیتال ان شاء الله در روزهای آتی شروع می‌ شود تا بتوان تشخیص حرارت و دمای بدن را بهتر انجام داد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار ادامه داد: تلاش شبانه روزی فرماندار و مسوولان ادارات شهرستان و شهردار چابهار برای گندزدایی وضدعفونی کردن مکانهای عمومی وپر ازدحام جای تشکر و قدردانی دارد.

دکتر حسین بر با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه های پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا ویروس ماندن در منزل و پرهیز از حضور در اماکن عمومی است، خاطرنشان کرد: با توجه به مسری بودن ویروس و اینکه خیلی از ناقلان ویروس از بیماری خود اطلاع ندارند، از سفر غیر ضروری باید پرهیز  شود.

وی گفت:

۲ داروخانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان توزیع کردند

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار نیز گفت: با تشکیل تیم گشت مشترک در روز گذشته از برخی داروخانه های سطح شهر بازدید بعمل آمده و تاکنون هیچ گونه تخلفی مشاهده نگردید و اوضاع مطلوب بود.

حیدر احمدی‌بنی افزود: نکته جالب اینکه ۲ داروخانه نسبت به عرضه رایگان ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده اقدام می کردند که مورد تقدیر همکاران ما قرار گرفتند. 

وی گفت : گشت های مشترک تعزیرات حکومتی در شهرستان چابهار و کنارک ادامه خواهد داشت.

به چابهار سفر نکنید

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار گفت: با وجودی که از چندین روز پیش اعلام می کنیم که به چابهار سفر نکنید ولی متاسفانه همچنان شاهد حضور مسافران و گردشگران هستیم که این مساله سلامت خودشان و سایر شهروندان را تهدید می کند.

عبدالحمید بلوچ زاده افزود: جلسه بررسی خطرات ناشی از سفر و انتقال کرونا ویروس برگزار شده و خطرات ناشی از سفر هزاران گردشگر به چابهار و امکان انتقال کرونا ویروس برررسی شده است ولی کسی توجهی نمی کند و همچنان شاهد حضور بیشتر در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی نوروز و سفر هزاران نفر به شهر چابهار و مسری بودن کرونا ویروس ، احتمال انتقال این ویروس توسط گردشگرانی که خودشان از آلوده بودن به ویروس بی اطلاع هستند ، وجود دارد.

وی گفت: تمامی مراکز خدمات گردشگری موظف هستند تا روزانه مراکز خود را ضدعفونی کنند و برای مسافران مواد ضدعفونی فراهم کنند و همچنین غربال گری مسافران در ورودی شهر چابهار نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مراکز پرتردد و عرضه قلیان تعطیل شده اند و گیت های تشخیص ویروس کرونا در ورودی منطقه آزاد و فرودگاه نیز راه اندازی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیماری های ویروسی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیماری های ویروسی چابهار ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیماری های ویروسی چابهار شهرستان چابهار ضدعفونی کننده مواد ضدعفونی بیماری کرونا ضدعفونی کردن ضدعفونی کنند کرونا ویروس ویروس کرونا ماسک و مواد چابهار نیز انجام شده سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد