Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز گذری سلامت هم در تامین اقلام خوراکی برای آنها در وضعیت خوبی قرار ندارند که اگر کمک خیرین نباشد این مرکز هم تعطیل می شود اینجاست که باید مسئولان در این وضعیت بحرانی کرونا ویروس از مناطق بحرانی شروع کنند نه از ادارات و دستگاه های اجرایی!

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، خبرگزاری برنا در راستای فعالیت های اجتماعی و رسالت خبری که دارد امروز با همکاری کارشناس روانشناسی مرکز گذری سلامت شهر بیرجند به سراغ خانواده هایی رفتیم که از نظر اوضاع مالی، اجتماعی زیر خط فقر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوجی در یک اتاق 6 متری در کنار 4 مرد مبتلا به اعتیاد 

طی بازدید به عمل آمده از 6 خانه خرابه مسکونی در خیابان های انقلاب، جمهوری، منتظری وضعیت در بحران کامل بود از سوی که زوجی در یک اتاق 6 متری در کنار 4 مرد مبتلا به اعتیاد زندگی می کردند که فقط بین این دو اتاق یک پرده بود.

زندگی در کنار زباله ها

در این خانه اتاقی برای تفکیک زباله ها بود به گفته مددکار اجتماعی افرادی که به این روز و حال افتاده اند در چند سال پیش برای خود صاحب کارخانه بودند که با ورشکستی کامل به اعتیاد و زباله گردی روی آوردند. ادب و تربیت آنها و نوع کلامشان معلوم بود که دست نامرد روزگار آنها را دچار این بحران کرده است.

4 خانواده در اتاق های 6 الی 12 متری

در یکی دیگر از خانه ها که 4 خانواده در اتاق های 6 الی 12 متری زندگی می کردند و از سرویس بهداشتی مناسب، حمام، تلوزیون و حداقل های زندگی محروم بودند و متاسفانه اعتیاد آنها مانع کمک مردم شده است و مردم به افراد معتاد که برای تهیه غذای یومیه خود مانده اند کمک نمی کنند.

همیشه در ستادهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مسئولان و مقامات نظامی، اجرایی می گویند کارتن خواب در استان نداریم اما قافل از اینکه افراد زباله گرد در پارک ها می خوابند و فردی به نام آقای حسینی که خود زباله گرد است انها را برای خواب به خانه خود می آورد.

اکنون با شیوع بیماری کرونا ویروس ورود و خروج تمامی مراکز ترک اعتیاد ممنوع شده است بحران کمبود اقلام ضدعفونی کننده، خطر ابتلا این ویروس به این افراد را هزاران برابر افزایش می دهد.

  کرونا در ادارات یا محلات زباله گرد و خانه های تیمی؟!

از سوی دیگر مراکز گذری سلامت هم در تامین اقلام خوراکی برای آنها در وضعیت خوبی قرار ندارند که اگر کمک خیرین نباشد این مرکز هم تعطیل می شود اینجاست که باید مسئولان در این وضعیت بحرانی کرونا ویروس از مناطق بحرانی شروع کنند نه از ادارات و دستگاه های اجرایی!

چرا که شاهد این هستیم بالغ بر 10 ها لیتر مواد ضد عفونی در ادارات دپو می شود اما کسی سراغ محلات آسیب پذیر و خانواده های که نمی توانند این اقلام را تامین کند نمی رود.

حال چند سوال از مسئولان:

آیا حاضرید با ما برای بازدید از این خانه ها بیایید؟

برای قشر آسیب پذیر جامعه و پیشگیری از بحران کرونا در محلات آسیب پذیر شهر چه کردید؟

چند لیتر مواد ضدعفونی کننده یا اقلام بهداشتی به خانواده های که درگیر اعتیاد هستند توزیع کرده اید؟

کارتن خواب به چه کسی می گویند؟

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد فقر فحشا کرونا آسیب پذیر زباله گرد خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، رسانه‌های دولتی چین پس از دست دادن نسبی نیرو در ایستگاه فضایی تیانگونگ، اعلام کردند، این ایستگاه در اثر برخورد زباله‌های فضایی آسیب دیده و میزان تاثیرپذیری آن در اثر زباله‌های فضایی به مرور افزایش می‌یابد.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ زمستان امسال دو راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند که آخرین آنها در یکم مارس بود. در آن زمان، رسانه‌های چینی نوشتند که پس از آسیب پنل‌های خورشیدی منبع تغذیه آن آسیب دیده است.

آژانس فضایی سرنشین دار چین نیز روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داد پیاده‌روی‌های فضایی موفقیت آمیز بودند و آژانس قصد دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت از ایستگاه در برابر زباله‌های فضایی در مدار انجام دهد.

رسانه ملی چین مشخص نکرده که این زباله‌ها ناشی از برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها یا فعالیت‌های انسانی در فضا هستند. هر دو نوع زباله، تهدیدی برای تیانگونگ و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌روند و می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی فضانوردان را مختل کنند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) (North American Aerospace Defense Command)، به تازگی گزارش داده که بیش از ۴۳ هزار جرم فضایی را تاکنون رصد کرده که بیش از ۷ و ۵۰۰ مورد آن مربوط به ماهواره‌های اینترنتی استارلینک می‌شوند.

این حادثه یک نشانه دیگر از مخاطراتی است که در مسائل فضایی وجود دارد. برخورد‌های فضایی یکی از مشکلات شایع فضاپیما‌ها و ایستگاه‌های فضایی است و می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی نابودی ابزار‌های فضایی منجر شود.

ایستگاه فضایی تیانگونگ یک پروژه بزرگ و حیاتی برای چین است که برای تحقیقات علمی و فناوری فضایی استفاده می‌شود و آسیب این ایستگاه ممکن است به توقف تحقیقات و ماموریت‌های آن منجر شود و برنامه‌های فضایی چین را تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به شیوع آسیب‌های فضایی، این حادثه یک بار دیگر تاکید کرد که لازم است برای حفاظت از ایستگاه‌های فضایی و فضاپیما‌ها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود که شامل توسعه تکنولوژی‌های مبارزه با آسیب‌های فضایی، نظارت دقیق‌تر بر شیوع زباله‌ها در فضا و همچنین همکاری بین کشور‌ها برای حفاظت از فضای مشترک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی