Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@06:59:50 GMT

کرونا در جهان؛ روبوسی در فرانسه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۳۴۲۷

کرونا در جهان؛ روبوسی در فرانسه ممنوع شد

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای ارمنستان، قطر، ایرلند، لوکزامبورگ و اکوادور به ۶۵ کشور رسید.

با اعلام ۵۷۶ مورد ابتلای جدید در چین و با ابتلای ۳۷۶ نفر دیگر در کره جنوبی به ویروس کرونا، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ دچار شده‌اند، روز یکشنبه ۱۱ اسفند (۱ مارس) به مرز ۸۷ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۳۵ چینی، یک ژاپنی و استرالیایی نیز روز یکشنبه به جمع قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا افزوده شدند.

تعطیلی بوسه در فرانسه

الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز یکشنبه به مردم این کشور توصیه کرد تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا سنت روبوسی را فعلا کنار بگذارند. او همچنین از فرانسوی‌ها خواست تا از دست دادن با یکدیگر اجتناب کنند.

روبوسی به هنگام دیدار و ملاقات مردان و زنان فرانسوی بخشی از آیین سنتی احوال‌پرسی در این کشور است.

دولت فرانسه همچنین تجمع بیش از ۵ هزار نفر را ممنوع اعلام کرده و برگزاری ماراتن پاریس و جشنواره آنسی نیز با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ در این کشور لغو شده‌اند.

شیوع کرونا در میان اعضای فرقه شین‌چان‌جی
همزمان با عبور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی از مرز سه هزار و ۵۰۰ تن، تایید شد که حدود ۶۰ درصد این بیماران عضو فرقه مذهبی شین‌چان‌جی هستند.

کوون جون ووک، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از دو هزار و ۵۶۹ مبتلای به کرونا در این کشور در شهر دائگو و منطقه تحت سکونت اعضای فرقه شین‌چان‌جی شناسایی شده‌اند. به گفته او تعدادی از اعضای این فرقه در ژانویه گذشته به ووهان چین سفر کرده بودند.

در مقابل کیم شین چانگ، مدیر بین‌المللی فرقه شین‌چان‌جی به سی‌ان‌ان گفته که با وجود حضور ۳۵۷ عضو این فرقه در شهر ووهان ولی از نوامبر گذشته تاکنون گزارشی مبنی بر سفر آنها به کره جنوبی ثبت نشده است. او دولت کره جنوبی را به فرافکنی در مورد دلایل شیوع کرونا در این کشور متهم کرد.

بر پایه گزارش‌های رسمی، کم سن‌ترین مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در کره جنوبی یک نوزاد ۴۵ روزه است که پدرش عضو فرقه شین‌چان‌جی است.

ثبت اولین مبتلای ارمنستان توسط مسافری از ایران

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که نخستین مورد ابتلای به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. فرد مبتلا یک مرد ۲۹ ساله است که اخیرا همراه همسرش به ایران سفر کرده بوده است. به گفته آقای پاشینیان خوشبختانه نتیجه ازمایش همسر این تبعه ارمنستان منفی بوده است.

ارمنستان از ۲۴ فوریه مرزهای خود را با ایران بسته است.

شنبه شب نیز نخستین فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا تایید شد./ یورونیوز

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا روز یکشنبه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ببینید | بانیان فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین