Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه تابناک جهان: تنش ها در شمال سوریه با تمرکز بر استان ادلب همچنان ادامه دارد و در همین راستا، ارتش ترکیه عملیات جدیدی را برای هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه راه اندازی کرده است که پیش بینی می شود وضعیت پرمخاطره ای به همراه داشته باشد.

در همین رابطه، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش عملیات جدیدی را تحت عنوان «سپر بهار» در ادلب سوریه آغاز کرده است و به مبارزه خود در این شهر ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: نام عملیات ترکیه در ادلب سوریه را «درع الربیع» (سپر بهار) گذاشته‌ایم و این عملیات پس از حمله به نیروهای ما در ادلب در ۲۷ فوریه آغاز شد و با موفقیت ادامه خواهد یافت.

خلوصی آکار همچنین تصریح کرد: ما قصد درگیری با روسیه را نداریم و هدف ترکیه، پایان دادن به کشتار جمعی نظام سوریه و ممانعت از افراط‌گری و مهاجرت است.

وی در ادامه افزود: ترکیه از روسیه انتظار دارد که از نفوذ و قدرت خود برای توقف حملات ارتش سوریه و مجبور کردن آنها برای عقب‌نشینی از مرزها طبق توافقنامه سوچی استفاده کند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین مدعی شد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۱۲ نیروی وابسته به نظام سوریه را "خنثی" کرده‌ایم و یک پهپاد، هشت هلیکوپتر، ۱۰۳ تانک، ۷۲ توپ و موشک‌انداز و سه سامانه دفاع موشکی سوریه را تا به امروز منهدم کرده‌ایم.

وزارة دفاع ترکیه در عین حال اقرار کرد که یک پهپاد وابسته به آن در ادلب سرنگون شد.

ترکیه معمولا از عبارت "خنثی سازی" برای توضیح دستگیری، زخمی‌کردن یا کشتن شبه نظامیان استفاده می‌کند.

خلوصی آکار تاکید کرد: آنکارا با استفاده از "حق قانونی" خود به تمامی حملات علیه مراکز نظارتی و یگان‌های ترکیه در ادلب پاسخ خواهد داد.

سقوط دو جنگنده ارتش سوریه

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که دو هواپیمای ارتش سوریه از نوع «سوخوی24» را سرنگون کرده است.

این وزارتخانه در ادامه افزود که سه سامانه دفاع هوایی سوریه نیز در واکنش به سرنگون شدن پهپاد ترکیه در ادلب هدف حملات قرار گرفته و نابود شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) عصر یکشنبه از ساقط شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه که وارد خاک سوریه شده بود، خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در همین راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد که پهپاد های ترکیه در ادامه حملات خود مواضع نظام سوریه را در محله «جمعیه الزهرا» و فرودگاه نظامی «النیرب» در حلب هدف قرار داده است.

سانا پیشتر و در ادامه افزایش تنش ها در ادلب اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه هواپیماهای سوری را هدف قرار دادند.

براساس برخی اخبار خلبان این جنگنده ها موفق به فرود با چتر نجات شده اند.

جنگ فراگیر علیه ارتش سوریه

روزنامه «ینی شفق» ترکیه فاش کرد که در نشست امنیتی اخیر در آنکارا تصمیم گرفته شد که جنگ فراگیر علیه نظام سوریه برای هدف قرار دادن مواضع نظام سوریه نه تنها در ادلب بلکه در شهرهای مختلف این کشور آغاز شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، به دنبال کشته شدن ۳۳ نظامی این کشور در حمله ارتش سوریه در ادلب در روز پنج‌شنبه گذشته، نشست امنیتی با حضور «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور برگزار کرد.

شبکه «روسیا‌الیوم» به نقل از این روزنامه نوشت که در این نشست تصمیم گرفته شد تمامی مواضع نظام سوریه در ادلب و بقیه شهرهای این کشور هدف قرار گرفته شود.

روزنامه مذکور به افزایش اعزام نیروها و تجهیزات ترکیه به ادلب اشاره کرد و نوشت حجم نیروها و تجهیزات ارسالی به این شهر در تاریخ ترکیه بی‌سابقه بوده است.

این روزنامه افزود که تعداد نظامیان ترکیه‌ای مستقر در ادلب به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده است و تعداد تانک‌ها، خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک نیز به ۳ هزار عدد رسیده است.

حزب وطن ترکیه: سوریه دامی برای اردوغان و ترکیه خواهد شد

نمایندگان حزب «وطن» ترکیه با صدور بیانیه‌اى مخالفت خود را با عملیات هاى نظامى ارتش این کشور در سوریه اعلام کردند.

 نمایندگان حزب وطن طبق این بیانیه معتقدند که آمریکا و رژیم صهیونیستى پاى ترکیه را به جنگ در سوریه باز کرده‌اند و تلاش دارند ترکیه و اردوغان را به دام موجود در سوریه بیافکنند و سران ترکیه در این باره باید هوشیار باشند.

به نوشته پایگاه خبرى روسیا الیوم، این حزب در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: «عملیات‌هاىی که ترکیه در سوریه انجام مى‌دهد موجب انزواى خودش مى‌شود و بین این کشور و «همپیمانان راهبردى و استراتژیک» خود از جمله روسیه فاصله مى اندازد.

در همین رابطه نیز، شنبه (دیروز) ٢٣۶ نفر از شخصیت‌هاى برجسته ترکیه با امضاى طوماری مخالفت خود با سیاست‌هاى اردوغان در سوریه بویژه ادلب را اعلام کردند. به عقیده آن‌ها حضور نیروهاى ترکیه در ادلب، ترکیه را به بازیچه دست کشورهاى امپریالیسم و حامیان تروریسم تبدیل کرده است.

در حملات هوایى که سوریه در بامداد روز جمعه به حومه استان ادلب، روستای «الباره»، در «جبل الزاویه»، صورت داد ٣۴ نظامى ترکیه کشته شده و ترکیه با حملات علیه مواضع سوریه این حملات را پاسخ داد.

سوریه آسمان ادلب را بسته اعلام کرد

به گزارش الجزیره، پس از اینکه ترکیه اعلام کرد یک هواپیمای ارتش سوریه را سرنگون کرده، دمشق آسمان شمال شرقی خود را بسته اعلام کرد. بستن فضای ادلب برای پرواز هواپیماها درحالی انجام شده که سوریه ادعای ترکیه در سرنگونی هواپیما را تکذیب کرده و گفته این هواپیمای ارتش ترکیه بوده که بر فراز شهر سراقب هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه سانا اعلام کرد ارتش این کشور همه فضای شمال شرقی سوریه به ویژه بر فراز ادلب را بسته اعلام کرده است و هیچ هواپیمای نظامی یا غیرنظامی حق پرواز بر فراز این محدوده را ندارد. ارتش سوریه در این بیانیه هشدار داده با هر پرنده‌ای به مثابه عامل دشمن برخورد خواهد کرد.

سرنگونی پهپاد ترکیه ای در ادلب

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، خبرگزاری سوریه خبر داد که ارتش یک پهپاد ترکیه ای را که بر فراز سراقب در ادلب در حال پرواز بود سرنگون کرده اند.

چاووش اوغلو: با قطعیت نمی‌توانیم در مورد حملات روسیه به نیروهایمان در سوریه سخن بگوییم

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در دوحه اعلام کرد: روسیه به صورت آشکار از نظام سوریه حمایت می‌کند اما این امکان وجود ندارد که با قطعیت بگوییم که آن کشور به طور مستقیم نیروهای ما را هدف قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که در مراسم امضای توافق صلح میان آمریکا و جنبش طالبان در دوحه حضور داشت، خاطرنشان کرد که آنکارا و مسکو برای برقراری آتش‌بس همیشگی و پایبندی به آتش‌بس در ادلب سوریه تلاش می‌کنند.

چاووش اوغلو در ادامه افزود: دیروز هیأت ما نشست دیگری در آنکارا بنا به درخواست هیأت روسی برگزار کرد اما به نظر می‌رسد که تحقق آتش‌بس غیرممکن است؛ مگر از طریق نشست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه‌. ما برای انجام آن تلاش می‌کنیم و این دیدار طی هفته‌ نخست ماه مارس انجام خواهد شد.

 

خبر تکمیل می شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب معصومه ابتکار سوریه ادلب ترکیه روسیه ایران تنش کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب معصومه ابتکار بسته اعلام وزیر دفاع ترکیه ترکیه در ادلب روسیا الیوم چاووش اوغلو نظام سوریه ارتش ترکیه ارتش سوریه هدف قرار بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

آمریکا رسما به سرنگونی دومین پهپاد گران قیمت خود از نوع ام کیو ۹ در سواحل یمن اعتراف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

در ادامه یک مسئول دیگر دولت آمریکا اعتراف کرد که احتمالا یمنی‌ها پهپاد ام کیو 9 ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند و مسئله در دست بررسی است.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است.

خاطر نشان می شود نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»