Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی از پیش بینی توزیع ۱۸ هزار ماسک رایگان در این شهرستان خبر داد و گفت: از ۷۳ بیمار حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا ۳۳ نفر پس از طی دوره درمان مرخص شدند.

دکتر سیدعارف عابدین نجفی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: از روزهای ابتدای شیوع و انتشار ویروس کرونا در بندرانزلی پس از برگزاری جلسه شورای سلامت در فرمانداری این شهرستان و تاکیدات فرماندار و دادستان، تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی به مردم جهت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک در سطح شهر انزلی اتخاذ شد و به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه بیش از پیش به بهداشت فردی توسط مردم و شست و شوی مداوم دست و صورت، تاکید کرد: افراد سالخورده و کسانی که زمینه بیماری‌هایی نظیر قلبی و عروقی، فشار خون و ریوی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بوده و حتی المقدور نباید از خانه خارج شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی با اشاره به اختصاص یک بخش ۵۰ تختخوابی از بیمارستان شهید بهشتی انزلی برای خدمات رسانی به افراد مشکوک به ویروس کرونا، افزود: با توجه به سرعت انتقال و انتشار این ویروس خطرناک تاکنون ۷۳ بیمار حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان انزلی بستری شده بودند که پس از طی مراحل درمان ۳۳ نفر از آنان مرخص شدند و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

نجفی از توزیع بیش از ۱۸ هزار ماسک رایگان در داروخانه های بندرانزلی و در بین شهروندان این شهرستان خبر داد و گفت: از روزهای آینده با تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده کافی از واحدهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی، ماسک و پدهای ضدعفونی به اندازه کافی در بین تمامی داروخانه های سطح شهر و روستا در بندرانزلی توزیع می شود و مردم می توانند بدون هیچگونه تجمع و مشکلی آنها را تهیه و جهت حفظ سلامت خود و خانواده شان استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش میزان مراجعات مردم به مراکز پزشکی در روزهای اخیر، تصریح کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم از خانه های خود جز در مواقع ضروری خارج نشده و از هرگونه تجمع در هر مکانی پرهیز کنند تا با این کار کمک قابل توجهی به کادر زحمتکش بهداشت و درمان شهرستان انزلی کرده و سلامت خود و خانواده شان را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بندر انزلي ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب