Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:44:34 GMT

ارتش سوریه مجددا کنترل شهر سراقب را به دست گفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۲۰۷۹

ارتش سوریه مجددا کنترل شهر سراقب را به دست گفت

ارتش سوریه موفق شد پس از درگیری‌هایی با گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن، مجددا کنترل شهر استراتژیک سراقب در حومه شرقی ادلب را پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سایت‌های وابسته به دولت سوریه صبح امروز (دوشنبه) اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه بار دیگر موفق شدند کنترل شهر استراتژیک سراقب در حومه ادلب را به دست بگیرند، در مقابل اپوزیسیون سوریه این مساله را تکذیب کرده و انتشار این خبر را در چارچوب جنگ روانی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روحیه نیروها و نه بیشتر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع در گفت‌وگو با روزنامه عربی ۲۱ تاکید کرد: در طول شب درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مخالف سوری و نیروهای دولت سوریه که برای پیشروی به سمت شهر سراقب در شرق ادلب تلاش می‌کردند، ادامه داشت.

طبق ادعای سایت‌های وابسته به اپوزیسیون سوریه، نیروهای وابسته به آنها که تحت حمایت ترکیه هستند، توانستند کنترل ۱۲ روستا واقع در جنوب سراقب و دشت الغاب را پس بگیرند.

یک روزنامه ترکیه‌ای نیز صبح امروز به نقل از برخی منابع محلی نوشت، نیروهای مخالف سوری پس از آنکه معرة النعمان را در اواخر ژانویه از دست دادند، تلاش می‌کنند دوباره کنترل آن را به دست بگیرند.

سایت‌های وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند، گروه‌های مخالف کنترل روستاهای معرة موخص و البریج را که ورودی غربی شهر کفرنبل و حرش کفرنبل محسوب‌ می‌شود، پس گرفته و به پیشروی خود به سمت جنوب ادلب ادامه می‌دهند.

در معرة الدیس، وادی الضیف و الحمیدیة درگیری‌های شدیدی وجود دارند.

یوسف حمود، سخنگوی نیروهای وابسته به مخالفان سوری در بیانیه‌ای تاکید کرد: گروه‌های مخالف موفق به کنترل حزارین، فلیفل و کوکبة در ادلب شدند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه در جریان پاکسازی مناطق آزاد شده از وجود تروریست‌ها شبکه‌ای از تونل‌ها را که شامل انبار تسلیحات در حومه شمالی معرة النعمان بود، کشف کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اشاره کرد، در جریان پاکسازی حومه ادلب یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند شبکه تونل‌هایی را در حومه شمالی معرة النعمان کشف کنند که شامل مقرهای اقامت و آموزش گروه‌های تروریستی و تولید ذخایر تسلیحاتی و بمب و خمپاره می‌شد.

یک منبع نظامی سوری گفت: در جریان پاکسازی دو پادگان نظامی تروریست‌های فیلق الشام شامل مقر فرماندهی و ذخایر متنوع توپخانه‌های مختلف و دیگر تجهیزات نظامی کشف شد.

وی افزود: مقر مجهز به تجهیزات مهندسی عالی بود و در آن ماسک‌هایی یافت شد که از سوی استفاده کنندگان سلاح‌های شیمیایی و گروه‌های تروریستی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه