Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:28:48 GMT

صادرات از مرز رسمی پرویزخان شتاب بیشتری گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۷۶۳

صادرات از مرز رسمی پرویزخان شتاب بیشتری گرفت

هدایت حاتمی روز سه شنبه در بازدید از روند صادرات در مرز رسمی پرویزخان، افزود: امروز مراقبت های بهداشتی در مرزهای صادراتی شهرستان قصرشیرین بررسی شد، هرچند که در گذشته هم تیم های مراقبت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان در این مرزها مستقر بوده و اقدام های پیشگیرانه را انجام داده اند اما با شیوع ویروس کرونا این اقدام ها تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دشمنان و به خصوص غربی ها در روزهای گذشته با تبلیغات خود اعلام کرده بودند که با شیوع کرونا فعالیت های صادراتی ایران با همسایگان متوقف شده، در حالی که این موضوع  واقعیت ندارد و ما در چند روز گذشته در مرز پرویزخان شاهد افزایش صادرات هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: طبیعی است که ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برای مقابله با این بیماری تمهیداتی لحاظ کرده اند و ما هم در این مرزها کار ضدعفونی محوطه و همچنین ماشین های صادراتی را انجام می دهیم.
حاتمی افزود: تمام تجار، پیله وران، کارگران، نیروهای اداری و نظامی مستقر در مرزهای ما با روحیه بسیار عالی در مرزهای تجاری کشور فعالیت های تجاری انجام می دهند و از این نظر هیچ مشکلی در مرزهای شهرستان نداریم.
وی گفت: هم اکنون روزانه انواع مواد غذایی و مصالح ساختمانی از مرزهای شهرستان به سوی کشور عراق صادر می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری کرونا در مرزهای قصرشیرین مشاهده نشده است و امیدوارم با همدلی همه مردم و مسوولان این بیماری را شکست دهیم.

 ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان»  واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.
اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این مرز رسمی است.
پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.
مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.

در استان کرمانشاه تاکنون ۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا که یک نفر آنها جان باخته است؛ در کشور نیز یک هزار و ۵۰۱ نفر مبتلا شده و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده اند. 

برچسب‌ها مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین مرز خسروی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها بازار مواد غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین مرز خسروی عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق سوریه عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق مرز پرویز خان ویروس کرونا قصرشیرین مرز خسروی مرز رسمی پرویزخان اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است