Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:28:55 GMT

۲۰۰ هزار کالای پزشکی توسط روحانیان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۲۴۲۴

۲۰۰ هزار کالای پزشکی توسط روحانیان توزیع شد

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام محمد حسن زمانی روز سه شنبه در نشست کمیته رسانه ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه، با موضوع رسالت رسانه حوزه در مواجهه با بحران ویروس کرونا در مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از راه اندازی و فعالیت ستاد بحران مراکز و نهادهای حوزوی، اظهار داشت: بعد از تشخیص درست و به موقع کرونا در قم، ستاد حوزوی با حضور نهادهای حوزوی و رئیس بیمارستان فرقانی جلسه ای تشکیل داد و در همان جلسه راه اندازی کمیته های متشکل از طلاب و روحانیون جهادی برای مبارزه با این ویروس در دستور کار قرار گرفت و کمیته ها بلافاصله فعالیت خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان داشت: از جمله این کمیته ها،کمیته اعزام بود، که برای آن وظایفی چون عیادت از بیماران، همراهی با بیماران، همراهی با کادر پزشکی در نظر گرفته شده و طلبه های جهادی در این کمیته ماموریت های تعیین شده را آغاز کردند و تا جایی که عملکرد خوبشان مورد استقبال جدی کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان ها قرار گرفت.

این مقام حوزوی ادامه داد: یکی دیگر از کمیته ها، رسیدگی به فوتی ها و توزیع اقلام پزشکی است، در این رابطه با حضور طلاب بیش از۲۰۰ هزار اقلام بین مردم توزیع شده است.

 زمانی تولید محتوا و پاسخ گویی به شبهه‌ها در ارتباط با نشر ویروس کرونا در قم و حوزه علمیه قم، ضرورت توجه دهی به مبانی دینی و ارزشی مانند ادعیه، مسائل اقتصادی و سیاسی را از دیگر کمیته ها برشمرد.

وی افزود: به طور حتم‌ این هجمه رسانه ای مشکل های جدی در موضوع اقتصادی و تولید در داخل و کاهش ارتباط بازرگانان داخلی با خارجی را به همراه خواهد داشت، به همین دلیل کمیته ای به همین عنوان با حضور مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه شکل گرفت تا بتواند برای مقابله با بیماری کرونا کارهای خوبی انجام دهد.

وی با بیان این که یکی دیگر از کمیته‌ها، نظارت شرعی و تجهیز فوتی های بیماران ویروس کرونا است اظهار داشت: در همین رابطه هجمه هایی در مورد نحوه دفن فوتی‌ها در فضای مجازی نشر پیدا کرده بود، ولی با حضور میدانی ستاد بحران نهادهای حوزوی متوجه شدیم، این مسئله تنها هجمه بود و این ستاد در اولین اقدام برای پیشگیری مسئولیت بررسی این امر را به  نهادهای حوزوی واگذار کرد و نهایتا مقرر شد فوت شده ها کفن شوند، ولی در مورد غسل با پیگیرهای فقهی، تصمیم بر این شد برای عدم اشاعه ویروس، تیمم بدل از غسل انجام شود. این مساله بیانگر این است که حداقل مسائل شرعی در مورد اموات این نوع بیماری صورت می گیرد.

 زمانی گفت: این کار با نظارت حوزه علمیه انجام می‌شود و قطعا نشر این مساله می تواند آرامش روانی خوبی در جامعه ایجاد کند.

 مسئول دفتر اجتماعی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به نقش رسالت رسانه حوزه در مورد کرونا گفت: امروز نقش رسانه برای مبارزه با هجمه های دشمن علیه قم و حوزه علمیه قم بسیار مهم است و این نقش لازم است در دو بخش محتوا، ابزار و قالب رسانه ای انجام بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی، از مسئولان مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه نیز در این جلسه گفت: در شرایطی بسیار حساسی قرار داریم و از نوع فعالیت ها مشخص است عملیات ویژه ای علیه کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در این رابطه لازم است نوع فعالیت هایی که علیه رسانه های دشمن در حال انجام است، سرعت بیشتری بگیرد و حتی در این رابطه لازم است  صدا و سیمای استان قم، رسانه سپاه هم وارد میدان شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر پیوست رسانه ای در عملکرد و فعالیت جهادی طلبه ها بیان کرد: تنها راه خنثی کردن هجمه های رسانه ای دشمن، نشر فعالیت جهادی روحانیان در ارتباط با ویروس کرونا است.

برچسب‌ها حوزه علميه قم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم حوزه علميه قم نهادهای حوزوی ویروس کرونا رسانه ای کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد