Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی، مسئولان ساوه را مکلف کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا تا ۲۴ ساعت آینده در خصوص نحوه کنترل مبادی ارتباطی میان این شهرستان با قم تصمیم گیری و اقدامات خود را عملیاتی کنند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کنترل مسیرهای ورودی این شهر و استفاده از دستگاه تب سنج برای شناسایی افراد مشکوک و مبتلا به کرونا اقدامی مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در شهرستان آشتیان با تصمیم شورای تامین از ورود خودروهایی با پلاک شهرهای دیگر ممانعت می شود، افزود: چنین تصمیمی در صورت ضرورت می تواند در دستور کار مسئولان ساوه هم قرار گیرد و پیشنهاد می کنم راههای ورودی و خروجی به قم از سمت آوه، سلفچگان  و ورودی از اتوبان تحت کنترل واقع شود البته این مساله شامل اتوبان ساوه به تهران و همدان نمی شود.

وی گفت: در طول ۷۰ سال اخیر اتفاقی مشابه بیماری کرونا که بخش اعظم کره زمین را در بر بگیرد، سابقه نداشته که علاوه بر ابتلای افراد و مرگ و میر، خسارت های اقتصادی سنگینی به کشورهای جهان وارد کرده است و نمونه آن هم تعطیلی کسب و کارها در آستانه شب عید در ایران است که ضرر و زیان زیادی به مردم و کسبه وارد کرده است.
آقازاده افزود: این بیماری در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و حتی مذهبی کشور اثر نامطلوب گذاشته است اما باید باور داشته باشیم که با همفکری و همراهی مردم و مسئولان می توانیم بر آن پیروز شویم به شرطی که علاوه بر سعه صدر و تحمل، خودمان را در حوزه آموزشی و درمانی تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: برای پیروزی بر کرونا به عزم ملی و جدی در کنار مدیریت کارآمد و هماهنگی بین دستگاهی نیاز داریم تا هرچه زودتر به نقطه پیروزی بر آن برسیم.
استاندار مرکزی یادآور شد: مشکل این است که نمی دانیم الان این بیماری در چه نقطه ای قرار دارد و با اظهارنظرهای متفاوتی در این زمینه مواجه هستیم به گونه ای که عده ای تا آخر سال و برخی هم نیمه فروردین را پیک آن می دانند، از طرفی چون واکسن آن ساخته نشده از افراد مبتلا به سختی می توان دفاع کرد.

وی گفت: ممکن است دوره بیماری کرونا تا یک الی ۲ ماه دیگر درگیر طول بکشد و خسارت های آن در حوزه های مختلف آموزشی، اقتصادی و حتی اجتماعی هم تداوم یابد اما حفظ آمادگی و همدلی ملی در این زمینه یک ضرورت است.
به گفته او، مرکزی، دومین استان کشور بود که بعد از قم به این بیماری مبتلا شد و ساوه و دلیجان هم در پیشانی ابتلا به آن قرار دارند و اکنون در مورد این شهرستان ها نگرانی جدی داریم هرچند وضعیت ساوه به مراتب بهتر است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده و همراهی مردم، شرایط استان مرکزی نسبت به برخی استانها که بعد از ما دچار این بیماری شدند مناسب تر است و امیدواریم دامنه انتشار کرونا را در ساوه و دلیجان را که در مسیرهای شاهراهی کشور قرار دارند به نحو شایسته کنترل و از طغیان این ویروس جلوگیری کنیم.

آقازاده همچنین اقدامات شهرداری های استان در یک هفته اخیر را بسیار موثر و درخشان عنوان کرد و گفت: فعالیت هایی در راستای ضدعفونی معابر و  مراکز تجمع شهروندان انجام شد که گام های بسیار مهمی برای ممانعت از شیوع بیشتر کرونا بود.

توجه به کارگران، مدیریت بحران و ماسک


وی در مورد اختصاص بیمارستان شهید چمران برای مراقبت از مبتلایان به کرونا که در اصل متعلق به تامین اجتماعی و جمعیت کارگری شهرستان ساوه است گفت: اینکه در ساوه ۲ بیمارستان (چمران و مدرس) که یکی از آنها متعلق به جمعیت کارگری و تامین اجتماعی است را درگیر کرونا کنیم، اقدامی اشتباه است زیرا جمعیت مبتلایان به گونه ای نیست که این مراکز را درگیر کند؛ بنابراین بهتر است که بیماران کرونایی در یک بیمارستان تجمیع شوند.
وی تاکید کرد: درگیر بودن بیمارستان های بیشتر با مساله کرونا باعث افزایش شمار مبتلایان و همچنین محروم شدن جمعیت کارگری و تامین اجتماعی از خدمات بیمارستان چمران که خاص این اقشار است، می شود.
استاندار مرکزی همچنین بر ضرورت تداوم آموزش های عمومی به مردم و ضدعفونی و سمپاشی معابر عمومی در ساوه تاکید کرد.
وی گفت: بررسی و ارزیابی تیم های عمل کننده در برابر کرونا نیز اقدامی مهم است تا ضمن مشخص شدن میزان هماهنگی های بین بخشی و اقدامات برنامه محور، به راهبردی درست در مواجهه با این بیماری دست یابیم و روند را به گونه ای کنترل کنیم تا بر این بحران سوار شویم نه اینکه رویه برعکس باشد.

آقازاده همچنین در مورد کمبود ماسک، گفت: این مساله اغلب نزد مردم به عاملی روحی و روانی تبدیل شده در حالی که بسیاری از پزشکان معتقدند که زدن ماسک چندان هم ضروری نیست با این حال ما به عنوان مسئولان این استان وظیفه داریم ماسک مورد نیاز را برای مردم تامین کنیم و در این خصوص از ظرفیت یک کارخانه تولید این محصول در زرندیه بهره می گیریم.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که همه تولیدات ماسک در زرندیه به سمت تهران می رود و آنجا توزیع می شود اما از آنجا که حق مردم استان بهره مندی از تولیدات این کارخانه است، حتی اگر به صورت خارج از ضابطه هم باشد تصمیم گرفته ایم که از تولیدات کارخانه مذکور روزانه حداقل ۵۰ هزار عدد ماسک برای استان دریافت و با اولویت ساوه و دلیجان توزیع نماییم و من به عنوان استاندار مسئولیت این تصمیم را برعهده می گیرم.
به گفته استاندار مرکزی،برای تهیه الکل مشکلی در استان وجود ندارد اما لازم است دستگاههای تب سنج برای کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای درگیر از جمله ساوه و دلیجان به سرعت تهیه شود.
استاندار مرکزی در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی نیز گفت: مخالف تعطیلی کارخانه ها هستیم اما به مدیران و کارفرمایان توصیه می کنیم ضمن افزایش  مراقبت های بهداشتی، شرایط امنی برای سلامت کارگران ایجاد کنند تا با توجه به تحریم های کشور و نیاز به تولیدات داخلی، چرخ صنایع همچنان بچرخد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: هرچند مجاورت ساوه با قم یکی از دغدغه های ما در مورد شیوع ویروس کرونا است اما ارتباط این شهرستان با تهران نیز یکی از نکات مهم و قابل توجه و نوعی تهدید برای اشاعه این بیماری محسوب می شود و باید در مبادی میان ساوه و تهران هم اقدامات کنترلی و بازدارنده اعمال شود.
دکتر «سیدمحمد جمالیان» افزود: با توجه به درگیر شدن 2 بیمارستان شهرستان ساوه در امور درمانی و مراقبتی بیماران کرونایی، لازم است یک سالن ورزشی را با همکاری سپاه از هم اکنون تجهیز کنیم تا در صورت بحرانی شدن شرایط بتوانیم از آن برای محل قرنطینه افراد مبتلا استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: کارگرانی که به مراکز صنعتی ساوه تردد دارند نیز در خطر هستند و باید کارفرمایان را ملزم کنیم یا جایی برای خواب آنها با هدف کاهش تردد تامین کنند یا کارخانه را به صورت موقت تعطیل نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک استاندار مرکزی ساوه و دلیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند

استاندار مرکزی گفت: شوراها به‌واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار کرد: شوراها علاوه بر نقشی که به‌دلیل مشارکت مؤثر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برعهده دارند و به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌های اجرایی و مدیریت محلی دارند، امکان نیازسنجی، دسته‌بندی مسائل و مطالب و طرح منطقی و معقول آن‌ها را دارند.

وی افزود: حکمروایی مطلوب، شایسته و خردمندانه زمانی تحقق می‌یابد که ارتباط سازنده و مؤثر بین سه رکن بخش دولتی، مردم و نهادهای مردم نهاد برای تحقق پیشرفت و عدالت فراهم شود.

استاندار مرکزی گفت: شوراها به واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: با توجه به نقش‌آفرینی شهرها و به ویژه کلان‌شهرها به مثابه موتور توسعه از یک سو و از سوی دیگر تهدیدها و چالش‌های شهرنشینی برای پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی اجتماعی، برخورداری نهاد شورا و شهرداری از اقتدار قانونی و اجرایی مناسب برای اداره مطلوب شهرها ضروری است.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه دوم اجرای طرح و رتبه نخست تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارا است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه سال گذشته در روستاهای استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بود، افزود: در سال گذشته مدیریت شهری استان در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی ۵۰ هزار میلیارد ریال کار انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مدیریت شهری و روستایی ۲۰ درصد بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سال ما قبل در استان مرکزی به مبلغ ۵ هزار و ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده و امسال ۷ هزار میلیارد تومان در شهرها هزینه خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای شهرها و روستاها در بیان موفقیت‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند در صورتی که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

مخلص‌الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و این میزان در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان دوره فعالیت شورا مدت زیادی نمانده بنابراین اعضای شورا باید تلاش کنند، دستاوردها و اقدامات انجام شده را تبیین کنند و از حاشیه‌ها و امور فرعی فاصله بگیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران باید با شوراها در ارتباط و برای این جایگاه اهمیت قابل توجه قائل شوند، خاطرنشان کرد: از طریق شورا می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن استان مرکزی جز استان‌های کم مشکل در تأمین زیرساخت‌هاست با این وجود پیگیری‌ها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌نشین افزود: توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم کشور است بنابراین شهرهایی که به‌صورت جدی با این پدیده مواجه هستند باید به این منطق به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار گیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت شود، بخشی از معادن تخریب زیست محیطی داشته‌اند و در رسانه‌ها نیز مطرح شده است اما به‌دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست، بنابراین شورا به‌عنوان نمایندگان مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: سال گذشته از طریق وزارت کشور موضوع صدور کارت شناسایی برای اعضا شورا پیگیری و این کارت به تعدادی از اعضا تحویل داده شد و مابقی اعضا هم در روزهای آینده این کارت را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: از مجموع ۸۰۲ شورای استان شناسه ملی برای ۶۴۵ عضو شورا صادر شده است، شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند، کار بودجه نویسی برای دریافت حق‌الزحمه را انجام نداده‌اند و این مهم به پیگیری شوراها ارتباط دارد.

کد خبر 748860

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا