Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد حسین قربانی شامگاه جمعه در گفتگویی ضمن عذر خواهی از گیلانیان برای تمام کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: در این روزهای سخت نیازمند همکاری همه مردم هستیم.
وی با تأکید بر لزوم حمایت ویژه از کادر درمانی و پرستارانی که طی دو هفته گذشته با تمام توان و به صورت ۲۴ ساعته در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ارائه خدمت پرداخته‌اند، گفت: بعد از ظهر امروز طی تماس با معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار گسیل امکانات بیشتر برای مقابله با این ویروس به استان گیلان شده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مواردی که در روزهای آینده نیازمند آن هستیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اعم از بیمارستان‌ها و مطب‌های درمانی است، افزود: هیچ عمل غیر ضروری نباید در روزهای آینده در استان گیلان انجام شود بلکه همه امکانات باید برای کنترل و مقابله با این ویروس بسیج شوند.
وی با بیان اینکه برای کنترل این ویروس در روزهای آینده به دنبال قرنطینه استان گیلان هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت حوزه بهداشت و درمان گیلان پاسخگوی همه نیازها در این برهه و شرایط سخت نیست از مردم می‌خواهیم که در خانه‌های خود بمانند.
قربانی با اشاره به اینکه هر خانه باید به یک بیمارستان تبدیل شود، بیان کرد: خانواده‌ها باید در صورت نیاز به درمان با توجه به امن بودن محیط خانه در منازل خود بمانند و استراحت کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات متخصصان اپیدمی در صورت همکاری مردم امیدواریم در هفته دیگر بتوانیم شیوع این ویروس را کنترل کنیم، تأکید کرد: شهروندان گیلان جز برای موارد ضرور از منازل خارج نشوند.
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به راه اندازی دو بیمارستان سیار و صحرایی با استفاده از ظرفیت‌های سپاه و ارتش، گفت: از فردا یک بیمارستان سیار در کنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۱۲۰ تخت توسط سپاه راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین به راه اندازی یک بیمارستان صحرایی دیگر اشاره کرد و افزود: امیدواریم این بیمارستان نیز فردا در جاده لاکان با امکانات سپاه و ارتش راه اندازی شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران رشت کرونا بیمارستان صحرایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت