Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:10:17 GMT

جولان سودجویان در سایه شوم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۹۸۹۷

جولان سودجویان در سایه شوم کرونا

کرونا به کشورمان آمد اگر چه گویی هنوز عده ای باور بر جدی بودن این مساله ندارند، ترافیک های جاده ای، ترددهای غیر ضروری، رعایت نکردن بهداشت از سوی برخی از مردم و بسیاری دیگر از موارد نشان دهنده این مهم است که بخشی از ایرانی ها هنوز آنچنان که باید موضوع را جدی نگرفته اند.

البته موضوع گزارش امروزمان در خصوص این دسته از مردم نیست و پرداختن به مساله را به زمان دیگری واگذار می کنیم،   امروز قصد و نیت مان  به کسانی برمی گردد که در روزهایی که جامعه  دچار یک بیماری واگیر شده، از این وضعیت سوءاستفاده و به نوعی با این بیماری، غم و ناراحتی مردم  کاسبی به راه انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید فراموش کرد که مردم ایران  بارها و بارها در تاریخ ثابت کردند که نوعدوستند، فارغ از هر نژاد، فکر و مذهب، وقتی پای انسانیت به میان بیاید، از نخستین کسانی هستند که برای کمک رسانی به همنوعان خود چه در داخل کشور و چه در آنسوی مرزها به میدان می آیند، این  مساله واقعیتی انکارناپذیر است و تمام دنیا نیز به خوبی بر آن واقف هستند.

ایرانی ها طی سه هفته گذشته شاهد ورود یک ویروس به نام کرونا به کشورشان هستند، ویروسی که خود مراقبتی، اهمیت دادن به سلامت دیگران و استفاده مرتب از اقلام ضدعفونی می تواند این مهمان شوم را از کشورمان عزیز دور و آن را نابود سازد.

"اهمیت دادن به سلامت دیگران"، چه جمله زیبایی، اگر زمانی در هشت سال جنگ نابرابر، دفاع از مرزهایمان برای هر ایرانی حیاتی بود، امروز اهمیت دادن به سلامت دیگران همانند جبهه دیگری است که همه باید پای کار بیایند، همانگونه که فرزندان این مرزوبوم در حملات دشمنان برای  دفاع از دیگر رزمندگان، ماسک های خود را برمی داشتند و به صورت هم رزم خود می زدند و حفظ جان دوست و هم رزم خود را بر جان خود مقدم می دانستند.

ایثارگرانی خود را وقف مردم کرده اند

امروز میدان نبرد تغییر کرده است، دشمن  سلامت به خانه ها آمده ، رزمندگان  این بار نه درخط مقدم جبهه جنگ ، بلکه در واحدهای تولید مواد ضدعفونی، مراکز درمانی و بیمارستانی مشغول رزم با دشمن هستند، تمام کشور دست به دست هم داده تا در این جدال  نیز حماسه ای مانند هشت سال دفاع مقدس خلق کنند.

استان البرز، از جمله استان های صنعتی کشور است که حدود ۴۲ واحد تولیدی مواد ضدعفونی و بهداشتی به صورت سه شیفته در حال فعالیت هستند تا علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر استان های کشور نیز خدمات رسانی کنند.

بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان نیز شاید با کمترین امکانات مواجه باشند، اما آن را دلیل قاطعی برای اینکه حافظ جان مردمانشان نباشند نمی دانند، مردان و زنانی که شاید روزها باشد که خانواده هایشان را ندیده باشند اما با عشق کار می کنند تا این ویروس نحس را هر چه سریعتر از کشورشان بیرون برانند و بار دیگر شادی و سلامت به این دیار برگردد.

اینها گوشه هایی است از فداکاری مردمان ایران کوچک دوشادوش دیگر مردمان این دیار است، اما درکنار این از خودگذشتگی ها، خبرهایی نیز منتشر می شود که قلب هر ایرانی را به درد می آورد، درزمانی که بیش از همیشه نیازمند حمایت از یکدیگر هستیم و به خوبی می دانیم که تمام مردم به خصوص افراد در معرض  خطر باید از وسایل ضدعفونی و بهداشتی برای حفاظت از خود در مقابل ویروس کرونا استفاده کنند، عده ای که گویی بویی از انصاف نبرده و وجدان هایشان را در صندوق های آهنی جاسازی کرده اند، دست به احتکار این اقلام ضروری که با جان و سلامت مردم می زنند.

فرصت طلبان چه می خواهند

روزانه می شنویم که انبارهای احتکاری مملو از مواد ضدعفونی و بهداشتی در تمام استان های کشور کشف می شود، انبارهایی که بررویش گرد بی وجدانی و بی غیرتی ریخته شده در حالی که هموطنانمان هر بار که برای دریافت این مواد به داروخانه ها و دیگر مکان های مربوطه مراجعه می کنند با جواب منفی مواجه می شوند.

تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان با این ویروس جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز مبتلا شده اند که بخش عمده ای از این مساله به دلیل دست نیافتن به ماسک و مواد بهداشتی بوده، این محتکران از فرصت سوءاستفاده و جیب های خود را پر می کنند.

کاسبانی که با غم مردم نان می خورند

کشف پنج تن ژل ضدعفونی کننده، ۱۵۵ هزار لیتر الکل، کشف انبار ملزومات بهداشتی از جمله خبرهایی است که تنها طی در مدت یک روز بر روی خروجی خبرگزاری  جمهوری اسلامی استان البرز قرار گرفته است، موارد چنین کشفیات و اخباری زیاد است که به نوعی از صبرخواننده خارج و سبب آزردگی خاطرشان می شود.

اینها کاسبان و دلالانی هستند که در روزهایی که مردم سرزمین شان نیازمند حمایت نه از غیرخودی ها بلکه از خودی ها هستند، با شیطان هم پیمان شده و از درد و رنج مردم دلالی می کنند، نان خود را در خون هموطنانشان می زنند و از سرریز شدن پول به حساب هایشان مسرور.

به سراغ مردم به خصوص آنان که برای دریافت مواد ضدعفونی به داروخانه های کلانشهر کرج مراجعه می کنند رفتم، داروخانه ای که برای وارد شدن به آن باید چندین پله را بالا رفت، زن میانسالی را دیدم  که به سختی راه می رفت، دستش را گرفتم تا بتواند این پله ها را آسانتر بالا برود، پرسیدم مادر برای چه آمدی، گفت نفسم تنگ است شاید اینجا ماسک پیدا کنم، از فروشنده می پرسد مادر توروخدا یک ماسک ندارید به من بدهید؟ دختر جوان که گویی خودش نیز از این "خیر" گفتن به مشترها خسته شده با شرمندگی می گوید "خیر".

نمی بخشم کسانی را که خون به دل مردم کردند

منتظر می مانم تا  از داروخانه خارج شود، به سراغش می روم خودم را معرفی می کنم، می پرسم اولین داروخانه بود که رفتی می گوید نه فکر می کنم چهارمین باشد، می گوید شما می دانید که کجا می توان پیدا کرد، سرم را به علامت منفی تکان می دهم.

می گوید نمی بخشم کسانی را که در این شرایط دست به کارهایی می زنند که هیچ انسان آزاده ای آن را انجام نمی دهد، خون به دل مردم کردند این از خدا بی خبرانی که نان حرام به سفره زن و بچه هایشان می برند،دعا می کنم هر چه سریعتر به دست قانون بیافتند و تقاص اعمال زشت شان را بدهند.

از من دور می شود، شرمنده اش می شوم که نتوانستم کاری بکنم  و در دلم به کسانی که این روزها کاسبی شان در ازای بازی با سلامت مردم به راه است نفرین می فرستم.

سوال هایی که بی پاسخ می مانند

در موردی دیگر با یک مرد ۵۰ ساله صحبت می کنم، عنوان می کند که یک شیشه نیم لیتری الکل با برند معروف آن هم از یک داروخانه به قیمت ۵۰ هزار تومان خریداری کردم، وقتی درجه اش را سنجیدم متوجه شدم که الکل آن تنها ۲۰ درصد خلوص دارد و مابقی اش آب است.

وی که خودش را حسین دباغ معرفی می کند ادامه می دهد: کسی که این شیشه را پر می کند، در لحظه ای که در حال انجام این کار است، آیا به خطایش فکر می کند؟ آیا می داند که با سلامت هموطنش بازی می کند؟ هر کسی توان خرید به این قیمت را ندارد، دلش برای مردمش نمی سوزد؟.

سوال هایش زیاد و بی پاسخ می ماند، چرا که پاسخ را باید آنان بدهند که حساب هایشان این روزها با حضور یک میهمان ناخوانده و بیماری و ناراحتی مردم در حال پر شدن است.

منتظربرگزاری دادگاه محتکران هستیم

سوژه بعدی ام یک دختر جوان است که با دوست خود به داروخانه آمده، مینا ۲۴ ساله دانشجو است کارت خبرنگاری ام را نشانش می دهم و با لبخند بهم می گوید تا حالا خبرنگار از نزدیک ندیده بودم.

از وی می پرسم خبرها را می خوانی ، می گوید به صورت مرتب در فضای مجازی هستم و هر لحظه اخبار را در خصوص ویروس کرونا رصد می کنم، مینا می گوید وقتی می شنوم که یکی از هموطنانم فوت کرده قلبم می گیرد، به خانواده اش فکر می کنم، به عذاب هایی که کشیده.

مشتاق پاسخ دادن است، سوال بعدی ام را می پرسم می گویم خبرهای احتکار چه آنها را نیزمی خوانی ؟ می گوید زیاد اما حالامینا از من سوال می پرسد کسانی که این اقدام زشت را انجام می دهند، انسان هستند؟، اصلا می دانند که چه می کنند؟ ناراحتی مردم را نمی بینند؟ از اینکه همشهریانشان دربه درتهیه یک ماسک و ژل ضدعفونی هستند خوشحال می شوند در حالی که در انبار و خانه هایشان این کالاها را احتکار تا به قیمت بالاتر بفروشند؟.

مینا ادامه می دهد من به عنوان یک شهروند تنها خواسته ام این است که با این افراد دستگاه قضا به شدت برخورد کند، اجازه ندهند که با جان ما بازی کنند، باید بدانند که نمی توانند به این راحتی از چنگال عدالت فرار کنند.

در دل می گویم ای کاش الان اینجا بودند و این خشم و نفرین را در چشم مردم می دیدند، شاید هم می بینند اما جاه طلبی و پول آنقدر غرشان کرده که برایشان مهم نیست.

محتکران وجدان داشته باشند

علی اکبر توکلی مرد ۶۰ ساله دیگری است که جوابگوی سوال هایم در خصوص محتکران و انتظار از دستگاه های متولی بود می گوید: چندین روز است نتوانستم نه ماسک تهیه کنم، نه ژل و نه هیچ چیز دیگر، می دانم که همه در حال زحمت کشیدن هستند، تا این اقلام به دست مردم برسد، اما تا کی باید منتظر باشیم.

وی افزود: اخبار را مرتب گوش می دهم، می گویند که اقلام زیادی در انبارها کشف شده، خداوند ازشان نگذرد، رنج مردم را ببینند، آه من تا ابد پشت سرشان است، تعدادی از همشهریانم بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، وجدان داشته باشید، نان هایتان را در خون مردم نزنید، عذاب الهی گریبانتان را به زودی می گیرد.

توکلی که خود را یک فرهنگی بازنشسته معرفی می کند ادامه می دهد: دستگاه قضا باید این افراد را که سلامت مردم را نشانه رفتند به گونه ای مجازات کند که دیگر هیچ کسی جرات چنین سوءاستفاده هایی را به خود ندهد.

اینها گوشه هایی از صحبت هایی مردم کلانشهر کرج بود که برای یافتن ماسک، الکل و مواد ضدعفونی ساعت ها در حال رفت و آمد بین داروخانه های مختلف هستند، درسخنانشان وقتی صحبت از احتکار و احتکارگران می شود، خشم و نفرت  از این دلالان و کاسبان را به وضوح می توان شنید، منتظر اجرای عدالت هستند تا این خشم شان فرونشانده شود.

در کنار این درددل وخشم از بازی کنندگان با سلامت مردم، وقتی به سراغ مسوولان البرزی بروید به خوبی به این به این واقعیت پی می برید که تمام دستگاه های متولی این استان به صورت بی وقفه پای کار هستند تا اجازه سوءاستفاده به این فرصت طلبان را ندهند.

تمام دستگاه های متولی در استان به خصوص در سه هفته گذشته همت خود را به کار گمارده اند تا دست آنانی را که قصد گرفتن ماهی از آب گل آلود را دارند قطع  نمایند.

قراردادن صحبت هایی از تعدادی از مسوولان البرزی در ادامه این گزارش به خوبی گویای این واقعیت است که امروز همه نگران سلامت 

مردم هستند و با کسانی که هنوز به این باور نرسیده اند شوخی ندارند.

برخورد محکم با محتکران در استان البرز

استاندار البرز در ستاد مدیریت کرونا این استان عنوان کرد که برای آرامش و رضایتمندی مردم هر چه در توان است به کار گرفته شده گفت: برخورد محکم و قانونی با محتکران خواهیم داشت.

عزیزاله شهبازی افزود:  نباید در سیستم توزیع این استان اختلالی وجود داشته باشد چراکه تولید در واحدها به اندازه نیاز بازار وجود دارد
وی گفت: تمام اعضای مرتبط با تامین نیاز مردم به دارو و مواد ضدعفونی کننده باید پای کار باشند و کسانی که در این شرایط خاص از مسوولیت به هر دلیلی شانه خالی کردند باید مورد برخورد قانونی از سوی دستگاه قضا قرار گیرند.
استاندار البرز افزود: اکنون در جنگ با بیماری کرونا قرار داریم و سربازی که در این برهه، کار را رها می کند باید مجازات شود چراکه هر گونه قصوری به سلامت و امنیت مردم لطمه می زند.
شهبازی با انتقاد از سیستم اطلاع رسانی استان البرز برای آگاهی بخشی به مردم، گفت: باید این سیستم تقویت شود چراکه هر میزان مردم آگاه تر شوند برای مقابله با این بیماری آماده تر خواهند بود و مردم باید بدانند که خدمتگزارنشان برای حفظ سلامت آنها در میدان هستند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های البرز در بخش تولید، کشور از استان البرز انتظار دارد که علاوه بر تامین نیاز استان، مساعدت لازم را برای سایر استان ها نیز داشته باشیم.
استاندار البرز به شرح وظایف کنونی دستگاه ها پرداخت و  ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی کننده از وظایف  دانشگاه علوم پزشکی، تامین الکل  برعهده واحدهای تولیدی از وظایف سازمان صنعت ، معدن و تجارت است و اداره راهداری و حمل ونقل استان باید در زمینه جابه جایی این مواد اقدام کند.

کاسبان بی مهری در دام  عدالت

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز، در دیداری که از واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی، آرایشی و بهداشتی این استان در شهر ک صنعتی اشتهارد داشت در گفت وگویی با خبرنگاران عنوان کرد که محتکران اقلام بهداشتی منتظر برخورد جدی باشند.

وی گفت: عده اندکی که بخواهند از این فضای نیاز، غم و بیماری مردم سوءاستفاده کنند، دادگستری به شدت با آنها برخورد خواهد کرد، به این جهت که معتقدیم که فضا، فضایی نیست که عده ای بخواهند از آن برای احتکار محصولات بهداشتی، مورد نیاز مورد سوءاستفاده و آنها را احتکار و یا خارج از قیمت مصوب بخواهند به بازار عرضه کنند.

وی بیان داشت: بازدید از انبارهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها، نظارت بر روند تحویل اقلام بهداشتی به مصرف کنندگان، برخورد قاطع با انبارهای نگهداری اقلام بهداشتی و درمانی ثبت نشده در سامانه انبارها، برخورد با واحدهای تولیدی و عرضه کنندگان و داروخانه‌هایی که اقلام بهداشتی و درمانی را  عرضه غیر متعارف یا گرانفروشی می‌کنند از جمله دستورهای ابلاغ شده به روسای دادگستری و دادستان های استان است.

رییس کل دادگستری البرز با هشدار جدی به محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط پیش آمده تصریح کرد: هرگونه اقدام به احتکار، گرانفروشی، خودداری از عرضه، اخلال در نظام توزیع و عرضه، رعایت نکردن ضوابط قیمت‌گذاری در حوزه اقلام بهداشتی ، دارویی و کم فروشی حسب مورد می تواند از مصادیق جنایت علیه تمامیت جسمانی مردم، موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و اخلال در نظام اقتصادی کشور موضوع بند «ب» ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی تلقی شده و مشمول مجازات‌های قانونی از جمله مجازات مفسد فی الارض و اعدام شود.

فاضلی هریکندی گفت: دادستان مرکز استان بر حسن اجرای دستورالعمل نظارت نموده و به پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و نتایج اقدامات و برخوردهای قانونی انجام شده با محترکان و سوء استفاده گران از شرایط پیش آمده به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

مجازات شدید در انتظار محتکران سلامت است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز گفت: سوداگری در مورد اقلام و کالاهای مربوط به سلامت مردم پذیرفتی نیست و مجازات شدید در انتظار محتکران خواهد بود.

حسن مددی در تشریح تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با احتکار یا کم فروشی اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک  افزود: دادستانی از همان ابتدا و با اعلام خبر شیوع کرونا به این موضوع ورود کرذه و یکی از معاونان دادگستری مامور پیگیری تخصصی پرونده های تعزیرات در مورد هر نوع گرانفروشی یا احتکار اقلام بهداشتی شدند.

وی اضافه کرد: به کلیه نهادهای مسوول از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی استان ابلاغ شده که بازدیدهای میدانی خود را تشدید کرده و ضمن برخورد قانونی با هر نوع تخلف در این زمینه؛ نتایج را به دادستانی اعلام نمایند.

مددی با اشاره به همکاری اداره کل اطلاعات استان، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی البرزعنوان کرد: با توجه به اینکه تقاضای اقلام بهداشتی افزایش یافته، مسوولان در استان متعهد شدند که با ورود کشفیات ت و تولیدات جدید به چرخه عرضه، کمبودها را برطرف کنند.

مردم مراقب خرید محصولات تقلبی بهداشتی باشند

علی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز نیز اظهار داشت: در پی ابتلای برخی هموطنان به ویروس کرونا در مناطقی از کشور  و برای پیشگیری و کنترل این بیماری، میزان تقاضا برای استفاده از تجهیزات پزشکی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده افزایش یافته که سبب سوءاستفاده برخی واحدهای فروش این ملزومات شده است.

مختاری اظهار کرد:  با ورود ویروس کرونا به استان البرز شاهد برخی بداخلافی ها و تقلب در فروش محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده هستیم.

وی افزود: مردم مراقب خرید محصولات تقلبی بهداشتی باشند و پس از اطمینان اقدام به خرید کنند.

طی روزهای گذشته مقادیری ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی ماسک توسط این سازمان کشف و ضبط شده است

اطلاعات سپاه محتکران را شناسایی می کند

روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد که محکتران مواد ضدعفونی و ماسک زیر ذربین اطلاعات سپاه البرز قرار می گیرند..

با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود مواد ضدعفونی عده ای سودجو دست به احتکار و یا فروش خارج از شبکه این مواد می زنند.

شهروندان می توانند با شماره تلفن ۱۱۴ اطلاعات سپاه  تخلف ها را  گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

ستاد خبری ۱۱۴ بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری آحاد مردم با مجموعه‌های امنیتی و نقش مؤثر مردم در برقراری نظم و امنیت شکل گرفته است.

سامانه ۱۱۴ پل ارتباطی نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مردم است تا گزارشات مردمی از مشکلات، موانع و تهدیدات امنیتی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را دریافت و بررسی و به مراجع ذیصلاح انعکاس دهد

همچنین مردم می توانند هرگونه تقلب ،گرانفروشی  و احتکار را با شماره تلفن ۱۲۴  اداره کل صنعت ، معدن و تجارت  استان البرزدر میان بگذارند. 

سخن پایانی 

تمام سعی براین بود که بتوانیم  گوشه ای از درد وغم مردم رابر روی  کاغذ بیاوریم، سخنان  مسوولان رانیز به رشته تحریردرآوردیم، در پایان روی سخنانمان با کسانی است که در انبار و حتی خانه هایشان حتی ذره ای از آنچه مردم برای به دست آوردنش ساعت ها و روزها در حال گشتن هستند، با هدف سودآوری پنهان کردند.

به فکر بیمار مبتلا به آسم باشید که برای ترددش درشهر  نیازمند حتی یک ماسکی است که شما دریغش  کردید، به زنان  و مردان سالخورده بیندیشند که با هر بار نه شنیدن برای تهیه اقلام ضدعفونی مورد نیازشان، برایتان آه می خرند، قبل از اینکه در چنگال عدالت گرفتار شوید، به وجدان های خفته تان رجوع کنید و با غم و بیماری مردمتان کاسبی نکنید.

با این توصیف محکتران و سوء استفاده کنندگان باید در مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و مجازات شوند.

طی هفته گذشته تاکنون مقادیر زیادی مواد ضدعفونی کننده، ژل بهداشتی، ماسک، دستکش ، دارو و تجهیزات پزشکی دراین استان کشف و تعدادی نیز در همین رابطه بازداشت شدند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

در استان البرز تعداد مبتلایان ۱۸۰ نفر و شمار جانباختگان ۱۲ نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوه قضاییه احتکار استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوه قضاییه احتکار استان البرز ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوه قضاییه احتکار استان البرز مواد ضدعفونی کننده اقلام بهداشتی واحدهای تولید اطلاعات سپاه استفاده کنند داروخانه ها استان البرز ویروس کرونا سلامت مردم دستگاه ها استان ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود