Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:05:52 GMT

ظرفیت تولید ۱۰ هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۶۰۵۶

ظرفیت تولید ۱۰ هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد

به گزارش ایرنا، مهدی حسینی‌نژاد روز شنبه در سی و پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان کرمان افزود: کمبود ماسک، دستکش و الکل به مشکل کشوری تبدیل شده که برای مدیریت آن در سایت وزارت بهداشت توزیع می شود و اتحادیه ساخت تجهیزات پزشکی امکان تامین برخی از این اقلام و توزیع را دارد.

وی اظهار داشت: ستاد کرونا مصوب کرد که موجودی اصناف و تولیدکنندگان بر اساس کارگروه تنظیم بازار و مجوز شورای تامین توزیع شود که اصناف و اتحادیه ها لیستی برای ماسک و ژل ضدعفونی کننده و انواع دستکش ارائه کردند و در مورد نحوه توزیع با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اولویتی برای آنان و دستگاه های دولتی در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۰ درصد از اقلام بهداشتی تامین شده می تواند در اختیار دانشگاه، ۳۰ درصد دستگاه های دولتی و ۲۰ درصد برای واحدهای تولید کننده و مردم عادی قرار گیرد و بخشی از الکل در اختیار واحدهای تولید کننده قرار گیرد زیرا این امر مشکلات را کاهش می دهد.

وی بیان داشت: ۴۰ هزار ماسک، پنج هزار ژل ضدعفونی کننده ۱۰۰ سی سی و ۵۰ هزار جفت دستکش توسط اتحادیه ساخت تجهیزات پزشکی تامین می شود که ۱۸ هزار ماسک و ۲۱۶ عدد محلول ضدعفونی کننده ۳۰۰ سیسی اکنون در انبارها موجود است.

حسینی نژاد افزود: با توجه به اینکه   سهمیه بندی کالاها از طریق وزارت بهداشت به استانها توزیع می شود، دانشگاه علوم پزشکی کرمان به علت سهمیه کمتر، در مضیقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه و سازمان صمت در توزیع وارد شوند که این امر مصوبه ستاد کرونا شد، گفت: تعیین قیمت منطقی با مصوبه شورای تامین مشکل قانونی ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: قیمت ماسک ۴۳۰ تومان با توجه به کمبود بازار امکان تامین ندارد و قیمت ماسک با مبالغ واریز شده واحدهای صنفی رصد می شود و ماسک موجود در انبارها با قیمت ۹۰۰ تومان و ژل ضدعفونی ۱۰۰ سیسی ۱۲ هزار تومان پیشنهاد شده است.

۵۶۵ تن از میوه شب عید کرمان تامین شد

وی تصریح کرد: ۵۶۵ تن پرتقال میوه شب عید از جنوب کرمان به مرکز استان کرمان وارد شد و در سردخانه ها ذخیره شده است و ۱۴۰ تن میوه پرتقال هم در مرحله بازرسی قرار دارد که به زودی به کرمان منتقل می شود.

حسینی نژاد افزود: در مجموع باید یکهزار و ۴۰۰ تن پرتقال و ۶۱۵ تن سیب درختی برای کرمان تامین شود که تا ۲۲ اسفند اجرایی شود.

وی عنوان کرد: برخی پرتقال های پیشنهاد شده برای شب عید کم کیفیت هستند که باید بر اساس قرارداد پرتقال با کیفیت به استان تامین شود.

وی افزود: قیمت گوشت مرغ باید به سرعت با همکاری جهاد کشاورزی به سرعت رفع شود که استان دچار چالش نشود.

۳۰ نقطه برای توزیع میوه شب عید کرمان تعیین شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم گفت: تغییر قیمت میوه شب عید پرتقال در جنوب کرمان به دلایل مختلف ازجمله شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا بوده و کارگروه تنظیم بازار استان زیر بار این افزایش قیمت نرفت.

سینا خسروی ادامه داد: ضمن اینکه این درخواست افزایش قیمت به صورت کتبی به تهران ارسال شده و وزارت خانه هم آن را رد و اعلام کرد که در صورت داشتن مشکل تامین در جنوب کرمان، سهمیه این استان از شمال کشور تامین شود.

وی تصریح کرد: مباشر تامین و توزیع در منطقه مستقر شده‌اند و بخش حمل بار میوه شب عید را با تمامی توان با توجه به شرایط منطقه انجام می دهند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ذخیره پرتقال در سردخانه های سیرجان و کرمان ۵۶۵ تن است که تا یکهزار و ۴۰۰ تن پرتقال مورد نیاز استان فاصله دارد البته باید به وضعیت بازار توجه داشت که مشکلی برای غرفه های عرضه پیش نیاید.

وی عنوان کرد: ۳۰ نقطه در شهر کرمان و نقاطی در شهرستان ها برای عرضه سیب درختی و پرتقال عید نوروز تعیین شده لذا در صورتی که ایردای به این اماکن وارد نشود در شرایط کنونی میوه استان را تامین می کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان ستاد تنظیم بازار پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان ستاد تنظیم بازار ویروس کرونا کرمان ستاد تنظیم بازار معدن و تجارت استان کرمان تنظیم بازار سازمان صنعت میوه شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است