Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:44:17 GMT

ژاپن روادید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار چینی را لغو می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۳۴۸۲

ژاپن روادید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار چینی را لغو می کند

روزنامه ژاپن تودی روز یکشنبه گزارش کرد وزارت خارجه این کشور قصد دارد روادیدهایی که برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار چینی و برای ۱۷ هزار شهروند کره جنوبی صادر کرده است را لغو کند.

کره جنوبی از اقدامات سختگیرانه ژاپن انتقاد کرده و بعضی از این تدابیر را غیرضروری دانسته و محکوم کرده اما چین گفته است که این موضوع را که مرتبط با بهداشت عمومی ژاپن است، «درک می کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه می نویسد که آبه شینزو نخست وزیر این کشور به دلیل اینکه تدابیر قوی برای مقابله با کرونا اتخاذ نکرده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بنا به این گزارش، روادیدهایی که برای شهروندان ماکائو و هنگ کنگ چین نیز صادر شده است در کنار روادید چینی ها از روز دوشنبه آینده تا پایان ماه مارس بی اثر و لغو می شود.

"توشیمیتسو موته گی" وزیر خارجه ژاپن گفت: باید دید که شرایط در آینده چه می شود موضوع روادید بسته به شیوع کرونا است اینکه شرایط بدتر یا بهتر می شود.

این مقررات شامل اتباع چینی و کره ای که در ژاپن هستند نمی شود مگر اینکه کشور را ترک کنند که در آن صورت حق بازگشت نخواهند داشت.

خارجی هایی که از کره جنوبی و چین وارد ژاپن می شوند، در هتل هایشان می مانند و شهروندان ژاپنی در خانه قرنطینه می شوند.

شیوع کرونا باعث شده است شمار مسافران خارجی به ژاپن هم کاهش یابد به طوری که در ماه فوریه شمار آنها به کمتر از یک میلیون نفر رسید در صورتی که تعداد گردشگران و مسافران در این مدت در سال گذشته میلادی به ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسید.

نزدیک به ۴۰ درصد از مسافرانی که سال ۲۰۱۹ میلادی به ژاپن سفر کردند شهروندان چین و کره جنوبی بودند.

در حال حاضر افزون بر ۱۰۶ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار تن آنها در چین هستند، این ویروس همچنین تا کنون در کره جنوبی ۷۳۱۳ نفر و در ژاپن هم ۴۶۱ نفر را مبتلا کرده است.

منبع: ژاپن تودی برچسب‌ها کره‌ جنوبی ویروس کرونا ژاپن چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا ژاپن چین ژاپن کره جنوبی کره جنوبی ژاپن ژاپن ژاپن ژاپن کره جنوبی ژاپن ژاپن ژاپن کره جنوبی کره جنوبی ژاپن کره جنوبی ویروس کرونا ژاپن چین کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ژاپن روی ویبره

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ببینید | ژاپن روی ویبره
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود