Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود هشدارهای متعدد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نسبت به شیوع ویروس کرونا و ابتلا ۲۴۷ نفر در قزوین به این بیماری، بازار قزوین همچنان مملو از جمعیتی است که بیماری کرونا را جدی نگرفته اند.

خبرگزاری شبستان- قزوین؛ ویروس خطرناک کرونا از اوایل اسفند ماه جاری مهمان ناخوانده شهرها و استان های مختلف کشور ما شده و در روزهای پایانی سال و در آستانه سال جدید، زندگی بسیاری را تحت تأثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیوع بالای این بیماری منحوس سبب شده مسئولان وزارت بهداشت از مردم بخواهند در خانه بمانند و زنجیره انتقال کرونا ویروس نباشند؛ در استان قزوین هم مسئولان استانی به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به حضور در نقاط پرجمعیت هشدار داده و از مردم خواسته اند تنها برای خرید اقلام ضروری از خانه خارج شوند چراکه خانه امن ترین مکان در مقابل این بیماری است.

 

با وجود هشدارهای متعدد مسئولان، ولی بازار قزوین این روزها مملو از جمعیتی است که بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و خرید شب عید را بر سلامتی خود و عزیزانشان مقدم دانسته و بی توجه به توصیه های متعدد پزشکان و بدون کوچکترین ترس و نگرانی، مشغول خرید البسه، شیرینی و آجیل و غیره هستند.

 

وضعیت امروز بازار قزوین انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است به طوری که احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با انتشار تصویری از مردم در حال خرید در بازار قزوین، در پست انتقادی نوشت «اینگونه می خواهیم کرونا را شکست دهیم»

 

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین هم با انتقاد از بی توجهی عده ای از مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه تاکنون  ۲۴۷ نفر در استان قزوین به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۰ نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

 

«علی اکبر کرمی» عنوان کرد: از این افراد ۱۲۰ نفر بهبود یافتند و بیش از ۱۲۰ نفر هم در مراکز آموزشی درمانی بستری هستند که درصد زیادی بدحال هستند.

 

وی اعلام کرد: این همه در رسانه ها و از سوی همکاران ما اعلام شده که در خانه بمانید و زنجیره انسانی انتقال این بیماری را قطع کنید؛ شعار نباید بدهیم که کرونا را شکست می دهیم زیرا این بیماری با حرف از بین نمی رود.

 

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اعلام کرد: باید توجه داشت که در بهترین وضعیت مانند چین که این بیماری را کنترل کرده است، تا اردیبهشت و خرداد این بیماری را داریم ولی اگر هم استانی ها رعایت نکنند وضعیت بدتر خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا گرما در از بین رفتن این ویروس اثر دارد، تأکید کرد: در کشورهای گرمسیر و استان های گرمسیر ورود ویروس و حتی شیوع بالای آن را شاهد هستیم، بنابراین گرما اثری ندارد و فقط زنجیره انسانی می تواند باعث قطع این بیماری شود و اگر تردد ها ادامه داشته باشد این زنجیره قطع نمی شود.

 

کرمی در خصوص عوارض این بیماری توضیح داد: در خصوص اینکه آنها که بهبود یافتند دیگر مبتلا به این بیماری نمی شوند، باید گفت ممکن است این بیماری عوارض بدی به دنبال داشته باشد به طوری که ممکن است فرد مبتلا تا پایان عمر مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن شود.

 

با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا و بی توجهی عده ای نسبت به سلامتی خود و اطرافیانشان، این انتظار وجود دارد که در خصوص بازار قزوین تدابیر ویژه و چاره ای اندیشیده شود؛ اگرچه قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از برگزاری جلسه ای با مدیران و هیئت امنا بازار قزوین در خصوص تعطیلی آن خبر داده است ولی باید دید این تصمیم چه زمانی عملیاتی می شود چرا که این بیماری منتظر تصمیم ها نمانده و تهدیدی جدی برای سلامت تک تک افراد محسوب می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار قزوین خرید کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بازار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟