Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر از هرچیز اهمیت تربیت جوانانی متعهد و متخصص مطرح است و در این راستا کانون های فرهنگي هنري مساجد می توانند نقش بسزائی ایفا کنند. 

«عباسعلی زارع سرشت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: شاید درگیری ها و مشکلات گوناگونی که تا کنون نظام مقدس جمهوری اسلامی پشت سر گذاشته فرصت مناسبی برای کادرسازی بجا نگذاشته بود اما با بیانات شریف مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب ضرورت تربیت نیروهایی تازه نفس از بین جوانان مومن و انقلابی بر همه کس پوشیده نیست و یکی از مسوولیت‌های کانونهای فرهنگي هنري مساجد در همین زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر با ارائهء آماری از تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان، افزود: تاکنون ۴۴ کانون در شهرستان آذرشهر مجوز فعالیت گرفته اند که شامل خود آذرشهر و شهرهای ممقان و گوگان و روستاهای تابعه نیز می باشد‌ که ۱۸ مورد از آن شهری و ۲۶ مورد در روستاهایی مانند تیمورلو، شیرامین، دستجرد، قاضی جهان، فیروز سالار، اخی جهان مشغول فعالیت هستند.

 

وی در تشریح فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر گفت: فعالیت این کانون ها همواره با محوریت جوانان و راهنمائی و نظارت بزرگان و ریش سپیدان روستا و محله بوده است که از آن جمله می توان به برگزاری مراسمات مذهبی، کلاسهای علمی و درسی، برنامه های قرآنی، طرح های تابستانی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، نمایشگاه کتاب، جلسات پرسش و پاسخ، جلسات سخنرانی، کلاس های تفسیر نهج البلاغه و... اشاره کرد.

 

زارع سرشت در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان آذرشهر بافتی سنتی مذهبی دارد؛ رویکرد اکثر کانون ها، برگزاری برنامه های مذهبی لست که مورد علاقه اهالی منطقه می باشد البته این نگرش تاثیر به سزایی در جلو گیری از آسیب های اجتماعی به دنبال دارد و در تکمیل این رویکرد توجه به اوقات فراغت جوانان به ویژه در حوزهء خواهران روستائی در دستور کار ادارهء فرهنگ و ارشاد اسلامی آذر شهر قرار دارد و تصمیم داریم به کمک جوان مومن انقلابی منطقه برنامه‌های متنوع جدیدی را برای نیل به این هدف، توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد، اجرا کنیم.

 

او با اشاره به وضعیت اسفناک اقتصادی و معیشتی مردم در سال های اخیر گفت: اگر بخواهیم در جنگ نرم پیروز میدان باشیم باید بیشتر از این به فکر تامین سربازان این رویارویی بود و فعالان کانون های فرهنگی و هنری به عنوان پیش قراولان این نبرد بیشتر از دیگران نیاز به تامین مالی دارند تا بتوانند با فراق بال و آسودگی خاطر، برنامه های فرهنگی و هنری موثری را طراحی و اجرا نمایند.

پایان پیام/697

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون فرهنگی هنری کانون های مساجد کانون های فرهنگی فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد