Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: محلول مورد استفاده برای ضدعفونی کردن شهر رقیق‌شده است و در ساخت آن نیز فرمول مورد نظر مرکز بهداشت را رعایت کرده‌ایم هرچند اگر کسی حساسیت و یا مشکلی دارد بهتر است در حین ضدعفونی در این مراکز تردد نکند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حسین سیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره اقدامات سازمان مدیریت پسماند همدان برای مقابله با کرونا اظهار داشت: ضدعفونی کردن سطح شهر به ویژه مکان‌های پر تردد ازچند روز پیش توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان و دیگر مناطق شهری آغاز شده و تا هر زمان که نیاز باشد ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهادی برای گذراندن روزهای کروناییخاطرات این پرستار را در روزهای کرونایی بخوانیدکرونا؛ هواداران را از دیدن بازی «بایرن - چلسی» محروم کرد

 وی افزود: امکان شلوغ و پر تردد شهر، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، خودورهای حمل و نقل عمومی، میادین شلوغ و غیره به صورت روزانه در سه شیفت کاری ضد عفونی می‌شوند که امیدواریم این اقدام ما سبب بهبود وضعیت جامعه و کاهش افراد مبتلا به کرونا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم تمامی زباله‌هایی که در سطح شهر دیده می‌شود عفونی هستند، تصریح کرد: ضدعفونی کردن شهر با دستگاه‌های ویژه این کار و طبق دستور العمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: با شیوع ویروس کرونا با ماشین‌آلات ویژه و محلول شست‌وشو معابر پرتردد شهر همدان ضدعفونی شده است ضمن اینکه در تلاشیم اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده را نیز به صورت روزانه در اختیار همکارانمان در بخش جمع آوری زباله و همچنین فعالان بخش تفکیک زباله قرار دهیم.

وی با اشاره به ضدعفونی باکس‌های زباله و مبلمان شهری تأکید کرد: در صورت همکاری مدیریت بیمارستان‌ها حاضریم محوطه این مراکز را نیز ضد عفونی کنیم.

سیبی در پاسخ به این موضوع که برخی از شهروندان نسبت به پاشیدن مواد ضدعفونی بر روی لباس خود نگران‌ هستند، گفت: جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا محلول مورد استفاده برای ضدعفونی رقیق‌شده است و در ساخت آن فرمول مورد نظر مرکز بهداشت را رعایت کرده‌ایم هرچند اگر کسی حساسیت و یا مشکلی دارد بهتر است در حین ضدعفونی در این مراکز تردد نکند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این اقدام ادامه دارد افزود: علاوه بر سازمان مدیریت پسماند همکاران در امور شهرهای شهرداری و  سازمان فضای سبز در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تصریح کرد: زباله‌های عفونی و حساس مراکز درمانی نیز طبق قانون باید توسط مجموعه بیمارستانی و درمانی بی‌خطرسازی شود که در این زمینه مشکلی نداریم اما برخی از مطب‌های خصوصی زباله‌های عفونی خود را در باکس‌های زباله رها می‌کنند که این موضوع می‌تواند دردسرساز باشد.

انتهای پیام/742/ ع

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ضدعفونی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها

سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار با مدیر و معاونان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به ارزش اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در امر نظافت و بهداشت شهروندان اظهار کرد: زمانی که بهداشت و نظافت تعطیل شود ارزش کار مشخص می‌شود و همگان متوجه اثر آن می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان هر آنچه در توان و حوزه اختیارات دارد در راستای ارائه خدمات دقیق‌تر و مناسب‌تر خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در ارتباط با نقش سلامت و بهداشت در بحث امنیت و اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، یادآور شد: افراد که در حوزه‌های مختلف با مردم در تماس هستند باید از هر نظر وارسته بوده و تعیین صلاحیت شده باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در پایش افراد فعال در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس پیشگیری آمادگی‌های لازم جهت ارائه آموزش با هدف ارتقا بحث امنیت به این افراد را دارند.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت زباله‌گرد‌ها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر افزود: سرقت اموال، ایجاد آلودگی‌های صوتی و … ازجمله آسیب‌هایی است که این معضل اجتماعی در سطح استان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت فعلی این معضل اراده خوبی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد بوده و در این راستا هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی پلیس انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد