Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدعلی صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی به ویژه گوشت مرغ، طی ماه های دی و بهمن سال جاری در مجموع بیش از چهار میلیون و ۶۷۰ هزار  قطعه در ۱۷۵ واحدپرورشی سطح استان جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود از این میزان جوجه ریزی، حدود هشت هزارو ۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

صادقی اظهار داشت: از این مقدار بالغ بر پنج هزارو ۳۰۰ تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف و حدود سه هزار تن نیز به استان های دیگر از جمله تهران، البرز و گیلان صادر می شود.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همچنین برای ایام عید، ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه جوجه ریزی بوقلمون گوشتی نیز در استان انجام شده است که پیش بینی می شود حدود ۲۳۵ تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه شود.  

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه های متخصصان تغذیه و بهداشت، یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کافی اقلام پروتئینی از جمله گوشت طیور است؛ طبق آخرین گزارش های سازمان بهداشت جهانی تاکنون شواهدی دال بر آلودگی یا پخش این ویروس از طریق دام و طیور به انسان گزارش نشده است، بنابراین مردم می توانند با آسودگی خیال نسبت به تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز خود از مراکز مورد تأیید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کلیه مراحل کشتار و بسته بندی طیور، تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی و در کشتارگاه های صنعتی استان بدون دخالت دست صورت می پذیرد، افزود: توصیه می شود از قطعه بندی و بازکردن بسته بندی های طیور در فروشگاه های مواد پروتئینی اکیداً خودداری شود و حتی الامکان از مرغ های قطعه بندی شده ای که دارای برچسب مشخص و مورد تأیید سازمان دامپزشکی و برچسب مشخصات تولید است، استفاده شود. 

صادقی یادآور شد: مصرف کنندگان لازم است پیش از استفاده از مرغ خریداری شده در منازل، بسته بندی ها را حتما شسته، ضد عفونی و سپس پوشش سطح آنها را باز کنند. 

وی با بیان اینکه در صورت پخته شدن کامل مواد غذایی هیچ عارضه و ویروس بیماری زایی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: توصیه می شود کلیه مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ  حتما بصورت کامل پخته شده و از مصرف آنها به صورت نیم پز خودداری شود. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایام عید سازمان بهداشت جهانی سازمان جهاد کشاورزی استان شب عید گوشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران