Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضمیر گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در شهرستان مراوه تپه مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «امانگلدی ضمیر» امروز(چهارشنبه 21 اسفند) در گفتگو باخبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در مراوه تپه گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: عدم گزارش مثبت در شهرستان مراوه تپه از میزان نگرانی ما کم نکرده است چرا که شهرستان مراوه تپه فاقد هر گونه امکانات بیمارستانی است.

 

وی بیان کرد: در صورتی که مردم و مشاغل آسیب زا نکات بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت نکنند و تمهیدات مدیریتی را در دستور کار قرار ندهیم با توجه به فقدان امکانات بیمارستانی شیوع کرونا در شهرستان نگران کننده است و با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

 

ضمیر با بیان اینکه تاکنون 9 جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان مراوه تپه برگزار شده است، افزود: خیرین برای اقشار آسیب پذیر بسته های بهداشتی تهیه کردند و در تمامی روستاهای مراوه تپه ستاد کرونای روستایی تشکیل شده است.

 

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه مبادی ورودی شهرستان مراوه تپه به شدت کنترل می شود، گفت: برای ارزیابی کرونا ایستگاه های تب سنجی در مبادی ورودی شهرستان راه اندازی شده است.

 

وی اضافه کرد: براساس گزارشات ایستگاه تب سنجی تاکنون تب چهار نفر بالا بوده که این افراد برای طی مراحل درمان به مراکز بهداشتی معرفی شدند و خوشبختانه ابتلای آنها به کرونا رد شده است.

 

ضمیر با بیان اینکه 10 هزار نفر هموطن عشایر کرد خراسان در مراوه تپه زندگی می کنند، تصریح کرد: همان ارائه خدماتی که برای شهرها و روستاها انجام می شود برای عشایر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

  

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع کرونا برگزاری بسیاری از تجمعات و مراسمات در این شهرستان ممنوع شده است، گفت: علمای مراوه تپه برای حفظ سلامتی مردم برگزاری نماز جمعه را لغو کردند و مردم شهرستان نیز ضمن رعایت توصیه های بهداشتی از سفرهای غیرضروری پرهیز کردند.

 

وی قطع زنجیره انتقال را تنها راه کنترل کرونا برشمرد و بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا ساعت کاری اصناف در دستور کار قرار گرفت که بازاریان مراوه تپه برای اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند.

 

ضمیر با بیان اینکه شهرستان مراوه تپه با 65 هزار نفر جمعیت دو شهر و 108 روستا دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان مراوه تپه پراکندگی جغرافیایی بسیار وسیعی دارد و از لحاظ وسعت بعد از گنبدکاووس دومین شهرستان استان گلستان محسوب می شود.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: امکانات بیمارستانی ضدعفونی معابر شیوع کرونا کروناویروس فرماندار مراوه تپه شهرستان مراوه تپه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد