Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@21:03:24 GMT

چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۶۴۲

چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی گفت: باتوجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و نظر به توصیه های مکرر مسئولان بهداشتی مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری در سطح معابر عمومی، رعایت قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار کرونا ویروس و نزدیک شدن به ایام نوروز سال ۱۳۹۹ سطح تمایلات هموطنان مبنی بر ثبت سفارش و خرید اقلام مورد نیاز روزمره از سایت های فروشگاهی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با استناد به پرونده های قضائی و گزارشات واصله به پلیس فتا؛ افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده و با ایجاد سایت های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی با تبلیغ فروش کالاها و خدمات موردنیاز مردم در اوضاع کنونی با قیمت های پایین تر از عرف بازار و با جلب اعتماد مشتریان پس از ثبت سفارش کالا و اقلام مورد نیاز، پس از دریافت وجوهات تعیین شده عموماً یا کالا و اقلام سفارش داده شده را برای مشتریان ارسال نمی کنند، یا با کلاهبرداری اقلام بنجل و تقلبی  را برای متقاضیان می فرستند.

سرهنگ سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی المقدور سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را صرفاً از سایت های فروشگاهی معتبر انجام دهند و در صورت تمایل به ثبت سفارش از سایت ها و کانال ها، پس از دریافت و اطمینان از اصالت کالا همزمان با دریافت کالا، اقدام به پرداخت وجوهات کنند  و در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان در هنگام ثبت سفارش کالا و اقلام موردنیاز حتماً باید نکات امنیتی را در هنگام مراجعه به سایت های فروشگاهی و اینترنتی رعایت  کنند، اصلی ترین نکات امنیت در این حوزه را، ثبت سفارش از سایت های فروشگاهی مجاز و دارای نشان اعتماد الکترونیکی برشمرد.

پاشایی افزود: در هنگام ثبت سفارشات حتماً با مراجعه به نشان ای نماد فروشگاهی از مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخصی صاحب امتیاز اطلاعات لازم را کسب کرده؛ سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: با اجرای رمز دوم یکبار مصرف در کشور خوشبختانه سطح جرایم فیشینگ و برداشت های غیرمجاز از حساب های مالی افراد کاهش محسوسی پیدا کرده و هموطنان می بایست در هنگام مراجعه به درگاه های بانک پرداخت الکترونیک از اصالت درگاه موردنظر اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

این مقام انتظامی اصلی ترین راه شناخت درگاه های اصلی از درگاه های جعلی را توجه به آدرس shaparak.ir عنوان کرد و از شهروندان خواست مراقب ترفند کلاهبرداران باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت پلیس فتا خرید اینترنتی ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا سایت های فروشگاهی کالا و اقلام ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیر واقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیر است، گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهدی دوستی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار کرد: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصادشود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف‌سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا باز پس‌گیری چند صد قطعه زمین واگذار شده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می‌دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حواله علی پی
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید