Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) سراسر کشور، اعلام کرد که تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچگونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.

به گزارش ایسنا، طبق گفته حسین مدرس خیابانی، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور،  تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده ترخیص محمول‌ های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان(حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکل کروناویروس تولید الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیاز‌های جامعه هستند، اختصاص داده ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیاز‌های ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند. 

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعداد‌های درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست. 

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیاز‌ها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیاز‌های صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟