Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوانان سورک شهرستان میاندورود در قافله مقابله با ویروس کرونا جا نماندند و با تشکیل ستاد مردمی و با تهیه لوازم بهداشتی و توزیع آن بین مردم و ضدعفونی کردن شهر در این راستا گام برداشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ویروس کرونا مهمان این روزهای کشور ما متاسفانه باعث کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان شده است و برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس لازم است مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا بیشتر از این دچار خسارت نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در کنار این مشکلات اما شاهد یک حماسه نیز هستیم حماسه خدمت به مردم که هم از سوی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها در حال انجام است و هم حماسه از سوی مردمی که برای ریشه کن شدن این ویروس پا به میدان گذاشتند و هر چه در توان دارند را به مثابه ظهور گذاشتند.
 
جوانان شهر سورک نیز از این قافله جا نماندند و با تشکیل ستاد مردمی به صورت خودجوش برای مقابله با ویروس کرونا دست به کار شدند.
 
این ستاد با هماهنگی ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا به خصوص بهداشت و درمان میاندورود با حضور تعدادی از بانوان این شهر اقدام به دوخت ماسک کردند، تعدادی از بانوان که تا توانستند چرخ‌های خیاطی را از خانه به مکان مشخص شده و ضدعفونی شده مورد تایید بهداشت و درمان منتقل کردند و در یک فضای کوچک اما با دل بزرگ در حال دوخت ماسک هستند.
 
عده‌ای از جوانان هم با حضور در ساختمان گلزار شهدای گمنام سورک این ماسک‌ها را بعد از ضدعفونی کردن همراه تعدای دستکش و بروشور آموزشی که از طرف بهداشت و درمان میاندورود چاپ شده است در قالب یک پکیج که تعداد آن حداقل دو هزار پکیج خواهد بود درست کرده و قرار است در بین تمام خانواده‌های سورک توزیع شود و درصورت نیاز این روند ادامه خواهد داشت.
 
یکی از اعضای این ستاد در ادامه در خصوص منابع تامین هزینه‌های این اقدام گفت: تمامی هزینه‌های این کار از سوی خیرین و جوانان سورک تامین می‌شود و کمکی از جایی نگرفتیم، مردم همیشه پای کار هستند و ثابت کردند که هر کجا به آنها نیاز بود به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد صحنه شده و کمک می‌کنند.
 
محمد محمدی افزود: این ستاد با همکاری شورا و شهرداری سورک و با استفاده از ماشین آتش نشانی و ادوات سم پاشی متعلق به مردم شهر اقدام به ضدعفونی و گندزدایی تمام شهر کرده است و این کار یک شب در میان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی