Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:06:25 GMT

تجهیز مساجد برای روزهای سخت پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۹۲۹۶

تجهیز مساجد برای روزهای سخت پیش رو

‏به گزارش همشهری آنلاین، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در توئیتر نوشت: آیا زمان آن نیست که فضاهای مذهبی؛ مساجد، هیات مذهبی، حسینیه‌ها، مکان‌های اقامه نماز جمعه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ... از سوی مراجع ذیربط برای روزهای سخت پیش‌رو تجهیز و در اختیار مدیریت بحران قرار گیرند؟

کد خبر 492330 برچسب‌ها شورای شهر تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس

در حالی که عده‌ای معتقدند که شهرداری تهران می‌خواهد در بوستان لاله ساخت‌و ساز کند اما مدیر عامل سازمان پارک‌ها نظر دیگری دارد.

به گزارش مشرق، «بخشی از پارک لاله حصارکشی شد، می‌خواهند در این بخش مجموعه فرهنگی بسازند.» این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی می‌گوید.چند روزی است که اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بخشی از درختان پارک لاله در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع (حدود نیم درصد پارک) را قطع و در آنجا ساخت و ساز کند، منتشر شده است. مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران علی محمد مختاری به خبرنگار فارس می‌گوید که «حصار کشی برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است و اصلاً قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم.»

پارک لاله به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار، در منطقه امیرآباد تهران واقع شده که قبلاً منطقه نظامی مورد استفاده ارتش موسوم به باغ جلالیه بوده و ۵۸ سال است که به شکل فعلی درآمده است.شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک در مجاورت ایستگاه آتش‌نشانی، روبه‌روی خیابان پورسینا حصارهای دو رنگ آبی _سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در بوستان‌های بالای یک هکتار اجازه ساخت مسجدو کتابخانه به شرط عدم قطع درخت داده شده است اما در برخی موارد این قانونی به درستی اجرا نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران مهدی پیرهادی با بیان اینکه نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم می‌گوید که «حتی سرویس بهداشتی هم در جلوی بوستان‌ها نباید ساخته شود.» در مقابل رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید «برای خدمات مورد نیاز پارک به شرط عدم قطع درخت می‌توان ساخت‌وساز انجام داد.»

کارشناسان معتقدند که برای حفظ درختان در تهران باید تمام آنها پلاک‌گذاری شوند. همچنین برای جابه‌جایی هر درخت باید رای کمیسیون ماده ۷ اخذ و جابه‌جایی درختان در فصل مناسب صورت گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • راند دوم
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان