Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی می‌توانند به ویروس مبتلا شوند که به مرگ ۲۰۰ هزار الی ۱٫۷ میلیون نفر خواهد انجامید.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ساعت ۳:۳۵ بعدازظهر روز جمعه (۱۳ مارس ۲۰۲۰/ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸) به وقت شرق آمریکا، اندکی پس از شروع کنفرانس مطبوعاتی ترامپ و اعلام وضع فوق‌العاده در آمریکا، وبسایت روزنامه نیویورک تایمز گزارش تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
[۱]این گزارش درباره تحقیقی است که در ماه فوریه ۲۰۲۰ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی. دی. سی.) به کمک متخصصان برجسته این کشور انجام داده و تاکنون منتشر نشده است. این تحقیق شامل مدل‌سازی آینده کروناویروس در آمریکاست بر اساس داده‌های موجود. تایمز مدعی است که از طریق اشخاص ثالث به اسکرین‌شات‌های ارائه این تحقیق دست یافته و سی. دی. سی. حاضر به مصاحبه و اظهارنظر درباره آن نشده است.

در این مدل‌سازی وضعی تصور شده که مداخله جدی از سوی دولت برای کنترل کروناویروس انجام نشود. در این وضعیت، بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی می‌توانند به ویروس مبتلا شوند که به مرگ ۲۰۰ هزار الی ۱٫۷ میلیون نفر خواهد انجامید. در این میان ۲٫۴ الی ۲۱ میلیون نفر به بستری شدن در بیمارستان نیاز خواهند داشت در حالی که ظرفیت کنونی بیمارستان‌های آمریکا حدود ۹۲۵ هزار تخت است.

برغم این چشم‌انداز هولناک، که گزارش نیویورک تایمز آن را با تلفات ۶۷۵ هزار نفری آنفلونزای سال ۱۹۱۸ در آمریکا مقایسه کرده، متخصصانی که با نیویورک تایمز مصاحبه کرده‌اند معتقدند که مداخله سریع و ضربتی دولت و اقداماتی، چون قرنطینه کردن گسترده، آنگونه که در چین با موفقیت اجرا شد، و تغییر سبک زندگی و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم، می‌تواند وضع را دگرگون کند و به کاهش چشمگیر تلفات و مهار بیماری بینجامد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز می‌توان درباره آینده ایران نیز، که بیش از بسیاری از کشور‌ها با بیماری کروناویروس دست به گریبان است، وضع هراسناکی پیش‌بینی کرد اگر اقدامات ضربتی و سریع گسترش بیشتر بیماری را مهار نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ کرونا تلفات کرونا نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه