Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حداقل بیست موشک کاتیوشا به پادگان التاجی مقر مشترک نیرو‌های عراقی و آمریکایی اصابت کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  تاکنون 20 موشک کاتیوشا به بخش آمریکایی پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرده است.
منابع خبری محلی عراقی هم اعلام کردند: حداقل چهارده موشک کاتیوشا به این پادگان اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: منابع مطلع از اصابت 15 فروند موشک به پایگاه التاجی در شمال بغداد خبر دادند و ستون‌های دود از تاسیسات نظامی در این پایگاه که نظامیان آمریکایی در بخشی از آن مستقر هستند، بلند شده است. خبر‌های ضد و نقیض از حمله موشکی به پادگان التاجی در شمال بغداد حکایت دارد. پادگان التاجی مقر مشترک نیرو‌های عراقی و آمریکایی است. در اواخر هفته گذشته دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی در حمله موشکی به التاجی کشته شدند.
شبکه تلویزیونی المیادین و شبکه الحدث وابسته به عربستان سعودی هم گزارش دادند، محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه التاجی در شمال بغداد، هدف اصابت چند موشک کاتیوشا قرار گرفت.
 
گشت زنی گسترده بالگرد‌های نظامی آمریکا
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بالگرد‌های نظامی آمریکا در حال گشت زنی گسترده بر فراز بغداد پایتخت آمریکا هستند.

زخمی شدن دو تن از نیرو‌های پدافند هوایی عراق
ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد: تا این لحظه دو تن از نیرو‌های پدافند هوایی ارتش عراق در حمله موشکی به پادگان التاجی زخمی شده اند.
 
استقبال نماینده عراقی از حمله به نظامیان آمریکایی
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: احمد الکنانی نماینده مجلس عراق گفت: حملات به نظامیان آمریکایی در عراق را تبریک می‌گوییم و از آن استقبال می‌کنیم. موضع همسوی بعضی گروه‌های عراقی با آمریکاییها، به آن‌ها توجیه می‌دهد تا به نیرو‌های مسلح عراق حمله کنند.

حملات گسترده توپخانه ای آمریکا در مرز‌های عراق و سوریه
شبکه تلویزیونی المیادین از پرواز گسترده هواپیما‌های آمریکایی بر فراز منطقه القائم و مناطق اطراف آن در مرز‌های عراق و سوریه خبر داد.
شبکه تلویزیونی المیادین از پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه القائم و مناطق اطراف آن در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.
المیادین همچنین به نقل از منابع خود اعلام کرد: حملات توپخانه ای در مرزهای غربی عراق با سوریه به وقوع پیوست و احتمالا این حملات از سوی نظامیان آمریکایی صورت گرفته است.
این درحالی است که منابع پزشکی در عراق اعلام کردند: در حملات هوایی بامداد پنج شنبه (22 اسفند) آمریکا به پایگاه‌های بسیج مردمی به جرف الصخر، 30 نفر از نیرو‌های بسیج مردمی جان باختند و 90 نفر زخمی شدند.

حمله توپخانه‌ای و موشکی به «دیرالزور» در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه
منابع امنیتی از حمله توپخانه‌ای و موشکی به پایگاه‌های نظامی در «دیرالزور» واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه خبر دادند.
نظامیان آمریکایی جمعه شب پایگاه‌هایی را در مرزهای عراق و سوریه هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.
یک منبع امنیتی عراق در این باره گفته که «نیروهای آمریکایی مستقر در میدان نفتی "العمر" ( واقع در حومه شرقی دیرالزور)، پایگاه‌های نظامی در غرب فرات در حومه دیرالزور را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند».
هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله توپخانه‌ای و موشکی منتشر نشده است.
همزمان، جنگنده‌های آمریکایی بر فراز شمال استان بابل در مناطق «جرف الصخر»، «المسیب» و «الاسکندریه» به پرواز درآمدند.
 
درخواست رئیس پارلمان برای بررسی فوری حملات اخیر آمریکا
رئیس پارلمان عراق از رؤسا و مسئولان سیاسی این کشور خواست، برای بررسی تخلفات مکرر علیه حاکمیت عراق، اتخاذ تدابیری در جهت حفظ امنیت و حاکمیت کشور و مراعات مسائل مربوط به شهروندان نشستی فوری برگزار کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، محمد الحلبوسی با انتشار بیانیه‌ای هدف قرار دادن سازمان‌های نظامی و امنیتی عراق را که به زخمی شدن و شهادت شماری از نیرو‌های عراقی و وارد آمدن خسارت به زیر ساخت‌ها در فرودگاه هدف حمله انجامید، افزون بر آن بمباران فرودگاه غیر نظامی در شهر مقدس کربلاء را محکوم کرد.
وی این اقدامات را نقض حاکمیت ملی عراق دانست و تاکید کرد: فرمانده کل نیرو‌های مسلح باید در جهت تضمین و حفظ پایگاه ها، سازمان‌های نظامی و حاکمیت عراق اقداماتی اتخاذ و درباره این تجاوزات تحقیقات را آغاز کند. همچنین باید درباره توقف اینگونه اقدامات با سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت هماهنگی داشته باشد.
 
معاون اول رئیس پارلمان: حمله اخیر آمریکا ناشی از دستپاچگی این کشور است
حسن الکعبی معاون اول رئیس مجلس عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله اخیر آمریکا به تاسیسات نظامی و غیر نظامی عراق این اقدام واشنگتن را ناشی از دستپاچگی آمریکا و غیر قابل توجیه دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حسن الکعبی با اشاره به اینکه حضور نیرو‌های بیگانه در کشور پس از مصوبه اخیر پارلمان، هیچ مشروعیتی ندارد، تحرکات وزارت خارجه در عرصه بین الملل برای محکومیت این حمله به تاسیسات نظامی و غیر نظامی و اتخاذ اقدامات قانونی از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای بیرون راندن اشغالگران را خواستار شد.
وی با انتشار بیانیه‌ای حمله آمریکا به تاسیسات نظامی و غیر نظامی را به شدت محکوم و تاکید کرد: این حمله از دستپاچگی (آمریکا) حکایت دارد و هیچ توجیهی ندارد.
الکعبی افزود: این حمله از هدفی از پیش تعیین شده برای نقض حاکمیت عراق حکایت دارد، به ویژه پس از اظهارات غیر مسئولانه برخی مقامات و مشاوران نظامی آمریکا که نشان می‌دهد، آن‌ها پیشتر برای تعیین تعدادی از اهداف که می‌خواهند آن‌ها را بمباران کنند؛ اصرار داشتند.

سفارت آمریکا در عراق دستورالعمل امنیتی جدید صادر کرد
سفارت آمریکا در عراق در یک دستور العمل امنیتی از لغو فعالیت کنسولگری این کشور در اربیل و ادامه بسته بودن درب سفارت خانه خبر داد.
سفارت آمریکا در عراق امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای، دستورالعمل‌های امنیتی جدیدی را برای رعایت اتباع خود در این کشور صادر کرد و کنسولگری خود در اربیل را به مدت یک پنج روز تعطیل کرد.
به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در این بیانیه آمده است که با توجه به بحران‌های فزاینده منطقه و لزوم احتیاط، تمامی خدمات کنسولی و گذرنامه در کنسولگری اربیل از 15 الی 19 مارس لغو خواهد شد.
طبق این بیانیه سفارتخانه آمریکا در بغداد نیز کماکان بر روی مراجعه کنندگان بسته خواهد ماند و اتباع این کشور برای پیگیری کارهای خود از طریق ایمیل باید اقدام کنند.
این دستورالعمل جدید سفارتخانه آمریکا پس از آن صادر می‌شود که پایگاه «التاجی» در شمال بغداد که میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است در روز چهارشنبه هفته گذشته هدف حملات راکتی قرار گرفت و طی آن یک نظامی تروریست آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.
صبح امروز نیز این پایگاه هدف حملات گسترده راکتی قرار گرفت که هنوز از میزان تلفات آن خبری در دست نیست

ترامپ دستور حمله به مواضع حزب‌الله عراق را صادر کرد
یک مسؤول آمریکایی مسؤولیت حمله به مواضع الحشد الشعبی را متوجه ترامپ کرد و شبکه العربیه نیز مدعی شد دولت آمریکا با این حمله خواست بگوید هرگز از عراق بیرون نخواهد رفت.
شبکه العربیه در گزارشی مدعی شد که آمریکایی‌ها با حمله به مواضع الحشد الشعبی درصدد ارسال یک پیام بودند و آن هم اینکه هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارند.
العربیه مدعی شد که آمریکایی‌ها چنین عقیده دارند که نباید پس از آن همه خسارت‌ها و هزینه‌ها، عراق را ترک کرد و آن را به دشمن درجه یک خود یعنی ایران تحویل دهند.
یک مسئول آمریکایی در گفت‌و‌گو با العربیه بدون ذکر نام خود مدعی شد: «در پاسخ به حملات ادامه‌دار گروههای همسو با ایران، رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به پنج انبار سلاح وابسته به گردان‌های حزب‌الله را صادر کرد تا قدرت این مجموعه برای انجام حملات در آینده به شکل قابل توجهی کاهش یابد.»
العربیه سپس نوشت که از سخنان این مقام آمریکایی کاملا این نتیجه حاصل می‌شود که ترامپ مسئولیت مستقیم حملات را بر عهده گرفته، نه وزیر دفاع یا هیچ یک از فرماندهان میدانی.
این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که ترامپ کاملا در برابر حملات ایران علیه آمریکایی‌ها در عراق یا هر نقطه دیگری جدی است.
العربیه سپس نوشت که آمریکایی‌ها چنین عقیده دارند که ایرانی‌ها خواستار خروجشان از عراق هستند اما آن‌ها می‌گویند: «ما هرگز عراق را ترک نمی‌کنیم.» به عقیده دولت آمریکا نباید پس از صرف میلیاردها دلار و برجا گذاشتن تلفات بسیار عراق را ترک کرد و عقلانی نیست که صحنه عراق به ایران واگذار شود.
جنگنده‌های آمریکایی بامداد دیروز (جمعه) پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه غیرنظامی در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا شبکه تلویزیونی المیادین التاجی در شمال بغداد مرزهای عراق و سوریه توپخانه ای و موشکی نظامیان آمریکایی عراق و سوریه پادگان التاجی تاسیسات نظامی حمله به مواضع موشک کاتیوشا نظامی آمریکا آمریکایی ها هدف حملات غیر نظامی بیانیه ای پایگاه ها بر فراز مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • قسام مواضع اشغالگران در کیبوتس نیریم را هدف قرار داد
  • حملات داعش در عراق شروع شد