Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:12:41 GMT

از بی انصافی تا نوع دوستی در روزهای دشوار کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۱۶۰۲

از بی انصافی تا نوع دوستی در روزهای دشوار کرونایی

بیشتر کاسبان خاش در کسب و کار و معامله صادق بوده و انصاف را رعایت می کنند، اما در این میان هستند افرادی که سود و منفعت فردی را بر منافع جمع ترجیح می دهند و با گرانی و احتکار بر مردم مستضعف فشار آورده و در این روزهای گرفتاری ظلم روا می دارند.
در روی دیگر سکه افرادی به نمایش گذاشته شده که منافع جمع را بر منفعت شخصی ترجیح داده و با بخشش کرایه مغازه ها تا پایان روزهای دشوار کرونایی و یا با همکاری در جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا انسانیت و ارزش والای انسانی را نشان می دهند و به سلامت اقشار جامعه و نوعدوستی می اندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادر کهرازهی مدیر و مالک مجتمع تجاری سرحد و درمحمد مرادزهی مدیر و مالک مجتمع تجاری البدر خاش در حمایت از مغازه داران و کمک به حفظ سلامت اقشار جامعه با تعطیلی واحدهای صنفی تا پایان روزهای دشوار کرونایی و بازگشت به شرایط ایده آل، اجاره ملک خود را بر مستاجران (مغازه داران) بخشیده اند.
در روزهایی که تمام اصناف و رسته های صنفی خاش به غیر از سوپرمارکتها و عرضه کنندگان مواد غذایی، مرغ و ماهی و میوه فروشی ها تعطیل هستند، متاسفانه برخی از مرغداری ها، میوه فروشان و مغازه داران خاش به احتکار و گرانی دامن می زنند.
رحمان ریگی یکی از شهروندان خاش در گفت وگو باخبرنگار ایرنا از اقدام برخی مالکان واحدهای تجاری برای بخشش اجاره ملک خود تقدیر کرد و گفت: بسیاری از مرغداری های خاش بدون در نظر گرفتن حقوق مردم بومی منطقه مرغ تولیدی خود را خارج از شبکه برای رسیدن به سود بیشتر و به صورت شبانه به مشتریان خاص خودشان عرضه می کنند و سهم مردم خاش نیز گرانی و دست و پا زدن برای تامین نیازهایشان است.
رئیس اتاق اصناف خاش گفت: در روزهای اخیر با شماری از متخلفان صنفی در رسته های مختلف برخورد قانونی صورت گرفت که سهم متخلفان تعطیلی واحد صنفی، جریمه و تشکیل پرونده تعزیراتی بوده است.
نوراحمد هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی و تجاری بازار خاش در روزهای دشوار کرونایی تعطیل بوده به شماری از واحدهای صنفی مانند خبازی ها، خوار و بار فروشی ها، داروخانه ها و عطاری ها و عرضه کنندگان کالاهای پزشکی، سوپرمارکتها و مرغ و ماهی فروشان و میوه فروشی ها اجازه فعالیت داده شده، اما این دلیل نمی شود برخی از کسبه از فرصت به دست آمده برای سود بیشتر سو استفاده کنند.

وی بیان کرد: سامانه ۱۲۴ بازرسی اداره صنعت و معدن و تجارت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی، سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت، تلفن ۳۳۷۲۴۱۰۰ ۰۵۴ بازرسی اصناف و تلفن ۳۳۷۲۳۸۴۰ ۰۵۴ انجمن حمایت از مصرف کنندگان برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال هستند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش نیز گفت: با توجه به نرخ بالای گوشت قرمز، ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ بعنوان ارزانترین محصول پروتئینی عامل اصلی نایاب بودن و گاها گرانی مرغ در بازار به شمار می‌رود.
شیرزاد کمالی به ایرنا بیان کرد: در راستای تامین این نیاز جامعه که به نوعی قوت غالب مردم شده پرورش دهندگان با قبول زحمت و ریسک بالای تولید مشغول به فعالیت هستند که طی فرایند تولید با افزایش قیمت نهاده ها و جوجه یکروزه؛ قیمت تمام شده برای آنان افزایش پیدا کرده و یا عدم تولید باعث کمبود مرغ می شود.
وی افزود: برنامه ریزیهای لازم برای تامین گوشت سفید شهرستان خاش صورت گرفته و افرادی از جامعه سرمایه گذاری لازم بمنظور تولید و اشتغال را در این صنعت انجام داده اند بطوریکه تولید گوشت شهرستان بیش از مصرف آن است اما در طول سال با توجه به موارد فوق الذکر بصورت مقطعی و در کوتاه مدت بازار مرغ دچار اختلال می‌شود بطوریکه گاهی مازاد مرغ و گاهی کمبود مرغ در شهرستان وجود دارد.
کمالی اظهار داشت: لازم است مساله تولید مرغ و فروش آن بصورت هوشمندانه با مدیریت بر تولید و دلسوزی در توزیع این نیاز مردم با مشکل مواجه نشود و بر همین اساس طی هفته جاری ۴۱ تن مرغ در سطع شهرستان تولید و توزیع شد.
وی گفت: به اطلاع شهروندان محترم می رسد که از اواسط هفته آینده مرغ مورد نیاز شهر تامین می‌شود و در ایام عید مشکل تامین مرغ زنده وجود ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تلفن حمایت از مصرف کنندگان صنعت کسب و کار معدن و تجارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • (ویدئو) تنها فیلم با صدای رضا شاه پهلوی بعد از ۹۰ سال؛ صدای واقعی رضاخان را بشنوید!
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟