Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کارشناس ارشد مهندسی خوردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران از متصل شدن ایستگاه فیروزبهرام این منطقه به دو خط 14 و 16 اینچ ری _ تبریز در کیلومتر 23 خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، عباسعلی نژادسنگسری گفت: پس از خروج ایستگاه ملارد از مدار و عدم حفاظت خطوط ری – تبریز، درصدد اتخاذ تدابیری برای حفاظت کاتدیک لوله در فیروزبهرام برآمدیم که موضوع اقدام‌های پیشگیرانه از خوردگی لوله بر اهمیت آن می‌افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مدت زمان یک ماهه اجرای این پروژه با مشارکت واحد ترابری تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالا در میزان خوردگی‌ها، اقدام‌های مذکور در حداقل 30 کیلومتر از این مسیر، سبب افزایش ظرفیت حفاظتی خط لوله شده است.
کارشناس ارشد مهندسی خوردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران، اتصال خطوط 14 و 16 اینچ تبریز، 18 اینچ ری – قزوین، 8 اینچ فرودگاه مهرآباد و 14 اینچ کن به ایستگاه را از موارد اجرای این پروژه برشمرد که افزون بر حفاری نقاط مزبور، همکاران اقدام به نصب TP و باند باکس روی خطوط کردند و اتصال‌های لازم به ایستگاه حفاظت از زنگ فیروزبهرام را با رعایت نکات ایمنی به پایان رساندند.
سنگسری نصب تست پوینت برای اندازه‌گیری ولتاژ و برقراری سیستم حفاظت کاتدیک را دو گام مهم در عملیاتی کردن این شاخصه دانست و افزایش مقدار ولتاژ آن را از نکات کیفی پروژه برشمرد.
وی با توصیف قدمت پوشش خطوط و لزوم بازنگری جدی در سیستم حفاظت کاتدیک بر نقش انکارناپذیر مراقبت از لوله‌ها در برابر خوردگی تأکید کرد و یادآور شد: با اندازه‌گیری ولتاژ خط‌های مورد نظر و ارزیابی معیارهای لازم و تعیین ظرفیت ایستگاه‌ها، افزون بر تعمیرات موردنیاز، هزینه‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه تهران خطوط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران (آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان حفاظت کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضائی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

او افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6090401

دیگر خبرها

  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق