Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک شرکت مشاوره‌ای در امور هوانوردی گزارش داد در صورت تدوام روند شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی منفی آن به خصوص در حوزه صنعت مسافرت‌های هوایی، تا پایان ماه می شاهد ورشکست شدن اکثر شرکت‌های هواپیمایی در جهان خواهیم بود.

مؤسسه مشاوره‌ای کاپا امروز هشدار داد بسیاری از  شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید تقاضا برای پروازهای مسافری به صورت تکنیکال ورشکست شده و یا عملا از سطح استاندارد بدهی عبور کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این مؤسسه آمده است شرکت‌های هواپیمایی به سرعت در حال از دست دادن منابع  مالی خود هستند چرا که بخش قابل توجهی از ناوگان آنها زمین‌گیر شده و آن دسته از هواپیماهایی که می‌پرند با نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

کاپا می‌گوید در صورتی که بخواهیم از وقوع یک فاجعه جلوگیری کنیم باید شاهد همکاری دولت‌ها و صنعت هوانوردی باشیم.

بسیاری از شرکت‌های هوانوردی در آمریکا، چین و خاورمیانه احتمالا با توجه به حمایت‌های دولتی از آنها بتوانند از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگترین قربانیان شیوع ویروس کرونا در جهان هستند چرا که این مسئله عملا اکثر پروازها را لغو کرده است.

شرکت‌های بزرگی از امریکن ایرلاینز گرفته تا کانتاس استرالیا ظرفیت مسافری خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و شرکت هواپیمایی Sas سوئد از تصمیم خود برای تعدیل 90 درصد از کارمندانش خبر داده است. 

شرکت فلای‌بی که یکی از  بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا به شمار می‌رود عملا به مرز ورشکستگی رسیده و بنا به اعلام انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی ممکن است شاهد از دست رفتن 113 میلیارد دلار از سود شرکت‌های هواپیمایی باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: منابع مالی ویروس کرونا ویروس چینی کرونا کرونا ویروس شرکت های هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان