Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس استان٬ ۳ روش متفاوت مجازی و رسانه‌ای برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان خراسان شمالی استفاده می‌شود ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

عباس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش از حالت شعاری کرونا را شکست می‌دهیم خارج و به مرحله عمل رسید به گونهای که در حال حاضر هر خانه به یک مدرسه تبدیل شده و آموزش روال عادی خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشنامه آموزش و پرورش؛ شبکه اجتماعی داخلی برای مدرسه انتخاب کنیداعلام جزئیات پرداخت حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کارمعین آموزش و پرورشکرونا| قرنطینه 65 میلیون نفر در جهان/ 300 میلیون کودک محروم از مدرسه

وی با اشاره به راهکارهای آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص آموزش به دانش‌آموزان افزود: در مرحله نخست سامانه آموزش آنلاین را راه‌اندازی کرده به گونه‌ای که لینک این سامانه بر روی صفحه اصلی پرتال آموزش و پرورش قرار گرفته و دانش آموزان پس از ورود به سایت از طریق سامانه فرما الکترونیک و پس از وارد کردن کد ملی با هماهنگی معلمان خود از آموزش‌های آنلاین برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی این سامانه به صورت ضبط شده در سایت آرشیو خواهد شد خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از آموزش آنلاین در سامانه فرما‌الکترونیک برخوردار شوند٬ می‌توانند به صورت آفلاین از محتوا و دروس تدریس شده بهره ببرند.

سعیدی در ادامه با اشاره به این مطلب که راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی دومین سناریوی اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای تدریس آموزش به دانش آموزان است٬ گفت: سامانه آموزش مجازی آموزش و پرورش برای تمامی شهروندان اعم از دانش آموزان، اولیا و معلمان راه اندازی شد که افراد میتوانند از طریق سایت اصلی آموزش و پرورش وارد لینک سامانه آموزش مجازی که در قسمت بالای سایت است شوند و پس از ثبت نام اولیه از محتوا و آموزش مجازی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که تمامی معلمان خراسان شمالی، پای کار آموزش مجازی هستند٬ گفت: در این روش معلمان میتوانند دروس ضبط شده محتوای الکترونیکی خود را برای سرگروه‌های شهرستانی ارسال کنند که پس از آنالیز و بودجه بندی از طریق سرگروه‌های استانی در سایت بارگذاری شده است. ضمن اینکه این سایت به طور روزانه به روز رسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص ادامه داد: در سناریوی دوم که آموزش مجازی است٬ تنها در مقطع ابتدایی بیش از 200 محتوای الکترونیکی توسط 100 گروه علمی که شامل سرگروه‌های استانی و معلمان خبره استان است، تولید و در سایت بارگذاری می‌شود.

سعیدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی آموزش به دانش آموزان مستقر در نواحی مرزی و عشایری استان گفت: با توجه به این که 120 روستای خراسان شمالی که در نواحی مرزی شیروان، جرگلان، اسفراین و مانه و سملقان مستقر هستند و از سیستم‌های آنلاین و آفلاین و همچنین شبکه آموزش برخوردار نیستند از این رو محتوای آموزشی به صورت فایل‌های صوتی ضبط شده و با همکاری صدا و سیما روزانه 6 مرتبه از رادیو اترک خراسان شمالی منتشر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های استان در راستای آموزش مجازی استفاده کرده‌ایم خاطرنشان کرد: از تمام زیرساخت‌های استان چه آنلاین و چه آفلاین در راستای آموزش هرچه بهتر به دانش‌آموزان در شرایط کنونی استفاده کرده‌ایم به طوری که روزانه دو فیلم ضبط شده با همکاری صدا و سیما و مشارکت بهترین معلمان استان از ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه اترک پخش می‌شود.

وی در پایان از ارائه لوح فشرده و CD پویا به دانش آموزان و معلمان خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، لوح های فشرده شامل محتوای کتاب‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان استان قرار داده شده است.

انتهای پیام/312/ش

R7719/P/S6,55/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش شبکه نمایش خانگی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش شبکه نمایش خانگی ویروس کرونا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش شبکه نمایش خانگی ویروس کرونا مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان سامانه آموزش آموزش مجازی ضبط شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند