Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مسوولان بیمارستانی استان اردبیل،  در روزهای اخیر  در حالی که همه توجه بخش بهداشت استان به موضوع بیماری کرونا است،  مسمومیت تعداد قابل توجهی از شهروندان استان به خاطر  استفاده خوراکی از الکل باعث شده تا بیمارستان‌های اردبیل و کادر درمانی آنها فشار شدیدی متحمل شده و اگر در  چهارشنبه سوری اامسال حوادث سال های قبل تکرار شود بر این فشار افزوده شده و تحمل آن برای فعالان حوزه بهداشت و درمان بسیار سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمدرضا رضایی‌بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،  تاکنون  ۲۰۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده خوراکی الکل به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده که از این تعداد 19 نفر جان باخته و  52 نفر نیز هنوز  در بخش‌های مختلف بویژه بخش دیالیز بستری هستند ضمن اینکه تعدادی نیز نابینا و یا دچار ضایعه مغزی شده‌اند.

برخی از پزشکان و پرستاران بخش‌های اورژانس اردبیل از این بیم دارند که  امشب عده‌ای بویژه جوانان و نوجوانان همچنان اسیر هیجان زدگی شده و  با اتفاقات و حوادث ناگوار این بخش‌ها شب پرکار و پر دردسری  سپری کنند . 

یکشنبه گذشته یکی از این حوادث در شهر اردبیل اتفاق افتاده  و سه نوجوان اردبیلی در حالی که مشغول ساخت ترقه‌های  دست ساز بودند با انفجار مواد محترقه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

به گفته مقام‌های بیمارستان دکتر فاطمی اردبیل، این نوجوانان 15 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی از ناحیه دست، پا و صورت شده و هنوز تحت درمان هستند.

بر اساس اعلام رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل ، پارسال در حوادث چهارشنبه سوری 174 نفر در استان آسیب دیده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

دکتر مجید محمد غریبانی افزود:    22 نفر از این تعداد  بر اثر شدت جراحت از ناحیه دست، صورت، چشم و  سوختگی  در بیمارستان بستری شدند.

در این حال امروز در ساعاتی باقی‌مانده به چهارشنبه سوری  با اینکه بازار ترقه و صدای انفجار آن مثل پارسال نیست اما بیم آن می‌رود که  افرادی باشند که با فرارسیدن  شب اقدام به ماجراجویی کرده و حوادث غیرمترقبه‌ای را  موجب شوند.

مسوولان بهداشتی استان هشدار می‌دهند که به خاطر شیوع ویروس کرونا مردم باید از هرگونه ازدحام و تجمع خوداری کرده و در خانه‌های خود بمانند.

دکتر غریبانی به خانواده ها توصیه کرد که مراقب فرزندان خود بوده و اجازه ندهند که آنها امشب به بیرون از خانه رفته و با همسالان خود گروه‌های پرخطر ایجاد کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر بیم  آسیب‌های جسمی ناشی از انفجار احتمالی مواد محترقه، خطر شیوع ویروس و ابتلا به کرونا این روزها بیشتر شده و اگر می‌خواهیم از این بیماری در امان باشیم می‌بایست در خانه‌ها مانده  و مراقب فرزندان خود باشیم .

در این حال گزارش‌های دریافتی حاکیست که  با اقدامات انجام یافته توسط پلیس و نیز بی‌رغبتی در بین اکثریت مردم حجم مواد محترقه امسال بسیار کمتر بوده از بازار پر رونق پارسال خبری نیست.

 در روزهای اخیر ده‌ها هزار قلم انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده و مقام های مسوول نیز نسبت به هرگونه اقدام حادثه‌ساز و ایجاد تجمع در شب چهارشنبه سوری هشدار داده اند.

توصیه جدی حتما نظارت بر حوانان و نوجوان باشد از حضور در مناتطق تجنمع پرهیز  چهارشنبه سوری در شادی های خود به صورت حضور در بیرون از منزل نباشد . مراسم در  آمیخته شدن با کرونا مشکلات مار را بیشار خواهد 

نظارت بر کار جوانان و نوجانان توصیه جدی ماست.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور اردبیل ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور اردبیل چهارشنبه سوری مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند